Na wat rondgekeken te hebben op internet en in showrooms, heb ik twee wagens die ik mooi vind en die me fijn en goed lijken. Ik ben benieuwd naar meningen van gebruikers die ervaring hebben met een van de wagens. Wat zijn de voor- en nadelen? Zelf heb ik gezien dat de bak van de MAxi Cosi groter is, dus kindje kan er langer in liggen, maar dat betekent ook dat de wagen meer ruimte inneemt en onze gang is dan weer niet zo groot en mijn auto is ook maar een Suzuki Alto…
De ene is de Mutsy Evo, de andere is de Maxi Cosi Mura 4.
Geen van beide heb ik ervaring mee, naar de bugaboo cameleon vind je niks? Smalle wagen, dus past makkelijk in de gang. Kan klein ingeklapt worden, paste ook in onze Citroen C3. En heeft een grote bak, dus kindje past er lang in!
Ik heb met beide geen ervaring. Maar ik moet zeggen dat mijn kinderen het al snel helemaal niet leuk vonden in de bak. Met een maand of 3 a 4 riepen ze al vanuit de wagen dat ze er ook bij wilde haha.
Dus ze zijn al redelijk snel naar de normale kinderwagen gegaan.met een maand of 4, 4,5. Nu kan onze kinderwagen helemaal plat dus dat scheelt wel. En we gingen ook niet hele dagen op pad. Wij hebben een quiny buzz 4. Deze is ook redelijk klein te maken voor in de auto en ik vind em prettig in gebruik. Ook gewoon lekker door de winkel heen crossen. Ik vind het ook belangrijk dat ie lekker rijdt
Wij hebben de maxi cosi mura. Maar dan met de wielen aan de voorkant tegen elkaar. Iris heeft idd lang in de bak kunnen liggen, die is erg ruim.
Enige nadeel vind ik dat er onderin niet veel boodschappen passen.
Verder een hele fijne wagen!
Tja… ik zweer ook bij bugaboo en ik heb veeeeeeeeeeeeeeeeel wagens gehad :mrgreen: Het enige model wat steeds terug kwam was bugaboo… ik heb een zwarte, 2 rode en een blauwe gehad en als ik nu door een speling der natuur nog een kind zou krijgen, zou ik zonder twijfel een bugaboo aanschaffen.
De Mura heb ik ook gehad, eventjes voor Suus, binnen 2 maanden ingeruild voor een bugaboo… ik kon niet aan het voor mijn gevoel zware sturen wennen en ik vond hem lomp groot om mee te nemen in de auto.
De Evo is van na mijn kinderwagen aanschaf tijd. Mijn overbuurvrouw heeft hem wel. Prachtige wagen, veel compacter op te vouwen dan de mura en de bak is niet groot, maar groot genoeg voor een maand of 4 a 5…
Een grote bak is alleen fijn als je kinderen hebt die ook blijven liggen. Van de 4 kinderen heb ik er 2 gehad die lekker lang bleven liggen en 2 die met 3 maanden al hun nek rechtop gooide alsof ze zich wilden opdrukken en als dat dan natuuuuurlijk niet lukte dan zetten ze het op een brullen… ik heb beide brullers de winter doorgetrokken in de bak met een kussentje onder het matras zodat ze over de rand konden gluren…
Maar bij die andere 2 was het erg fijn dat de bak groot was van de bugaboo…ze hebben er tot 8 maanden ingelegen.
Ik zou persoonlijk uit jouw keuzes voor de Evo gaan… gewoon omdat de Mura alweer een wat ouder model is en de Evo alles biedt voor een goede prijs en compacter is… :thumbup:
Tnx voor de reacties! Ik ga er nog even over nadenken
Ook hier een bugaboo.
Ik heb daar niet lang over hoeven na te denken.
Ik wilde namelijk een kinderwagen waarbij je in de buggy-zit het kind zowel naar je toe als van je af kan laten kijken en er waren niet veel die dat hadden.
Dus de keuze was al snel beperkt.
Maar toen kwam mijn bazin en een collega die mij beiden een bugaboo aanboden, van mijn bazin kon ik het gratis krijgen en van de collega voor een prikkie met nog veel andere spullen overnemen.
Dus toen was de keuze erg makkelijk. Beide aangenomen, één voor mijn moeder en één voor mijzelf.
En tot nu toe nog geen spijt van gehad, heerlijke wagens
Wij hebben een Seat Ibiza en daar ging het vrij eenvoudig in. We moeten wel altijd de wielen er af halen maar de wagen is zo eenvoudig, dat dit echt geen enkele moeite kost.
De wiegbak is ruim maar niet overdreven groot. S heeft er tot 5/6 maanden in gelegen. Zodra ze redelijk kunnen zitten willen ze echt niet meer in de bak, dus zo ruim hoeft hij ook niet te zijn.
Ik zou zeggen, ga eens op de site van de bugaboo kijken, ze hebben daar demonstratie filmpjes over hoe de wagen werkt en wat deze allemaal kan.
Ik had de Joolz. Het onderstel kon bij ons achterin (Aygo), 1 van de wielen moest er wel af anders past het niet, de bak op de achterbank. Maar we hebben maar weinig gebruik gemaakt van de wagen in onze auto. Erg tevreden over, onze zoon heeft er tot 6 maanden in de bak gelegen.
Buggy gedeelte kon zowel naar je toe als vanaf je af.
Hoe vaak heb je het nodig? Daar zal ik ook naar kijken.
Ook hier de Joolz… Prima wagen. Redelijk klein onderstel (al denk ik dat de nieuwere Joolz misschien zelfs wel kleiner is). Ik heb de eerste versie.
Ook hier tot 6mnd in de bak gelegen. Het is dat ze niet meer wilden. Maar zelfs met 8 a 9 mnd had het nog wel gekund. Bak is vrij lang.
En ideaal dat wandelwagen inzet naar je toe en van je af kan.
Wij hebben een Mura 4. Ben er heel tevreden over! Je kunt de wielen heel makkelijk losklikken als je hem extra compact wil opklappen. Dan past het onderstel zelfs tussen voorstoel en achterbank. Verder heeft hij luchtbanden, die bij ons nog nooit lek zijn gegaan en de Evo heeft dat volgens mij niet. Mijn schoonzusje heeft een Evo en ik vind het zitje ook een stuk minder comfortabel als de Mura, zij gingen ook vel eerder over op een buggy. Ik vind de Mura lekker stabiel en je rost er makkelijk een stoepje mee op. Het mandje is inderdaad niet heel groot, maar je krijgt er vanzelf handigheid in hem vol te proppen
De Bugaboo wordt hier veel genoemd, maar dat is toch echt een andere prijsklasse. Bij Babyvalue koop je een Mura 4 2012 model al voor 330 euro, helemaal compleet en een Bugaboo kost 2 tot 3x zoveel…
Wij hadden een quinny buzz travel… Fijne wagen maar erg groot onderstel.ij was tweede hands.
Nu hebben wij de mutsy transaction paars… En vind hem erg fijn, rijd licht geen luchtbanden, wel faam ofZo zit er in… En makkelijk inklapbaar. Geen idee of ie in een kleine auto past maar je kan de banden erafhalen…
Wat je kan doen is bv naar babydump gaan en wat wagens proberen en eventueel kijken of ie in je auto past.
Die van ons was 349 euro incl wagenbak, buggyzit, maxicosi regenhoezen, verzorgingtas. Bij babydump…
De Bugaboo is inderdaad een andere prijscategorie maar je kunt ze ook veel op marktplaats vinden en dan heb je een hele goede wagen voor dezelfde prijs als een mura oid maar wel gebruikt ja.
Ja, bugaboo vind ik erg duur inderdaad (en niet zo mooi geloof ik :oops: ) en hebben die niet van die lage ligbakken? Weet niet meer zeker of dat nou de bugaboo was hoor, heb zoveel wagens gezien :shifty: En wil ook wel een wagen nieuw aanschaffen, omdat we hopelijk nog een paar kindjes erbij mogen krijgen en dan kan die mooi voor alle kindjes gebruikt worden
Heb geen idee hoe vaak we de wagen gaan gebruiken in de praktijk trouwens, ik wil ook veel gaan dragen, maar voor een boodschapje is het wel makkelijk als ik lopend ga, scheelt weer een tas sjouwen enzo. EN met hond uitlaten is het soms ook wel lekker denk ik, in de wagen. Afwisselend dragen en wagen zal het worden denk ik.
Binnenkort hub ook nog even meesleuren naar de winkel om hem ook even een ritje te laten maken met beide wagens en misschien vindt hij nog wel iets anders mooi 8)
Bugaboo met hoofdletter B.
Bij mijn eerste kind een Mutsy gehad, wat een onding, niet goed wendbaar en lomp. Die verkocht en toch voor de Bugaboo gegaan ondanks dat ik het uiterlijk in het begin niet aantrekkelijk vond.
Ik wil nooit meer anders.
wij hebben nu een mutsy 4 rider single spoke gekocht tweede hands en ik moet zeggen dat ik hem erg fijn vind, erg wendbaar, luchtbanden, rijd licht en een grote bak, groot buggy gedeelte en een autostoel erbij die ook op het frame kan.
Ook zit er een super grote extra boodschappenmand bij :thumbup:
Ik heb ook een Buagaboo.
Super wagen.
Enne de mijne is te koop…
die van Krabje zou ik zo overkopen… voor 1 kind gebruikt en ziet er super uit…
Ja de bug heeft een lage bak, maar in de praktijk merk je daar echt niks van… Hij is gewoon super multifunctioneel en zo compact dat hij bij ons tussen alle spullen in losse onderdelen mee ging op vakantie… t kon er allemaal in…
De bugaboo die ik voor Suus heb aangeschaft overgenomen van een vrouwtje uit Zwolle-Zuid die er 3 kinderen in had gehad… Suus was dus de 4e… na haar is hij naar een vriendin gegaan, zij heeft kindje 5 erin gehad en ik heb hem onlang teruggekregen van haar… nu na 5 x gebruik ziet hij er nog steeds super uit. Mede omdat echt ALLES wasbaar is… zelfs de kap. Hij gaat dus nu nog weer door naar mijn zussie en die gaat er in mei haar 1e kindje in leggen…
Dat is dan de 6e… dus duurzaam zijn ze ook…
@Krabje wrote:
Ik heb ook een Buagaboo.
Super wagen.
Enne de mijne is te koop…
Als mijn wagen afgeschreven was, of als ik manlief had kunnen overhalen had ik hem wel van je willen kopen!
Hier ook fan van Bugaboo.
Wat ik ook wel handig vind is dat voor het zitgedeelte en het liggedeelte hetzelfde frame word gebruikt.
Je zit dus niet met een gigantische kinderwagenbak je maar ergens moet zien te stallen.
@Pé wrote:
Bugaboo met hoofdletter B.
Bij mijn eerste kind een Mutsy gehad, wat een onding, niet goed wendbaar en lomp. Die verkocht en toch voor de Bugaboo gegaan ondanks dat ik het uiterlijk in het begin niet aantrekkelijk vond.
Ik wil nooit meer anders.
Ik vind pe heel lief maar ben her absoluut niet met haar eens, ik heb een mutsy transporter en die gebruik ik nu al 3,5 jaar, hij rijd zo heerlijk, makkelijk te sturen, wijkt niet af, klapt makkelijk in,
Neeee ik wist het wel ;D :mrgreen: