Welke loopfiets bevalt goed?

Ik wil graag een loopfietsje voor onze J kopen. Ik heb gedacht er nog even mee te wachten (dacht dat het vanaf 2,5 a 3 jaar pas beetje wat werd met zoiets) maar de fysio raadde het ook aan, goed voor zijn beenmotoriek en evenwicht.

Nu zie ik wel 100 loopfietsjes staan en zie door de bomen het bos niet meer. In de speelgoedwinkel hebben ze meestal maar 1 soort dus weinig vergelijkingsmateriaal… maar gelukkig hebben we KOK :dance: .



Mijn vraag aan jullie: vanaf welke leeftijd gingen/gaan jullie kinderen op een loopfiets? Welk merk bevalt? Zijn de zadels in hoogte verstelbaar?

Ik moest erop letten dat hij met lichtgebogen knieën op het fietsje “staat”, dus niet overstrekt met zijn knieën.

Waar hebben jullie hem gekocht?

Hoop dat jullie me beetje op weg kunnen helpen, prijsverschil loopt van 40 tot 100 euro :think: , wil wel beetje beslagen ten ijs komen.

Wij hebben deze voor onze dochter. Het is vanaf tot 3 jaar.



Volgens mij hebben ze het ook in het blauw!

Info over deze fietsje

Ik ben op zoek naar een loopfiets voor J.esse, maar dat is een drama :? …

De meeste fietsjes zijn vanaf 2 jaar, dus voor jouw zoon is dat prima, dan kan hij er mooi een tijd mee doen.

Mijn fietsenmaker gaf de voorkeur aan een metalen fietsje, omdat de houten fietsen kwalitatief minder goed zouden zijn. Maar ja, die metalen zijn vaak wel een stuk duurder!

Bij veel houten fietsjes kun je het zadel wel verstellen, maar het stuur niet. Bij een metalen fietsje kun je vaak beide verstellen.



Voor mijn oudste zoon valt het niet mee om er 1 te vinden, hij is denk ik al te lang voor een loopfiets (ongeveer 1.05m)…



Succes met je zoektocht!

Mariiyelle, dat is een driewieler, geen loopfiets :wink:

Ik heb er net één besteld van Puky. Die gaan vanaf 2 jaar en zijn kleiner dat de gemiddelde loopfietsjes, waardoor ze al eerder te gebruiken zijn. Hij is 59.99 en metaal. Ze zijn in rood, roze en blauw. In hoogte verstelbaar en lichtgewicht!

Wij hebben er eentje van First Bike, daar kan ook een verlagingssetje op.

Annemieke heeft hem gekregen toen ze 2 werd. In het begin reed ze er alleen in huis op, maar tegenwoordig ook buiten. Ze gaat behoorlijk hard :smiley: . Ondanks het vele gebruik (ook door Sebastiaan), ziet hij er nog steeds als nieuw uit. En ze gaan er echt niet zacht mee om…



Ik vind het echt een aanrader :thumbup:

Hoe lang is je zoon Heleentje? En past hij nog goed op de fiets?

Mijn neefje van 3,5 jaar heeft al een aantal jaren een loopfiets die van 1-5 jaar gebruikt kan worden. Als je de link wil over informatie mag je me wel een berichtje sturen.



Ik zweer echt bij loopfietsen. :thumbup:

Ik heb 2 lange kinderen :wink:

Sebastiaan is 1.26m en Annemieke 1.05m

Dus ze kunnen er lang mee doen :smiley:

Jinthe heeft sinds ze 1 is een loopfiets van Puky, maar dan met drie (of eigenlijk vier, voorwielen staan naast elkaar). Die bevalt erg goed. Puky heeft ook twee wielers.

@Heleentje wrote:

Ik heb 2 lange kinderen :wink:

Sebastiaan is 1.26m en Annemieke 1.05m

Dus ze kunnen er lang mee doen :smiley:




Kijk, dit wil ik horen :smiley: !

Ik ga op zoek naar een First Bike, bedankt!

Leuk topic ik lees even mee.



We willen Indy voor haar 2e verjaardag in augustus een loopfietsje geven.



Zit alleen met de hoogte, Indy is kwa lengte erg klein en groeit bijna niet de verwachting is dat ze met 2 jaar net 80 cm is.

@Sophia wrote:

@Heleentje wrote:
Ik heb 2 lange kinderen :wink:

Sebastiaan is 1.26m en Annemieke 1.05m

Dus ze kunnen er lang mee doen :smiley:




Kijk, dit wil ik horen :smiley: !

Ik ga op zoek naar een First Bike, bedankt!




Graag gedaan :thumbup:

Hier een puky lillifee :inlove: Lange dame, 105 cm, ze heeft hem sinds vorige zomer en we hebben hem nu omhoog gezet. Ze kan nog wat omhoog, maar zit er prima op. Voordelen vind ik verstelbaarheid, lichtgewicht, lage instap en standaard. Houten hebben vaak geen standaard, moeten dus leunen of liggen en hebben een hogere instap. Die lage instap was hier de must omdat ze niet op de gewone fiets wilde door hoge instap.



Ze rijdt er lekker op weg!

bedankt voor jullie leuke reacties!

First bike klinkt ook goed, maar denk dat we dan toch voor de Puky gaan.

Nog een "wat zouden jullie doen"vraag…

Ik twijfel tussen de puky starter (vanaf 2 jaar, 85 cm) en de basic (2,5 jaar, 90 cm). J is 92 cm nu :think: , maar met de starter zal hij toch sowieso wel vooruit kunnen? Of is het zonde de starter te kopen? Of is het te hoog gegrepen om de basic te kopen? Twijfelkont :oops: .

Ik zou hem meenemen naar een fietsenmaker en het gewoon even proberen. Hier hadden ze beide formaten staan.

Ik zou voor de basic gaan. Zo te zien zit het verschil vooral in de hoogte, de handrem en de standaard en dat lijkt me allemaal alleen maar handig (misschien de remmen nu nog niet, maar straks wel).



Ivm de lengte van Jinthe heb ik voor haar eerste verjaardag niet voor de Pukylino (vanaf 1 jaar en 75 cm), maar voor de Wutsch (vanaf 1,5 jaar en 80 cm) gekozen. Als ik nu een andere zou kopen, zou ik zeker niet voor één gaan die vanaf 85cm geschikt is, dit omdat ik zie dat ze met de Wutsch met haar knieën in haar neus zit, zou dan dus liever een wat grotere nemen zodat ze er wat langer mee kan doen.



En anders inderdaad even gaan uitproberen, kan natuurlijk ook geen kwaad. :slight_smile:

Hier ook de puky. Wij hebben de kleinste versie. Cas heeft hem gekregen toen hij 1,5 was en heeft er op ‘gefietst’ tot twee weken geleden (hij is nu bijna 4). Hij stond nog altijd niet op de hoogste stand. Nu Cas fietst heeft zijn kleine broertje de loopfiets gekregen en hij sjeest er ook alweer op rond.

Ongelofelijk hoe snel die kleine kinderen dingen in de gaten hebben :wink:

Merci voor de reacties weer!

Hier in de omtrek alle fietswinkels gebeld en niemand verkoopt de Puky vanuit voorraad dus het passen gaat hem niet worden helaas.

Vandaag meneer zijn benen opgemeten (mijn man de timmerman laten doen :angel: ) en zijn benen zijn met geluk 32 cm. Voor de basic moet hij eigenlijk benen van 35 cm hebben, voor de starter 30 cm.

Maar angel jullie hadden dus ook de starter en daar kon ie goed mee vooruit tot zijn vierde jaar? Dat zou ideaal zijn, ik was bang dat hij zo uit de starter zou groeien.

Opa’s en oma’s financieren de boel, das helemaal leuk!

Maar denk dat ik toch voor de starter ga dan, zeker omdat ik moet vermijden dat hij zijn benen overstrekt.

@diddle wrote:

Ik heb er net één besteld van Puky. Die gaan vanaf 2 jaar en zijn kleiner dat de gemiddelde loopfietsjes, waardoor ze al eerder te gebruiken zijn. Hij is 59.99 en metaal. Ze zijn in rood, roze en blauw. In hoogte verstelbaar en lichtgewicht!




die heeft onze kyano ook :mrgreen:

hij rijd er nu een maandje op en het gaat erg goed en hij vind het ook heel leuk!