Vanaf juli moet ik weer 4 dagen gaan werken en ben me aan het verdiepen welke kolf ik dan het beste kan nemen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer…
Dus welke kolf raden jullie aan als je fulltime werkt?
En wat zijn jullie ervaringen?
Ik werkte zelf 3 dagen en heb de Medela Swing. Topding, maar voor een volgende keer zou ik toch een dubbele kolf willen :mrgreen: gaat zo veel sneller Dus dat zou mijn tip zijn: een dubbele elektrische… En aangezien ik goede ervaringen heb dus een Medela. Verder is het volgens mij vooral een kwestie van wat je eraan wilt besteden en wat je eisen zijn. Misschien is het handig om eens een LK bij je in de buurt te vragen :think: die weet vast wel raad!
Succes met je keuze :thumbup:
Ik heb ook de Medela Swing, ben er super tevreden over! Dubbele zou idd wel sneller zijn, maar dan betaal je er ook voor!! Werd me een beetje te duur! Hangt dus idd af van wat je ervoor over hebt.
Ligt eraan waar je verzekerd bent (en hoe) en of je het wat vind, maar ik ben bijv. bij Agis verzekerd, comfort. Je krijgt dan de helft ongeveer vergoed door de verzekeraar als je bij een bepaalde speciaalzaak die ene kolf koopt. Dacht dat 'ie in mijn geval dan net geen 70 euro kost.
Is dubbel electrisch, van Ameda. Maar zelf kolf ik nog enkel met de Medela Swing, kijk volgende keer wel of ik dan zoiets doe. Nu is het nog goed te combineren met deze enkele kolf en parttime werk en gebruik ik hem zelden.
*ook in een spoiler geen linkjes
Effe stukkie gekopieerd:
Elektrische borstkolf Ameda Lactaline Personal (huur of koop)
Omschrijving: vergoeding vanaf € 40,00 tot €110,00 als bijdrage in de huur of koop van een Ameda Lactaline Personal borstkolf.
Deze vergoeding geldt voor verzekerden met de volgende aanvullende verzekering: bla bla bla bla
ik heb de pump in style van MEdela super ding :thumbup: dubbel kolf idd wel een behoorlijke aanschaf hoor maar zijn prijs dubbel en dwars waard
zeker medela. Heb ook avent gehad, maar dat vond ik tien keer niks.
medela, dubbele electische kolf en bevalt me prima!!
heb de mini electric plus, daarvan zegt medela dat ie alleen geschikt is als je bijna nooit kolft, maar ik heb hem bij mischa tot ong 6 maanden gebruikt en hij doet het nog prrrima, gebruik hem nou ook dagelijks
Ik lees even mee. Duurt nog wel even voor mij, maar ben liever goed geinformeerd.
Met Jason had ik gewoon zo’n simpel dingetje van avent. Toen kolfde ik enkel de ochtend voeding wanneer is moest werken omdat ik na mijn verlof enkel nog de eerste en laatste voeding zelf gaf en tussendoor kv.
Nu hoop ik dus zo lang mogelijk volledige bv te kunnen geven. Werk parttime. Maar zal denk ik wel 2 a 3 x op werkdagen moeten kolven.
Raden jullie een 2de hands kolf aan? Vind een nieuwe behoorlijk prijzig.
Ik heb de medela Swing.
Kolf bijna full-time, heb een tweeling en die laat ik maar 1 á 2 keer per dag life drinken, maar vind het een ideale kolf.
Wilde eerst voor een dubbele kolf gaan, maar een nadeel van dubbel kolven vind ik dat je ook echt aan het kolven bent.
Nu met om de beurt kolven kan ik ondertussen wat lezen of internetten ofzo omdat ik één hand vrij heb.
Gebruik de kolfmomenten dan ook als een ontspanningsmoment voor mijzelf.
Ben dus wel blij dat ik voor de goedkopere Swing ben gegaan dan voor de duurdere dubbele borstkolf (maar tja…dat is iedereen z’n eigen keuze).
Wat ik ook een voordeel vind is dat de swing lekker klein is…deze kan ik straks veel makkelijker meenemen als ik weer aan het werk ga.
Ik ben ook heel blij met mijn Medela Swing :thumbup: Wat een topding. Bij Lenn werkte ik 2 dagen en kolfde ik met een handkolf. Mijn voeding liep onwijs terug en ik kreeg er weinig uit. Nu met die Swing kolf ik veel makkelijker. Ik was bang dat het geluid me tegen zou staan (melkkoe idee) maar dat is helemaal niet zo :thumbup:
Ohja ik heb een “tweedehands” kolf. Op marktplaats zijn er genoeg mensen die alleen de kraamweek ofzo bv gegeven hebben en wel alle benodigdheden voor bv hebben aangeschaft. Mijn Swing kostte 55 euro incl verzenden en de doos zat nog verzegeld :o :thumbup: Geweldige koop, op mp kijken is echt de moeite waard hoor!
En voor medela kan je alle onderdelen ook los kopen he. Dus je kan ook een gebruikte swing kopen en de onderdelen die in aanraking komen met de melk gewoon nieuw aanschaffen!
ik heb een handkolf avent, maar die raad ik je niet aan als je veel moet kolven. Handkolf moet je echt leren…
ik zelf vind het zonde van mn geld om een dure te kopen…omdat ik met de avent handkolf het ook voor elkaar kreeg, alleen moest ik het wel echt leren en mezelf ook geduld leren haha…voor de rest is het een prima ding…
Ik vondt persoonlijk geen enkele kolf echt prettig :oops: Maar van alles wat ik geprobeerd heb vondt ik de Medela Swing het beste…
Alleen vindt ik dat hij persoonlijk wel veel geluid produceert.
Ik heb de ook de handkolf van Avent, en hij bevalt mij juist prima!
Op het werk kolf ik ontspannener, omdat hij geen geluid maakt.
Ik heb ook de medela mini electric, maar daarvan stond het geluid mij dus wel tegen!
Hoi,
Bij mijn eerste heb de handkolf van Avent gebruikt. Het kolven op zich lukte prima maar het kostte wel tijd en ik kon weinig andere dingen tegelijkertijd doen. Bij de tweede een nieuwe Medela Swing aangeschaft. Beviel ook goed. Heb de kolf wel lang en intensief gebruikt. Nu weer aan het werk na mijn derde kindje. Ben weer begonnen met de Medela die ik nog had maar had het idee dat de zuigkracht minder was geworden. Geloof dat zo’n motor ook maar een uur of 180 mee gaat. Dus vorige week besloten dat ik toch een nieuwe wilde hebben en liefst ook een dubbele. Werk 3 hele dagen en heb weinig tijd om te kolven. Heb via Vosmedisch een Ameda Lactaline Personal besteld. Heb 'm nu een paar dagen en vind dit de beste die ik ooit gehad heb. Het is dus een dubbele electrische maar nieuw zelfs goedkoper dan de Medela Swing. Hij is stil, het kolven gaat snel en hij is handig in het gebruik. Hij is wat minder bekend dan de Avent en Medela maar echt een aanrader.
Groet,
Majel
Ik heb een Avent kolf, enkelvoudig en kan er zowel een handkolf als een elektrische op zetten.
Handmatig heb ik nooit geprobeerd (zie mezelf er geen hele voeding meer pompen namelijk :think: ) maar de elektrische ben ik erg tevreden mee. In maximaal tien minuten heb ik een borst leeg
In de eerste week heb ik een zwaardere kolf moeten huren om de bv op gang te krijgen maar sindsdien aleen nog de Avent. Ervaring met werken heb ik nog niet want ik begin pas over een paar weken (gelukkig ) Ik ga wel 4 dagen werken en denk twee keer per dag te moeten kolven. Dus ik ben benieuwd of ik na twee weken ook schreeuw om een dubbele…
hoi!
ik heb 2 kolven. vandaag nog eentje bijgekocht en getest.
Ik heb de hand en de elektrische kolf van Tommee Tippee closer to nature. Die zijn echt gewoon geweldig! Ze zijn klein en compact, kan ze overal mee naartoe nemen, de elektrische kolf maakt geen geluid en ze zijn echt zacht voor de borsten.
Pompen heel goed :thumbup:. Ik heb de hand kolf als ik gewoon een beetje stuwing moet afkolven en de elektrische voor de voedingen af te kolven.
Tommee Tippee staat bekend omdat het volledig ontwikkeld is voor borstvoeding. Zelfs de flesjes van dat merk zijn in de vorm van een borst, er zit 0% bisphenol A in, de kindjes moeten net zo hard zuigen aan de fles als aan de borst en de speen moeten ze ook net als de borst in de mond zuigen ;). Dus minder kans op speen/tepel verwarring etc…
er zit zelfs een container in het flesje (kan je er ook uit halen) waar je je voormelk in kunt opvangen , dan haal je het eruit en kan je de achtermelk apart opvangen! Ideaal voor iemand als ik die weet uit ervaring dat ik veel voormelk aanmaakt!! Wanneer ik te veel voormelk had dan had nicoali altijd meer last van krampjes en groene ontlasting! Dit kan ook op de handpomp gezet worden die ik al heb dus ik ben even helemaal happy hier!!!
En de prijs valt dan ook nog eens mee de handpomp is 49,94 euro en de elektrische is 129,99 euro.
Suc6! :-*
Ik heb bij een bekende babywinkel (ik weet niet of ik de naam mag noemen, maar het begint met een “P” ) de kolf met 20% korting gekocht. Nu kreeg ik net een mail dat de mama-mazzeldagen weer zijn en dat er 20% korting op het gehele assortiment is, dus ook de kolven. :thumbup:
Hier ook een Medela Swing. Ik vind het een topding. Kolven bij mij gaat heel snel. Ik wilde eerst een dubbele kolf, maar ik heb na revieuws toch voor deze gekozen, En ik ben erg tevreden. :mrgreen:
Ik heb een Ameda dubbele kolf. Van dit merk heb je een dubbele kolf voor de prijs waar je bij medela of avent een enkele koopt.
Hij is super fijn en ben erg blij dat ik voor een dubbele kolf heb gekozen.