Zal vast al duizend keer besproken zijn, maar kon er geen recent topic over vinden!
Vind het erg moeilijk om te kiezen tussen de 1001 verschillende merken en typen kinderwagens. :shock: Woon in de stad en wandel niet regelmatig in bossen of op het strand dus dat is niet essentieel. Verder zou ik er graag 1 hebben met een grote bak (lang erin liggen ivm winter) en waarbij ik de buggy naar mij toe kan zetten. Welke kan ik dan het best nemen? :think:
daar ga ik weer… ik ben helemaal mutsy minded. :inlove:
wij hebben de mutsy 4 rider, ideale kinderwagen, rijdt ligt.
bak (moet je even kijken welke je neemt omdat er smaller varianten zijn, deze zijn iets smaller achter bij de voeten, maar zal niet veel schelen)
maar wij hebben de TEAM variant
kinderwagen heeft voor zwenkwielen (die je ook vast kunt zetten) (single spoke heeft luchtbanden, de light variant “harde” banden)
zitting kun je naar je toe en van je af zetten.
je hebt ook nog een light variant die weeg 8.6 kg de single spoke 10.5
weet neit wat voor auto je hebt en of je een auto hebt, anders moet je kijken of de kinderwagen erin past.
bugaboo zweren sommige ook bij, maar dat is weer niet mijn keuze… zoveel mensen zoveel smaken…
Je moet natuurlijk zelf kiezen :mrgreen: Maaaarrrrrrr…
…Ik heb nu 2 jaar een maxi cosi mura 4 en ben er nog steeds heel blij mee. Ik heb hem destijds gekozen vanwege de 4 luchtbanden en zwenkwielen voor (rijdt heerlijk!), de redelijk grote en lekker diepe kinderwagenbak en omdat je dus inderdaad de wandelwagen-zit naar je toe en van je af kan zetten.
Nadeel is dat het frame niet ultraklein opvouwt (maar hij is wel makkelijk in en uit te klappen!) en ik geloof in vergelijking met bijv bugaboo wat zwaarder is. Ikzelf ervaar deze dingen niet als vervelend.
Ik ben nog steeds heel blij met mijn wagen en gebruik hem nog bijna dagelijks! Buggy gebruik ik alleen als ik een kort stukje weg ben, op de fiets (bijv. boodschapje doen).
de mutsy 4rider,…ben er een echte fan van, nog nooit heb ik zo n fijne wagen gehad…
waarom,…hij rijdt fantastisch, is bruikbaar op (bijna) elk terrein… luchtbanden, comfort voor de kleine, sterk…mooi…gewoon een superwagen
Ik heb op dit moment een 2ehandse Bugaboo Frog en ik sfeer erbij hoor. Hij rijdt superlicht, goed wendbaar een ruime boodschappenzak onder de wagen. Grote kinderwagenbak, klein opvouwbaar een pre vind ik dat de kinderwagenbak ook klein opvouwbaar is scheelt ruimte in de kofferbak enz… Ik wil niet meer anders…
Heb bij mn oudste een Mutsearts trans4mer gehad, wat een onding zo groot en lomp…
Voor Indy heb ik eerst een Quinny speedi gehad maar vond hem opgevouwen erg groot, hij reed wel lekker maar de grote was mn minpunt.
Daarna een Quinny buzz gehad, leuke wagen om te zien maar niet mijn keuze, vond het irritant dat als ik een stoepje afging de wagen in bedwang moest houden omdat hij snel kiepte. Door de 3 wielen vond ik hem niet stabiel genoeg…
En ik ben helemaal bugaboo minded. We doen al 5 jaar met deze bugaboo cameleon en komende zomer wordt hij in gebruik genomen door ons neefje of nichtje. Nieuwe bekleding en hij kan nog jaren mee.
Ik heb hem gekocht voor 900 euro en kan hem weer verkopen voor 400 euro. Dus per saldo heeft hij ons 500 euro gekost en dus 100 euro per jaar.
Hij is ontzettend wendbaar. Met 1 hand kun je de moeilijkste bochten maken. De bak is erg groot (heb hem bij de jongste gebruikt totdat ze 7 maanden was) en we hebben de bak ook 4 maanden gebruikt als wiegje.
Er is tegenwoordig erg leuke bekleding voor te bestellen.
Ik ga helemaal met paikea mee!!!
Ook ideaal dat je m nog om kan draaien als ze erin zit, als ze bv naar je toe kijkt, maar liever naar voren wil kijken, dan pak ik de hele zitting inclusief kind eruit en draai ik m om!
Bugaboo.
Helemaal blij met mijn Mutsy 4 rider :dance:. (ben sowieso wel echt van de 4-wielers, veel stabieler)
Rijdt geweldig op alle terreinen, ik vind hem erg mooi (maar dat is natuurlijk smaak en erg persoonlijk), erg makkelijk in en uit te klappen en verder wat er al over geschreven is.
Enige nadeel is misschien dat hij redelijk groot is al past hij wel gewoon in mijn twingo.
Ben jij of je partner lang, dan is dit ook een ideale wagen omdat de duwstang lekker hoog kan.
Verder is het gewoon erg persoonlijk wat je fijn vindt en ook hoe je situatie is. Als ik op een flat had gewoond zonder lift zou ik bijv. nooit voor de mutsy gaan maar voor een veel compacter/lichtere wagen.
Ga eens bij een winkel lekker testen (prénatal Hengelo heeft bijv. zo’n stukje met verschillende ondergronden waar je wagens kunt testen), succes met het vinden van een fijne wagen!
Ik heb een x-adventure, maar die zou ik je niet per se aanraden.
Wat ik een voordeel vindt in een kinderwagen is, wat al gezegd is, dat je het wandeldeel naar je toe en van je af kan plaatsen. Ik kan dat niet en vind dat heel jammer. Zeker als je ze nog maar net uit de bak hebt, leek het mij prettig de kleine goed te kunnen zien.
Verder moet ik bij de mijne de rugleuning verstellen met een soort band die je heel stevig moet aantrekken. Het is dan wel traploos, maar absoluut niet handig, vooral omdat het elke keer opnieuw moet als je em in- en uitklapt. Dus zou ik kijken naar eentje die makkelijk verstelbaar is op dat vlak.
Bij mutsy kun je de rugleuning heel makkelijk verstellen, de drukt een knop aan de zijkant in en dan zet je m goed.
Hier nog een fan van de maxi cosi mura 4!!
Hij heeft 4 luchtbanden en zwenkwielen voor en rijdt heerlijk!
De kinderwagenbak is lekker groot en diep.
De wandelwagenzit kun je naar je toe en van je af zetten.
Erg makkelijk in en uit te klappen!
Autozitje erg makkelijk te bevestigen, niet eens adapters nodig.
Duwstang makkelijk te verstellen.
En gewoon een mooie degelijke wagen.
Enige nadelen zijn dat ie vrij breed en zwaar (niet als je rijdt) is en dat ie ingeklapt niet heel klein is.
wij hebben de maxicosi mura 3 (maar die heeft eigenlijk ook 4 banden) en wij zijn ook helemaal fan!
nadeel van de buggy inzet vind ik dat je de wagen niet met zitje en al kan inklappen.
maar verder echt helemaal super! J. heeft lekker lang in de wagenbak kunnen liggen (tot ruim 7 maanden).
De Silver Cross omdat ik hem zo mooi vind, en mijn moeder er vroeger trots met mij erin rondreed Maar zo onpraktisch, veel te groot, veel te zwaar. Erg groot voordeel: heel veel ruimte, kind kan er tot minimaal 1 jaar in liggen (als hij dat had gewild) en veel bergruimte voor boodschappen. ook is het ding enorm sterk.
Daarnaast hadden we bij onze zoon een mutsy 4 rider, omdat we spullen overnamen van buren van mijn zwager, en die hadden toevallig die wagen. En daar zijn we zo’n fanjn van geworden dat we bij dit kindje weer een 2e handse mutsy hebben gekocht, omdat het onderstel van de oude lam is geworden en het zitgedeelte steeds achterover klapte. Ding was ook oud. Voordelen het makkelijke zwenken, niet zo zwaar, niet zo’n lage bak als bijv de bugaboo, uitschuifbaar handvat.
nadeel vind ik weinig bergruimte, kleine bak, maar dat zijn ze allemaal tegenwoordig volgens mij.
Maar ik ben niet zo moeilijk in die dingen, ik vind het al snel best eigenlijk
Bij de mutsy kun je grote boodschappenmand bij kopen, dan heb je opbergruimte genoeg. Ik neem de Mutsy nog steeds overal mee naar toe. Kan er geen afscheid van nemen.
maxi cosi mura 4 hadden wij voor de 2e een heerlijke wagen goed over te spreken en zou er zo weer voor kiezen :thumbup:
In ieder geval geen Quinny, die bak van mij is echt klein…
Ik heb er geen problemen mee gehad, mijn meiske ging met 6 maanden over naar de buggy omdat de zomer ging beginnen en het bloedje heet was in die bak. En de kleine man is door zijn vroeggeboorte erg klein en kan nog wel een tijdje in de bak :mrgreen:
maxi cosi mura 4! Ideale wagen! Nadeeltje dat je hem niet in 1 keer kan inklappen (zitje en zonnekap moeten eraf) Maar verder top ding!
dochter lag met 9 maanden nog in de bak, dus echt grote ruime bak!
Bugaboo! Super licht te besturen, zelfs in de sneeuw kon ik er goed mee overweg!
@catty wrote:
Bugaboo! Super licht te besturen, zelfs in de sneeuw kon ik er goed mee overweg!
Heb ik geprobeerd…kreeg dat ding niet vooruit…
Bleek dat beide wielen leeg waren :oops:
Maar de bugaboo bak is een beetje groter als de meeste bakken.
En verstelbaar dus je kind kan je van alle positie 's bekijken…
Ow ja en vele optie’s op bekleding… :inlove:
Ik heb gisteren zilveren bekleding gehaald :inlove: