Welke kolf raden jullie aan?

Bedankt voor de reacties, heb uiteindelijk bij de prenatal de medela swing gekocht.

Leek me toch wel handig (ook op het werk) om 1 hand vrij te houden tijdens het kolven.

Heb hem nog niet geprobeerd moet me eerst even verdiepen in het kolven.

Bij de eerste eerste gekolfd met de handkolf van avent (prima kolf om 2-3 keer per week 1 keer dag kolfen)

Naar ruim een half jaar weigerde hij ineens al zijn vaste en bv.

Ben toen mijn produktie weer op gaan krikken met de Symphony zodat hij via de sonde gevoed werdt.

Thuis ben ik toen gaan kolven met de swing (vond de PISA te duur :oops: )

Bij de tweede dacht ik nu koop ik gewoon ik gewoon de kolf die ik wil de PISA echt een super kolf en snel klaar.

Alles in een mooie tas op geborgen met handige koeltas en element.

Ik heb ook de handkolf van Avent.

Ben er heel erg blij mee!

Ik heb eens een electrische geprobeerd, maar dat geluid…vreselijk!

Kolven gaat trouwens wel supermakkelijk bij mij, ben echt met 5 min. klaar.

Ik vond de elektrische ook aardig duur, dus dat heeft wel meegeholpen om deze keus te maken (handkolf Avent is iets van 50/55 euro)

Het is inderdaad erg persoonlijk of je enkel of dubbelzijdig wilt gaan kolven.

Het bedrijf dat altijd Ameda heeft gedistribueerd heeft nu hun eigen kolf ontwikkeld. (ARDO)

Het mooie van de kolf is dat het een enkelzijdige compacte kolf is met tiptoetsen (a la freestyle) maar dat het een motor heeft die dubbelzijdig aankan. Wil je dus uiteindelijk toch dubbel gaan kolven dan koop je een extra slang en borstschilden.

Verder heeft de kolf een garantie van 400 uur ipv een jaar. Er zit een tellertje in.

Komt ook nog met alle maten borstschilden en zachte borstschilden.

Voor de prijs hoef je t ook niet te laten… € 149,-- enkelzijdig Het extra setje is € 29,95 en als je een setje wilt met alleen een standaard borstschild dan betaal je € 23,50

Edit beheer: link verwijderd

Ik heb de Medela Freestyle gekocht. Niet goedkoop, maar ik vind het zoveel fijner. Je kunt 'm helemaal op maat instellen en je kunt handsfree dubbelzijdig kolven. Op m’n werk neem ik dus gewoon e.e.a. te lezen / voor te bereiden mee en werk ik door in het kolfkamertje.

Ik vind een handkolf eigenlijk het allerfijnst, maar dan ben ik twee keer zo lang bezig omdat het niet dubbelzijdig kan. Nu kolf ik 2x per dag 10 minuten en that’s it.

Ik ben van plan lang door te gaan met kolven (tot 12 maanden op m’n werk als ik het geregeld krijg) en dan zit ik dus zo regelmatig aan die kolf vast dat ik het maar beter zo aangenaam mogelijk kan maken. Ik vond het wel een flinke aankoop, maar het is nog altijd veel goedkoper dan pakken kunstvoeding! Bovendien zag ik dat ze op MP voor meer dan de helft van de nieuwprijs over de toonbank gaan, dus als ik hem straks doorverkocht heb, heb ik maar de helft van de rpijs betaald uiteindelijk… :wink:

ik heb de gewone handkolf van medela… Ik ga als de kleine 10 weken is weer werken voor ongeveer 20uur per week en na januari weer full-time en ga het toch proberen om alleen met de handkolf te doen…

Bij Veron kolfde ik zo binnen 10min 300cc uit 1 kant dus ik ga ervanuit dat dat nu ook weer gaat lukken (optimistisch he)…

grts patricia

300 uit 1 borst? :clap:

Mocht jouw vriezer dan ineens heel erg uitpuilen dan houden de **** en het **** zich aanbevolen!! :lol:

grtz,

Edit beheer: link verwijderd

@chella wrote:

300 uit 1 borst? :clap:

Mocht jouw vriezer dan ineens heel erg uitpuilen dan houden de Moedermelkbank van het Erasmus en het Moedermelk Netwerkzich aanbevolen!! :lol:

grtz,

ja echt waar hoor… Maar hij dronk dan ook bij de oma’s 300cc uit een fles :mrgreen: …

Ik had een diepvriesla thuis helemaal vol, bij mijn moeder een la vol en bij mijn schoonmoeder een la vol… (ijsklontzakjes)…

Op een gegeven moment ben ik gestopt met kolven smiddags en ben ik die voeding in een fles gaan geven om de voorraad op te maken en te blijven oefenen…

Mocht het weer zo goed gaan zal ik erover nadenken…

grts patricia

Ik had een Medela Swing…in het begin deed ie het goed, maar werd al snel minder en de adapter is ook een keer doorgebrand. Daarna een Medela Symphony gehuurd, wat een verademing was dat zeg. :shock: Niet eens zo zeer omdat ie dubbel was, want ik gebruikte hem eigenlijk altijd maar enkel, maar vooral vanwege de zuigkracht. Het ding kolfde veel beter en dus ook veel sneller. :thumbup: 't is alleen wel een beetje een onhanteerbaar ding om steeds mee te nemen ed…en ook een beetje duur als je heel lang bv wilt geven (ik heb een week of 8 gehuurd en dat is al duur).

Mocht ik ooit nog een keer bv gaan geven, dan zou ik op zoek gaan naar een kolf met goede zuigkracht en er dan maar wat meer geld aan uitgeven als dat nodig is.

Ik had ook een medela en een Avent handkolf. Mijn voorkeur ging naar de handkolf omdat je zelf het ritme en de lengte van de knijp kon bepalen. Maar ik wisselde ook veel om.