Welke leeftijd in een hoogslaper ?

Mijn dochtertje is nu 15 maanden, en wij zijn bezig voor een 2de kindje.

Nu vraag ik me af of een kindje van 2 a 3 in een hoogslaper kan zoals op de foto.

Anders moet ik namelijk op zoek naar een tussenoplossing, want dit wil ik toch echt voor me dochter hebben zodra ze erin kan…

Onze woelwater ligt in een “gewoon bed”, deze zou ik niet eerder dan met 4 jaar in gebruik durven nemen.

Je kan natuurlijk zo’n bed kopen en het onderstel eerst op zolder zetten ofzo?

Ik zou t zelf bij een kindje van 2/3 nog niet aandurfen

Sem slaapt in een juniorbedje

en Elise in een normaal 1 persoonsbed…

(maar zelfs daar draaien ze nog wel eens uit in hun slaap)

Ik zou het nog niet doen, eerst laten wennen in een normaal bed… Misschien als ze een jaar of 4/5 is…

Tygo ligt nu een maandje in zijn hoogslaper. eerder durfde ik het niet aan omdat hij nog vaak snachts wakker wordt en dan in het donker het trappetje af moet.

Mijn vriendin had zo’n geval voor haar zoon van toen 2 jr, moest wel kunnen, want hij was al zo handig… en hij viel er al heel snel uit… En liep een fikse hersenschudding op…

Het is in mijn ogen gewoon echt niet geschikt voor die hele kleintjes :naughty: en een hersenschudding op 2 of 3 jarige leeftijd kan flinke gevolgen hebben. Ik zou zéker wachten tot kleuterleeftijd of ouder…

Onderstel op zolder kan natuurlijk een goede tussonoplossing zijn!

Dochterlief ligt er nu sinds een paar maanden in en dat gaat prima. Ze gaat niet zelf haar bed uit in het donker, dan roept ze ons altijd en eruit vallen is nog niet gebeurd omdat er natuurlijk een ‘hekje’ aan de zijkant is.

Op de camping is ze wel al uit het stapelbed gevallen, gelukkig zonder verdere ongelukken.

Denk dat het ook gewoon aan je kindje ligt dus.

onze oudste is nu bijna 5 jaar en ging uit het ledikantje toen ze 3.5 was sinds die tijd ligt ze in junior bedje en moet er nog niet aan denken dat ze over gaat in zn hoogslaper of zo nee als ze aan een normaal 1 pers bed toe is vindt ik die van de ikea heel mooi met die 3 grote opberg lades eronder :inlove:

voor Sarah zou het al wel kunnen, die blijft nml gewoon in bed liggen roepen tot we komen. Ook al ligt ze een uur wakker ,ze komt er echt niet uit. Maar dat is dus niet voor iedereen geschikt.

Vind het overigens geweldig leuke bedden! Als de meiden hier een nieuwe kamer krijgen komt er ook zoiets in :inlove:

Yep… hier eentje die met 2,5 jaar meer richting 3 jaar wel in hoogslaper is gegaan.

We hebben hem er eerst een tijdje in laten spelen onder onze toezicht en heel goed geleerd hoe hij erop en eraf moest gaan.

Het scheelt ook wel dat onze zoon erg rustige slaper is en nooit uit bed is gevallen (sliep voorheen in 1 pers bed al)

Maar het was geen suc6 voor mijzelf. ik kon de bed niet meer verschonen en nu slaapt hij dus weer in gewone bed en hoogslaper staat ff uitelkaar op zolder zodat die weer terug kan zodra mijn zoon zelf zijn bed kan verschonen.

Maar als ik de foto’s zo bekijk, is het meer een half hoogslaper?

Tja, je moet toch zelf naar je kind kijken. Misschien een optie om haar mee te nemen naar ikea oid en kijken hoe ze er zelf in klimt enz.

Suc6 :thumbup:

je hebt bij de ikea van die bedden die je kan “omdraaien” dus eerst laag bij de grond en worden ze ouder kunnen ze hoog slapen…

nu kan ik hem niet zo snel vinden op internet maar ik weet dat ze er zijn!

Het is indd een half-hoogslaper Mich@

@mama van Esmay wrote:

je hebt bij de ikea van die bedden die je kan “omdraaien” dus eerst laag bij de grond en worden ze ouder kunnen ze hoog slapen…

nu kan ik hem niet zo snel vinden op internet maar ik weet dat ze er zijn!

Dat wordt omkeer bed genoemd als ik me niet vergis.

@romata wrote:

Het is indd een half-hoogslaper Mich@

Ik heb nog eens goed gekeken naar de foto’s. en ik vind persoonlijk de onderste bed meer geschikt omdat daar duidelijk hekje rond het bed zit ook.

Zat had mijn zoon ook bij zijn bed en dat gaf hem ook gevoel van veiligheid en mij ook :wink:

Indy was net 4 toen ze er 1 kreeg en Kes is bijna 5 als hij die van haar krijgt. Vind ik vroeg genoeg eerlijk gezegd, met 4 jaar. Zeker als ze zindelijk zijn en 's nachts eruit moeten klimmen is zo’n trappetje een heel obstakel.

Hier link naar oude topic over omkeer bed.

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=57794&sid=42d0bc3699e5dcd04720cb164dc32047

Merijn slaapt in een half hoogslaper sinds hij 3.5 jaar was. Toen kon hij er goed in en uit komen.

Xander zou ik nu nog echt niet daar in laten slapen. Ook al is hij fysiek net zo ver onderhand als zijn broer. Xander is een echte klimmer en motorisch heel sterk.

Maar ik merk gewoon dat hij vaker moeite heeft met het trappetje op en af gaan dan Merijn. HIj wil altijd heel graag op Merijn zijn bed klimmen, maar valt wel eens van het trappetje omdat ie dan een misstap maakt bijv.

Ik zou je dochter dus nog echt niet in een (half)hoogslaper doen voor dat ze minstens 3 jaar is. Daarbij is Xander een woeler en het het idee dat hij over het randje zou kiepen in zijn slaap…

dit is een halfhoogslaper denk ik qua hoogte.

Onze oudste ging daar in met eh even denken net 3 denk ik.

En daar hebben we geen problemen mee gehad. Het hangt denk ik ook een klein beetje van je kindje af of het veilig is of niet.

Hij riep liever een keertje extra dan dat hij het niet vertrouwde in het halfdonker het trapje af te gaan…

Y.eline slaapt sinds ze 3 jaar is in een half hoogslaper van de Leenbakker met een tentje eronder.

Vanaf het begin is het goed gegaan gelukkig.

Daarvoor heeft ze 1 jaar in een gewoon 1 pers. bed geslapen en daarvoor een half jaartje in haar ledikantje met de zijkant eraf dat ze zelf in en uit het bedje kon. (ze klom uit dr ledikant vandaar 1 zijkant eraf gehaald)

mischa zijn bedje is 1 meter hoog, ook hoog dus.Met een hekje ervoor gaat het prima!