Welke loopfiets bevalt goed?

@marietje wrote:

Merci voor de reacties weer!

Hier in de omtrek alle fietswinkels gebeld en niemand verkoopt de Puky vanuit voorraad dus het passen gaat hem niet worden helaas.

Vandaag meneer zijn benen opgemeten (mijn man de timmerman laten doen :angel: ) en zijn benen zijn met geluk 32 cm. Voor de basic moet hij eigenlijk benen van 35 cm hebben, voor de starter 30 cm.

Maar angel jullie hadden dus ook de starter en daar kon ie goed mee vooruit tot zijn vierde jaar? Dat zou ideaal zijn, ik was bang dat hij zo uit de starter zou groeien.

Opa’s en oma’s financieren de boel, das helemaal leuk!

Maar denk dat ik toch voor de starter ga dan, zeker omdat ik moet vermijden dat hij zijn benen overstrekt.




Bij ons verkopen ze hem ook bij de top1toys, misschien hebben jullie ook een speelgoedwinkel in de buurt waar ze hem verkopen?



Hier ook al aan het kijken voor de puky. Voor ons zoontje een houten gehad maar die was met 2 nog veel te hoog. Nu dus een puky voor onze dochter.

wij hebben zo’n plastic ding van 7.95. De houten past ze niet op is ze te klein voor, dit ding gaat ze heel goed op!

Ik heb hem inmiddels binnen. Had hem online gekocht (zonder verzendkosten en dezelfde prijs), want hij is inderdaad niet veel te vinden in de winkels. Het ziet er heel klein uit, maar het zadel is inderdaad verstelbaar. Volgens mij is deze kleine variant juist op de markt, omdat veel 2 jarige nog te klein zijn voor een gewone loopfiets, al lijkt het qua lengte wel passend. Ik zou voor de starter gaan. Het is volgens mij wel een fiets, waar ze ontzettend hard mee kunnen gaan, als ze begrijpen hoe het moet. Voordeel van de Puky vind ik trouwens dat ze een middenplateau hebben, zodat ze als ze hard gaan, hun voeten daarop kunnen zetten en dus goed voorbereid worden op fietsen zonder zijwieltjes en balans en evenwicht kunnen houden.

Meneertje heeft intussen een Puky starter en is er de kamer al mee rond geweest! Ook ideaal, niet sloopbaar voor zijn grote neven :lol: , degelijk ding! Bedankt nog voor de kieshulp!