Welke kinderwagen?

Ik zag hier net een onderwerp over een kinderwagen waar iemand niet tevreden over is. Nu zitten wij momenteel midden in het proces van het uitzoeken van een kinderwagen maar wij zijn er nog niet uit. We vinden de Quinny Speedy erg mooi en hij lijkt ook erg praktisch maar ik las daar dus net slechte verhalen over. De bugaboo lijkt ons erg praktisch maar we vinden 'm er niet zo stoer uitzien.



Ik ben nieuwsgierig wie voor welke wagen heeft gekozen en waarom? En ook graag dingen waar men absoluut niet tevreden over is.

Misschien kunnen we zo een goede keuze maken, wie weten er nu meer over kinderwagens dan kokkers.

Ik had voor de eerste een drie-in-een bebe-comfort trohpy air. Prima wagen met grote bak. Totdat het wandelwagendeel erop kon. Die vond ik niet goed (rechtop) zitten voor mijn zoontje. Bovendien vond ik hem uiteindelijk wel wat zwaar sturen. Nu we de tweede verwachten en mijn zoontje nog niet loopt, hebben we de wagen (explorer) van phil en teds van iemand overgenomen. Het is een wagen die je enkel kunt gebruiken voor een baby of een peuter, maar ook dubbel voor baby en peuter of twee peuters. Ze zitten achter elkaar en de wagen neemt daardoor geen extra ruimte in. Ik ben er nu al erg blij mee, want hij is super wendbaar en stuurt licht. Mijn zoontje zit er erg graag in, blijft t liefst zitten als we weer thuis komen :lol:

Wij hebben een baby first wheels van blokker, 139 euro. makkelijk opvouwbaar, het voorwiel kun je draaien en vastzetten. Nadeel ik vind persoonlijk de wieg aan de smalle kant.

Voor mij is er maar 1 wagen: de quinny freestyler. En dan de drie of vier wieler. Zelf heb ik de 4 wieler. Een heerlijke wagen, wendbaar, royaal, kindje kan er goed rechtop in zitten, en lekker plat in… Een zalige wagen.



Hij is alleen wel wat groot en dus ook als hij is opgeklapt. Daarom zou je voor een 3-wieler kunnen gaan. Nadeel daaraan vind ik het hele kleine boodschappenmandje…



Een ander nadeel van de Quinny is de dreamy bak die in het midden smal toeloopt. Dus als je een grote baby hebt kunnen ze daar niet zo lang in.



Aan de andere kant, kunnen ze in de wandelwagen ook goed in als ze wat kleiner zijn…





Succes met kiezen!

Ik had met Samaar de Bugaboo Gecko en deze wagen vind ik zo ideaal dat ik niet anders meer wil! Ook voor brusje word het de Gecko. En ik vind hem er super stoer uitzien :thumbup: 8)

Hier in Utrecht zou je een vrachtwagen vol kunnen krijgen alleen al in onze wijk met bugaboo’s en dat is geen grap en zeker niet overdreven.

Dat alleen is voor mij al reden om hem niet te kopen :lol:



Ik heb 11 wagens gehad, varierend in merk van bebe-confort tot teutonia tot (jawel) bugaboo en kiwi explorer. Koelstra en quinny…



Na alle ervaringen is me gebleken dat een kinderwagen zeer persoonlijk is wat uitstraling betreft, maar niet alle wagens voldoen aan de eisen die we hebben en hadden.



-goede bak die niet achterover helt en liefst groot genoeg is

-goed wendbaar want anders heb ik al gauw pijn

-niet te zwaar want anders krijg ik het ding niet in de auto

-niet te groot anders past hij niet

  • moet goed plat kunnen met de rug, maaar ZEKER ook goed rechtop en er moet een uitvalbeugel op de zitting aangezien ik heb gemerkt dat de meeste kinderen dit super vinden.

    -degelijk is ook fijn

    -luchtbanden want we gaan vaak naar strand en bos



    Mij is de bugaboo op 3 redelijk bevallen, ruime bak, degelijk, licht en wendbaar maar als nadeel vond ik de uitstraling (vind het net een rollator) het gebrek aan gewicht waarbij ik regelmatig zo ongeveer van de dijk werd geblazen en in mul zand op t strand vond ik hem zelfs met de wielen omgekeerd pokkezwaar rijden.



    op 2 de quinny freestyle 4xl of 3 xl met kantelwiel. Ze rijden super, zien er stoer uit en de kinderen zitten er voortreffelijk in.

    Nadeel vind ik dat de bekleding redelijk slijt en weergevoelig is, je kan echt niet zonder regenzeil en droge stalling en ze zijn redelijk log.

    De reden dat we deze nu toch hebben is omdat mijn nummer 1 het had begeven na 4 kinderen :shifty: (was een 2e handsje van vrienden)



    Op 1 met stip de koelstra flexxo of de activa.

    Wij hadden de activa met 1 vast voorwiel en een zo te switchen zwenkwiel erbij. Super bak, super wandelwagen. Stoer en degelijk.

    Eigelijk ietsjepietsje te zwaar, maar zo fijn met rijden en in de stad dat ik dat er wel voor over had.



    Kan niet garanderen dat ik mijn quinny niet ooit weer inruil :mrgreen:

…echt de Quinny speedy sx zou ik dus nooit weer nemen, het is dan wel een hele stoere wagen, maar je kindje kan er straks niet voldoende rechtop in zitten.



De bugaboo wilde ik eerst ook, maar aangezien ik lang ben viel deze snel af. Misschien kan de duwbeugel wel hoog, maar de wagenbak vind ik veel te laag boven de grond zitten, dat wordt dan iedere keer bukken met je kind er in en uit halen, let maar eens op hoe laag deze zit in vergelijking met andere wandelwagens.



Groetjes van Mij , succes

Wij hebben ook de quinny speedi. Hij rijdt erg fijn maar kan idd niet goed rechtop maar ik hoorde van verschillende mensen dat ze dit oploste door er een riem of iets dergelijks achter de maken. Ook vind ik hem niet compact als hij is ingeklapt en bovendien ook erg zwaar. Ik heb een (nieuw model) Fiat panda en daar past hij niet in de achterbak :naughty: . Ik moet hem daarom op de achterbank leggen. Jasmijn is nu zo groot dat ze in een buggy (mclaren) kan. Dus als ik met de auto op pad ga dan neem ik de buggy mee. Die kan wel in de achterbak. Maar te voet dan neem ik wel de wandelwagen. Het onderstel met met bak vind ik wel fijn. Maar met de wandelwagen vind ik hem minder. Ik weet niet welke ik dan had genomen :think: .

De bugaboo :thumbup:

wij hebben de qunny speedi ik ben er tot nu toe heel blij mee. hij kan niet in de auto dan moetren de wielen eraf maar we hebben alle wandelwagen geprobeert en de conclusie was de auto is te klein :smiley:



ik heb alleen ervaring met de bak want mijn zoon is nu goed 2 maanden.



de wandelwagen gedeelte weet ik dus nog niet.



ik vond de bugaboo de bak te laag.

wij hebben nog wel even getwijfelt of we niet de mutsy zouden nemen. weet nu alleen even niet meer waarom die het niet is geworden.

ik heb de koelstra die is erg groot dus kan je super lang mee doen ideaal!

ook heb je adapters zodat je maxicosi op het onderstel kan klikken, erg handig :thumbup:

hier ook de bugaboo. Superwagen!

Hoi!



Hier de Stokke wagen! Bevalt supergoed en je kindje ligt en zit (later) lekker hoog, zodat het makkelijk aan een tafel (terras) geschoven kan worden. ook ziet hij er stoer uit en is licht en gemakkelijk in en uit te klappen. Ook een maxi-cosi adapter is te verkrijgen.

ja hij bevalt ons supergoed.

Hebben ook gekeken naar de Bugaboo maar doe vonden wij veel te laag.



Succes!!



Groetjes, M-J

hoii





bij mij eerste heb ik een bebe comfort gehad geen wagen die ik nog eens zou nemen kon bij dirk nie langs te kassa was te breed en de buggy inzet verschrikkelijk



ik heb bij prenatal gewerkt en heb daar een hoop aantal wagens voorbij zien komen . oa de bekende BOO . niet mijn wagen vanwege de buggy inzet zelf heb ik gekozen toch voor een speedi voor mij tweede kindje

de bak van quinny is echt super comfortabel en de buggy inzet in de eerste periode met de verkleiner erin en daarna lekekr los over dat recht op zitten wil ik wel wat zeggen strak recht op is voor een kindje nooit geweldig voor de rug en ik heb mijn dochter van 4 dus even in de speedi gezet nou top hoor geen onderuit gezak en etc



groetjess

Wij hebben de Quinny Speedi. We hebben hem gekocht toen Mischa in het wandelwagengedeelte zat en hij goed plat moest kunnen. Dat ging prima met deze wagen. Maar toen kwam het probleem…hij kan echt slecht rechtop en Mischa hing er als een zoutzak in. We zijn dus vrij snel over gegaan op een gewone buggy.



Nu met Justin gebruiken we de kinderwagenbak, en die vind ik wel heel mooi. Geen problemen mee verder. Daarbij hebben we nu een duowagen, dus ik denk dat we de wandelwageninzet niet weer zullen gebruiken.



Hij rijdt trouwens wel heel licht en makkelijk!

Wij hebben de Quinny Speedy SX en zijn er blij mee :thumbup:

Hij rijdt lekker en vanwege de luchtbanden kunnen we er ook makkelijk mee door het bos (doen we een paar keer per week).

Nadeel was wel dat de Dreami bak erg klein is en Sebastiaan dus al met 4 maanden te groot was. We hebben toen een tijd de maxi cosi erop gezet als we gingen wandelen. En hij kan in het wandelgedeelte inderdaad niet goed rechtop zitten, maar volgens mij is dat bij de nieuwere modellen al weer verbeterd.

Succes met uitkiezen :thumbup:

Na werkelijk alle wagens bij Babydmp te hebben geprobeerd vonden we de Xadventre (3-wieler, dus niet zo stabiel!) het lekkerst rijden. Een zeer wendbare wagen. Maar als wandelwagen een absolute ramp met allemaal riempjes, drukknoopjes en klittebandjes… zucht. Bovendien wilde ik liever een wandelwagen waarvan ik het zitje zo kon draaien, dat ik mijn moppie kan zien.

De Xadventure heb ik verkocht en een Firstwheels aangeschaft.

Een zeer wendbare wagen, heel licht, makkelijk inklapbaar en het wandelwwagenzitje is in 2 richtingen te plaatsen. Lijkt trouwens heel erg op de “Boo” maar is ruim de helft goedkoper! En da’s ook leuk meegenomen!

Hoe de reiswieg uitvalt qua afmetingen weet ik niet…

Hoi! Moeilijk hé, dat zie je wel aan al die reacties…



Wij hebben de M*tsy transf4mer. Voordeel: niet te duur, vaak aanbiedingen met gratis autostoeltje, in alle fase te gebruiken. Nadeel: grote wagen als ie ingeklapt is (alhoewel ie wel bij mijn man in de Suzuki Alto past! Moeten wel de wielen er af, maar toch!)



Nu voor de dames heb ik de urban jungle van one three hill. (heb ik gewonnen bij Bel en Win actie van Ouders van Nu!!! goed he?)

Dit is dus nu voor ons een duowagen met een kinderwagenbak voor Nena en een zitje voor Demi.

Nou als de enkele uitvoering net zo super rijdt als de dubbele kan ik alleen maar deze wagen aanraden!!! Super de super licht (zelfs in dubbele uitvoering) stoer en degelijk!



Succes met je keuze

gr

muts

Wij hebben de quinny speedi en ik ben er niet heel tevreden over. Ingeklapt is hij best groot, maar dat geeft niks als je een ruime auto hebt. Verder was hij prima met de reiswieg erop. Maar toen ik er een wandelwagen van maakte, werd het minder. De rug kan niet ver genoeg omhoog, zodat je kind altijd onderuit gezakt ligt en niet makkelijk overeind kan zitten. De riempjes zijn te lang als je kind er net in kan. Nu passen ze goed, maar in het begin waren ze echt te ruim. Ik heb al vrij gauw een goedkope buggy aangeschaft voor achter in de auto en de wagen gebruik ik eigenlijk alleen nog om het glas naar de glasbak te brengen :mrgreen: .



Dat waren dus de nadelen, maar omdat ik hem maar kort gebruikt heb als wandelwagen, heb ik er niet zo heel veel last van gehad.

@muts99 wrote:

Nu voor de dames heb ik de urban jungle van one three hill. (heb ik gewonnen bij Bel en Win actie van Ouders van Nu!!! goed he?)

Dit is dus nu voor ons een duowagen met een kinderwagenbak voor Nena en een zitje voor Demi.

Nou als de enkele uitvoering net zo super rijdt als de dubbele kan ik alleen maar deze wagen aanraden!!! Super de super licht (zelfs in dubbele uitvoering) stoer en degelijk!




De enkele wagen is echt een superwagen! Ik ben er dolblij mee. Zit nu juist te denken aan de duowagen van Urban Jungle. Is alleen erg prijzig :frowning: