welke lens zet je het eerst in?

Voor de lenzendraagsters:

Ik had zin in een onzin poll en vroeg me dit af.

Ik begin dus zelf met links en dit schijnt apart te zijn :wink:

:mrgreen:

Heb geen lenzen maar moest wel lachen 8) :mrgreen:

Altijd eerst links :mrgreen: . Misschien omdat ik linkshandig ben?

hihi, zelf lensloos, maar even aan hubbie gevraagd: rechts eerst.

Commentaar trouwens op het antwoord van mij waarom ik dat moest weten: pfffff :mrgreen:

links… maar wellicht komt dat omdat ik maar een lens draag?? :mrgreen: :wink:

Altijd links eerst. Geen idee waarom eigenlijk. Ik heb wel 1 oog verziend en 1 oog bijziend. Links is -3, misschien kan ik andersom wel niet goed mikken ofzo??? :think:

Altijd eerst rechts terwijl ik links ben

Altijd links en ik ben rechts. Ik ben ook gelijk van mijn a propos als ik het verkeerd om doe… :mrgreen:

Ik altijd eerst links…en dat komt denk ik, omdat ik rechts ben en met rechts mijn lenzendingetje openmaak, dan met rechts mijn lens pak en dus automatisch eerst in mijn linkeroog een lens doe. De volgende lens pak ik ook met rechts, maar moet ik eerst op mijn linker vinger doen om hem in mijn rechteroog te krijgen…

Hahaha…wat een theorie voor het indoen van lenzen!!

Maareh…welke doe je als eerste uit???

Dat is bij ook eerst links!

ik doe beide lenzen met dezelfde hand in (rechts) maar begin altijd met mijn rechteroog. uit ook eerst rechts.

links first in en first out! tja ik ben links dus mischien makkelijker?

Hier verschilt het nogal eens…Hangt ervanaf hoe mijn lenzenbakje ligt. Ik draai zowieso altijd eerst het rechterbakje open, maar dat is niet altijd het bakje met de ‘R’ erop :lol:

En doe alles trouwens met rechts

Ik heb nu meestal mijn bril op maar als ik lenzen in doe dan doe ik eerst rechts in. en ook weer uit trouwens… Is ook wel mijn slechtere oog. Gebruiken jullie een spiegel om de lenzen in te doen?

Ik ben trouwens rechtshandig.

Groetjes Gien

Iedere keer verschillend maar net welke ik als eerste heb :wink:

Rechts eerst.

Ik heb 1 lens met cilinder (rechts), en die moet op een speciale manier in (2 streepjes boven, 1 streepje onder, de streepjes staan op de lens), en die doe ik altijd als eerste in.

Daarna links.

Uitdoen weet ik eigenlijk niet. Ik gok ook rechts.

Ik doe trouwens ook alles met rechts, ben ook rechts.

Haha, wat een vraag :lol:

Altijd eerst rechts, gewoon omdat de opticiën destijds aanraadde om altijd met hetzelfde oog te beginnen, en ik begon met rechts… ben er nooit meer mee opgehouden!

En idd, als je het per ongeluk eens een keer verkeerd doet… pffff, nou dan ben ik helemaal van mijn stuk :shifty: zit de rechter nu wel in het rechter oog of misschien in het linker?? Dan weet ik het echt niet meer…

Ik doe de rechter ook altijd als eerste weer uit… of moet dat een nieuw topic worden :mrgreen:

Ik ben linksdragend (haha en een beetje melig) en rechtdragend dus ook maar ik begin in elk geval met links. En ben rechtshandig.

@@nneke! wrote:

Ik doe de rechter ook altijd als eerste weer uit… of moet dat een nieuw topic worden :mrgreen:

Haha ja nieuw topic misschien. Mijn antwoord alvast: ik doe links ook als eerste weer uit… :mrgreen:

Ook hier links als eerste weer uit

zie nu dat een kleine meerderheid naar rechts neigt

Bij de opticien geven ze me steevast dus eerst de rechter en die KAN ik ook niet als eerste inzetten :wink: Dan raak ik echt helemaal van het padje

Ik doe mijn rechterlens altijd als eerste in. (ff denken of ik doe ook het eerste uitdoe? :think: volgens mij wel)

Ben ook rechtshandig, maar mijn linkeroog is stukken slechter dan rechts. Dus vind het eigenlijk wel vaag dat ik eerst de lens van het goede oog in doe :think: