Welke maat heeft jouw dreumes/peuter?

Jaden is nu bijna 2. In principe draagt hij 92, en dat zit als gegoten. Toch heb ik ook al heel wat kleren in 98, en die kan hij ook best aan! Eeen beetje te groot nog, maar hij kan er lekker in groeien! Jaden is overigens vrij lang. Volgens mij is hij zeker 92 centimeter.

Aniek is volgens het cb, heeeeeeeeeeeel gemiddeld, Ze was precies 86 cm en 11 kilo toen ze 1 jaar en 11 maand was.

Ze had toen nog maat 86. Zowel van broek als van trui, al kon ze sommige broeken (esprit en c&a vallen lang) ook nog wel in 80 aan.

Nu word ze in februari 2enhalf en ze zit eigelijk pas sinds afgelopen maand in 92. Ze heeft ook een groeispurt gehad want ook haar schoenen waren ineens te klein.

Ze moet nu dus echt wel 92 hebben al kan ze sommige broeken in maat 86 nog aan.

Mijn ervaring is dat zomerkleding vaak makkelijk wat kleiner kunnen vallen omdat een topje bv veel te laag komt te zitten als je de “goede” maat zou kopen.

Zo heeft Aniek vorig jaar zomer met kledingmaat 80/86 toch echt een bikini aangehad in 74/80. De maat erop verzoop ze in.

Zelfde geld voor zonnejurkjes, kocht ik 86 dan zag je haar tepeltjes erbovenuit :?

Dus denk dat het extra shoppen word :mrgreen:

Yara draagt nu 86 boven en 80 onderkleding

Net naar bureau geweest en ze was 12 kilo en 89 cm

Mischa heeft van broeken maat 86. Al moet ik zeggen dat ze kwa lengte nu precies goed zijn, maar ik krijg ze bijna niet meer over z’n billen heen. Kom ik binnenkort toch op een omgeslagen 92 uit denk ik.

Van shirts heeft Mischa 92. Hij heeft een lange rug, dus shirts worden vaak snel te kort. Soms heb ik de mouwen dan nog omgeslagen. Lastige verhouding eerlijk gezegd. Ik denk dat Mischa van de zomer wel shirts 98 aan kan en broeken 92.

Kyan is een beetje aan de kleine kant voor zijn leeftijd. Hij volgt de onderkant van de groeicurve. Hij heeft nu voor zijn shirts maat 86 en broeken nog 80. En dat zal voorlopig ook wel zo blijven denk ik.

@minniemouse wrote:

Matthijs is nu 16 maanden, ongeveer 83 cm en 12,5 kilo.

Hij zit nu net een paar weken in 86 van broekjes. (pijpjes omgeslagen)

Truitjes past hij nog 86, maar 92 begint nu iets beter te zitten.

Ik vind het ook zo lastig met die maten.

Ik heb nu 1 broekje voor de zomer besteld en gegokt op 86. (tis een 7/8 model, dus dat durfde ik wel aan)

en shirtjes in 92.

daarom bestel ik dus niets vooruit.

ik zie het dan wel. die gok is me gewoon te groot.

geen idee hoe hard yeline groeit, dan weer een hele tijd neit en dan mag je ineens weer aan de bak met je portomonnee…

Luuk is nu 2 jaar en hij draagt maatje 86.

Ik heb extra geshopt!!! :oops: maat 86 gekocht, en gisteren meteen gepast bij Rhodé. De shirts kan ze nu al aan, maar zijn duidelijk nog te groot, en de broekjes zijn nog veel te groot. Dus ik denk dat ik een goede keus heb gemaakt :dance:

Zo zie je maar, er is inderdaad helemaal geen gemiddelde! Wel leuk om te lezen welke maat jullie kleintjes hebben.

Is het nou ook zo dat ze in maat 86 heel lang zitten? Ik hoor dat regelmatig van vriendinnen om me heen die al in de schoolgaande kids zitten…

Hoi

Sebastiaan heeft boven nu 86/92 en onder 86.

Door maatje 86 is hij boven in recordtempo gevlogen! Sommige t-shirts heeft hij voor mijn gevoel nog maar net en worden nu al weer te klein :frowning: .

Ik durf dus ook niets vooruit te kopen.

Maar af en toe extra shoppen is hartstikke leuk natuurlijk :wink:

Groetjes,

Heleen

Aniek heeft 86 bijna een jaar aangehad. van Maart vorig jaar tot januari nu.

Peter zit nu in broek 86, die zitten perfect, niet te lang, niet te kort, maar een groeispurt en hij is er door ben ik ban en van shirts is ie binnen 3 maand door 86 naar 92 gegaan…

Dus de ene is er lang goed mee geweest, de ander is er zo door :wink:

Isana zit nog in maat 86.

Mijn oudste zat ook rond de leeftijd van 21 maanden in maat 86-92

Lastig, lastig die maten… Ook omdat de ene maat 92 de andere niet is… :think:

Isabel heeft nu doorgaans maat 86. Bovenkleding zou ze ook 92 aankunnen, dat valt ruim maar wel goed. Voor de zomer koop ik maat 92. Wel met twijfel, want vorige zomer bleef ze met broeken ook zo “hangen” in 80 terwijl ze van boven echt 86 moest hebben…

thijs die zit op dit moment in maatje 86, en af en toe draagt hij shirts maat 92!!

stein heeft van truitjes 92/98 en van broeken 86/92

:oops: HAHA Dave heeft boven 86/92 en onder 80/86…en moet nog 1 worden…

hij is een beetje groot uitgevallen :mrgreen: …

maar wel lastig hoor…vooral voor hem…men denkt ook gelijk dat hij ouder is…

levi heeft maatje 86 sommige dingen al 92.

ethan heeft maatje 98

Arwen is 79,5 cm. en draagt maatjes 80 (groot vallend) en 86 (klein vallend). Van haar rompertjes draagt ze nog een paar maatje 80, maar de meeste zijn maatje 86/92.

Yeline zit in maat 68/74 broekjes zeker maat 68 groter zakt van dr kontje af hihi en shirtjes mt 68 maar ze gaat nu richting de mt 74 :mrgreen: