ja ja de zon schijnt nog en alweer moeten we denken aan de winter.
vorig jaar heb ik mijn lesje geleerd door veels te laat een winterjas te gaan kopen voor floris (al het leuks was al weg) :shock: :thumbdown:
floris kan nog een jaartje met zijn jas,maar nu is mijn meiske aan de beurt.
op dit moment heeft ze maat 80 aan qua kleding en zelf zat ik te denken aan maat 92 als winterjas aangezien ze als een speer groeit.
nu had ik een keigaaf jasje voor haar besteld in maat 92 van het merk reset.maar die is echt veel en veeeeeel te groot.haar grote broer kan hem nog met gemak aan zelfs :shock:
is het nu zo dat voor duurdere merkkleding de maten groot uitvallen? bv barbra farber valt die ook groot of weer klein?
voor de kindjes heb ik normale betaalbare kleding voor overdag zoals van de hema,ter stal,wehkamp enz.maar die vallen allemaal klein heb ik het idee.in die kleding heeft ze dus 80 nu.
ik wil wel een merk winterjasje voor haar hebben,maar welke maat raden jullie me dan aan?ik kom er niet meer uit :think:
mijn nichtje wordt in sept. 1 jaar en hebben toevallig van de week een winterjas maat 80 gekocht, terwijl ze kleertjes maat 74 heeft.
Volgens de verkoopster moet dat zeker passen straks in de winter. IS van name it en valt wel iets groter uit, en als ze hem nu past is ie idd ook nog goed te ruim.
Ik zou voor maat 86 gaan. Ze gaan vaak toch steeds net ietsje minder hard groeien, dus ik denk dat 86 best moet gaan. Bovendien is 92 vaak een peutermaat en valt daardoor vaak in verhouding een stuk groter en ook anders dan maat 86 (geldt soms ook al voor 86 tov 80). En dan is het nog te hopen dat het jasje niet net anders valt.
dus toch 86 :think:
oke dank je wel…ja mijn dame is nml ook lekker voorzien van de nodige spekkies hier en daar :inlove: .dus het moet ook niet heel smal uitvallen :lol:
Ik heb de roze jas met stippen van Noppies en Fenne gaat nu naar 80 en heb de winterjas maat 86 genomen. Vaak hebben ze er ook iets dikkere kleding onder aan. Hij zit nu nog ruim bij de armen, maar dat komt wel goed denk ik zo!
Hier ook geen smalle dus vandaar!
Jeetje je meisje al in 80 :shock: wat groeit ze goed. Ik had vorig jaar voor Ivan maatje 80 jas van pointer, die was ook veel te groot. Hij kan dit jaar weer aan. Ik zou idd dan voor 86 gaan.
@Karin1981 wrote:
Jeetje je meisje al in 80 :shock: wat groeit ze goed. Ik had vorig jaar voor Ivan maatje 80 jas van pointer, die was ook veel te groot. Hij kan dit jaar weer aan. Ik zou idd dan voor 86 gaan.
ja ze groeit echt als kool idd :lol: ze stijgt haar groeigrafiek bij het buro helemaal voorbij.ze zit dik boven de bovenlijn :? elke paar weken kan ik een compleet nieuwe garderobbe aanschaffen :roll:
Ik vind het dus ook heel lastig welke maat ik moet kopen.
Fenna zit nu nog in maat 74. Maat 80 is echt nog te groot.
Ben ook al druk aan t zoeken naar een leuke jas, maar ik vind het lastig. Die roze van Noppies vind ik ook leuk, maar ben bang dat ze met maat 80 de winter niet doorkomt.
Van Mexx vind ik de roze jas echt super, maar die 80 is zeker nu nog veel te ruim.
Heb nu nog een zomerjas maat 80 van Mexx liggen, had verwacht dat ze het met haar Noppies zomerjasje maat 74 niet zou redden, maar dat was even een verkeerde inschatting… Hopelijk kan ze die volgend jaar nog aan, maar dat zal wel niet.
Achterin het boekje van het CB kun je op de groeicurve kijken in welke maat ze ongeveer zal zitten als je haar lijn volgt. Zo maak ik altijd een goede schatting.
Je weet het toch nooit… Ik had vorig jaar een winterjas maat 80 gekocht en daar heeft ze de hele winter mee gedaan. Hij was toen aan de ruime kant en ze past hem nu ook nog (terwijl ze nu maat 86/92 heeft). Geen idee of ze de winter er mee gaat redden, want hij past nu precies, maar dat zie ik dan wel weer. Vorige winter was ik ook vroeg met een jas kopen, omdat ik bang was dat ze anders niets meer zouden hebben, en toen was ie een paar maanden later afgeprijsd. Nu ga ik dus gewoon wachten tot ze hem echt niet meer past, wat wellicht al is voor ze hem nodig heeft, en dan zie ik wel wat ze nog hebben.
Sassie das nou een simpele maar heel nuttige tip. Soms heb je gewoon iemand nodig die je daar op wijst.
November zal ze ongeveer tussen de 77 en 80 cm zijn als ze deze lijn blijft volgen. Een maatje 80 dus, maar van Noppies toch wellicht 86… Bestel ze maar allebei denk ik :roll:
Maat 86 is groot zat hoor voor je meisje
De tip van sassie vind ik ook een goeie inderdaad. Doe ik soms ook, al durf ik de gok alleen op korte termijn te nemen. :mrgreen:
Ik voel dit topic ook, dit is het eerste winterjasje wat ik ga kopen en vind het zo moeilijk. R.owin zit nu namelijk tussen 2 maten in, namelijk 62/68. Welke maat zouden jullie kopen en hoeveel geven jullie uit voor een jas?
Heb geen flauw idee wat een mooie prijs is :oops:
Ik zou 1 maat groter kopen…
En kiki ieder moet voor zich weten wat hij wil, en kan uitgeven voor een jas/kleding.
Ik had van de winter 2 jasjes. Beide van Prenatal. Had ze ook echt nodig hoor. Zeker voor die kleintjes vind ik die hele leuke jasjes hebben. En 2 dure jasjes vind ik dan weer zonde, maar dat is idd erg persoonlijk.
Maar ik zag nog geen winterjassen op de site staan nu van Prenatal.
ik kocht toen Jade in mt 74 zat vorig jaar maat 86… in de winter hebben ze natuurlijk ook dikkere kleding aan waardoor ze zo makkerlijker een maat groter zitten…
en ik wilde maar 1x een jasje kopen voor de winter dus daarop ook een mt groter… zo kwam ik op 2mt groter…
hahaha mijn meisje groiet niet zo hard en zit nu nog in mt 80…dus ws kan ze heb deze winter ook nog aan :mrgreen:
ik zou voor 80/86 gaan…
A.ukje kon vorig jaar 86 aan. was wel ruim…
92 had F.emke met 2 jaar pas…
Elise had met een jaar 80, Jesse twijfel ik nog over, maar ga ook nog geen winterjasje halen voor hem. Te onduidelijk welke maat het word, Hij zal dan 9-10 maanden zijn als hij hem begint met dragen, maar Jesse is vrij groot ( net nog in de bovenste lijn curve ) maar weet ook niet hoe de groei zich gaat ontwikkelen ( misschien word het wel een stuk minder in ene ) ik denk bij Jesse zelf toch aan een 80 al, hij zit nu al een maandje in 74. Maar wil aan de andere kant ook dat hij er maar 1 nodig heeft van de winter, dus dan zou 86 misschien handiger zijn ( hij is van januari en denk dat hij de winterjas toch wel tot maart-april zal dragen ) maar 86 zal zeker te groot zijn in oktober al lijkt mij… :think: