Ik heb net hele leuke zomer kleertjes besteld voor Rhodé. Maar omdat ze nu zit te schommelen tussen maat 80 en 86 heb ik maat 92 besteld…
Jemig wat is dat groot zeg!!! Kan me namelijk totaal niet voorstellen dat ze over een half jaar al zo groot is.
Daarom vroeg ik me af of ik niet een maat te groot heb besteld…Is het niet zo dat ze vanaf maat 86 langzamer groeit? En wat is het ‘gemiddelde’ maatje als ze 2 zijn? (Rhodé wordt eind Juni 2) Zou het zo zonde vinden als het straks veeeeeel te groot zou zijn. Broekjes kunnen nog wel omgeslagen worden ,maar blousjes en shirtjes met korte mouwen weer niet…
HELP!!!
Mij is verteld dat ze ongeveer nog 1 cm per maand groeien in deze leeftijd.
Gemiddelde maten zeggen niet zoveel. Lukas is nu 15 maanden en heeft maat 86 en 92 (hij heeft nogal brede schouders en een lang lijfje).
Overigens zit er ook nog een enorm verschil in per merk. Ik heb een shirtje van Mexx in maatje 92 en die valt kleiner uit dan een ander shirtje in maat 86.
Sanne heeft nu al wel eens 92 aan maar dat ligt er helemaal aan waar het vandaag komt. Van de Hema kan het prima van de Hennes en Prenatal zwemt ze in 92… Ze wordt in mei 2 …
Amy is nu bijna 2 ( nog 2 maandjes)
ze draagt nu maat 80 uit en groeit rustig aan in maat 86…92 is hier ook nog een NONO hoor!
Ow jee…het is dus eigenlijk zo dat ik het maar af moet wachten…Maarrr zat ik net te denken, in Mei kan het ook al behoorlijk warm zijn, en ik denk niet dat ze dan al 92 heeft toch? Ze is wat klein voor haar leeftijd (volgens cb :roll: ) en Mei is al over 4 maandjes…dus misschien gewoon extra kleren kopen??? (is altijd leuk :mrgreen: )
En het merk is Ducky Beau, ik weet niet hoe dat valt…volgens mij zoals Hema qua maat?
Hema valt hier niet al te groot (maatje 92 in shirtjes en maatje 86 in broeken nu, maar Lukas zit boven de gemiddelde lijn, dus heb je ook niet zoveel aan).
Ik zou op 3 tot 4 cm groei rekenen tot mei en een gokje wagen … en inderdaad extra shoppen is ook leuk :mrgreen:
In het boekje van het CB kun je haar groeicurve intekenen. Die zou je met potlood door kunnen trekken om te voorspellen wanneer ze de volgende maten bereikt. Het is een gokje omdat ze langzamer of sneller kan gaan groeien, maar als ze zich aan haar eigen lijntje houdt, dan komt daarop uit. Het lijkt me een betere gok dan kijken naar welke maat het gemiddelde kind heeft.
Maar dan zit je nog met die stomme fabrikanten die zo van mening verschillen over hoe groot een kind van 92 cm is… :wall: :wall:
Merijn draagt nu al een hele tijd maat 86. De broeken beginnen nu langzamerhand in 92 beter te passen, vaak zijn die nog te lang. Shirtjes en truien draagt hij veel 92 al.
Ik dub ook voor de zomer. Ik denk dat ik voornamelijk 92 zal kopen. Hij groeit namelijk echt niet zo hard meer
Ik durf nog geen kleding voor van de zomer te kopen want ik weet niet of mijn dochter nog een groeispurt krijgt ofzo.
Ze draagt nu bovenkleding 80/86 en broeken 74/80 en ik verwacht dat zze van de zomer bovenkleding 86 heeft en broekmaat 80.
brittany heeft maat 92/98
in maat 98 kan ze nog lekker in groeien
Matthijs is nu 16 maanden, ongeveer 83 cm en 12,5 kilo.
Hij zit nu net een paar weken in 86 van broekjes. (pijpjes omgeslagen)
Truitjes past hij nog 86, maar 92 begint nu iets beter te zitten.
Ik vind het ook zo lastig met die maten.
Ik heb nu 1 broekje voor de zomer besteld en gegokt op 86. (tis een 7/8 model, dus dat durfde ik wel aan)
en shirtjes in 92.
milan was 81 cm toen hij op het cb was (met 14 maand) hij zit nu net in maat 80! 86 is nog te groot en te lang…
Nou moest ik toch bij een ander onderwerp even kijken hoe oud Quentin ook alweer precies is… :oops:
Handig, zo’n banner… :mrgreen:
Maar Quentin heeft al een hele tijd maat 86, maat 92 heb ik ook wel maar in de meeste kledingstukken zwemt ie… :think:
Gezien zijn grootte en omvang denk ik dat hij nog wel even maat 86 zal hebben… Scheelt mij weer met kopen… :lol:
Kirsten heeft van boven meestal al wel 92 en van broekjes begint ze nu met 86. Ze heeft meestal Esprit/ Mexx en St Oliver. Vandaag had ze trouwens een blousje aan maat 104 :shock: en het was echt niet te groot.
Mik is 14 maand 82.5cm 11120 gram (pas bij het cb geweest ) en draagt broekmaat 80 en shirtmaat 86
Kaylee draagt nu maat 68 :lol: 8) En heel af en toe al maat 74 :inlove:
Mateo is bijna 2 jaar en we hebben laatst voor het eerst 92 gekocht…Sommige dingen zijn hem echt nog te groot, maar 86 werd te klein…Daar heeft hij trouwens heel lang in gezeten…Bijna een jaar…
Ylana heeft van broekje/rokje maat 80 en van shirt/trui maat 86.
Jinthe is lang voor haar leeftijd, altijd helemaal bovenaan de curve wat lengte betreft en heeft een 92.
Het ligt ook aan de bouw van je kind.
Lukas is nu 83 cm, maar shirtjes in maat 86 zijn nu toch echt bijna allemaal te klein. Hij heeft een lang lijfje en brede schouders.
Broekjes gaan nog met gemak in maat 86 en die gaan ook nog wel even mee denk ik.