Welke kinderstoel hebben jullie??

Ik had een chicco polly maar als ze op een gegeven moment echt aan flodderen en knoeien zit alles tussen de gleufjes en kiertjes, niet handig schoon te maken dus :thumbdown: maar verder wel fijn ook als je weinig ruimte hebt een ideale stoel, daarna ben ik vergestapt op de Ikea stoel, goedkoop,makkelijk schoon te houden en goed, heb er nu 2 hiervan :wink:

Max en Victor zitten beide nog steeds op hun triptrapstoel. En na bijna 10 jaar bevalt het nog steeds goed!

ella heeft een tripp trapp stoel, ben er super tevreden mee :thumbup:

Veel tripp trapp gebruikers :smiley:

Wij hebben zo één, geen merk maar wel een houten stoel met blad die er ook af kan, ideaal! :thumbup:

Wij hebben een trip trap stoel echt ideaal vooral omdat ze ook aan tafel zitten dan.

en voor mee een handy sit, zo eentje waar op de eerste pagina een foto van staat. Die habdy sit hebben we tweede hand gekocht, lang leve marktplaats.

Suc 6 met bedenken

voor de eerste hadden we gekeken na een leuke stoel en kwamen we uit op de kroon stoel van bam bam leuk ding maar onding in gebruik toch hebben we het er mee gedaan.

bij de 2e ook de stoel weer in gebruik genomen voor kort toen ik 2e hands super goedkoop tegen een stokke aan liep helaas zonder beugel maar al snel was het de favo stoel van de oudste en is binnen een week tijd de bam bam het huis uit gegaan en vervangen voor nog een stokke wel is waar met beugel en ze zijn super zeg vaak had ik het maar eerder gedaan heerlijk bij je aan tafel op zelfde hoogte en stevig dat ze zijn :thumbup:

we hebben we gehad dat de jongste ging staan en dus moesten we een tuigje erin halen heb gelukkig universeel van prenatal gehaald want voor zn korte tijd was dit een super oplossing.

hier dus ook na veel elende met andere stoel nu helemaal blij met de stokke’s

wij hebben een Geuther van hout met blad en een stokke zonder en een ikea voor buiten…

heb wel eens zitten denken om de geuther eruit te doen en gewoon een trip trap erbij te kopen… maar ja die heb ik van mijn oma gekregen, dus dan doe je m niet zo gauw weg… :wink:

Stokke tripp trapp stoel :inlove:

Wij hebben 3 trip trap stoelen

Lucas een oranje

Pepijn een groene

Merlijn een rode

Nou zo te lezen is de trip trapp bij velen favoriet.

Hij lijkt me ook erg handig idd.je kunt er lekker lang mee doen :mrgreen:

ik vind de trip trap dus niets :mrgreen:

ik heb een stoel van ruim 30jr oud :thumbup:

Hokus pokus ( een blauwe met blauwe zitting)

nu nog te koop

met drie standen :inlove:

beschrijving:Hokus Pokus

Zweedse Hokus Pokus Design stoel

Dit is een heel bijzonder kinderstoel. Het is de Zweedse ontwerper Bengt Ohlson gelukt om, volgens ons, de aller beste kinderstoel te ontwerpen. Kinderen kunnen van alles met deze geweldige Hokus Pokus kinderstoel:

Veilige kinderstoel, zonder eetplankje of voetenplankje, met een comfortabele zitting.

Tafel + stoeltje om lekker in te spelen en te knutselen, of een hapje te eten.

Schommelstoel met stuurtje, zonder glijgevaar.

MERK: Jippie’s

SOORT: kinderstoel

KLEUR: wit zittingen zijn in gekleurd vinyl

MATERIAAL: Hoogwaardig ( bijna onbrekbaar ) polystireen kunststof

VOORDELEN: 3 gebruiksmogelijkheden

VOORRAAD: ja

Gebruiksaanwijzing Hokus Pokus Kinderstoel 2009

Proficiat: U heeft waarschijnlijk de beste en de sterkste kinderstoel die er bestaat!

Er zijn een paar dingen die u moet weten:

In Zweden hebben de kinderstoelen GEEN voetenplankjes. In de praktijk gebruiken peuters het voetenplankje om zich af te zetten in een poging om UIT de kinderstoel te klimmen (met het risico dat ze op de grond vallen!)

De stoelen zijn bedoeld voor aan tafel, en om deze reden hebben ze geen blad (er bestaat ook geen blad voor de Hokus Pokus).

Deze stoelen zijn in Zweden speciaal gekeurd volgens een veiligheidsnorm die ook bedoeld is voor de Zweedse Daghome’s (oftewel: de dagopvang in Zweden).

De keuringsnorm is SS-ENV 1178-1.2 (een ENV heeft geen jaartal)

Montage: Deze gebruiksaanwijzing is een Nederlandse aanvulling op de Zweedse tekening.

Bekijk voor het in elkaar schroeven van de delen en kussentjes de vormen van de kussentjes even goed.

Je hebt een rugleuning met een boven- en onderkant, waarvan de bovenkant naar boven moet wijzen. De voorgeboorde gaatjes passen dan precies voor de gaten van de zijkant (begin met één zijkant);

Monteer de zitting met de inkeping (daar waar de nietjes zitten) onder de rugleuning;

Monteer het trapeziumvormige kussen onder de zitting.

Opmerking: Binnen in de kussentjes zit een multiplexplaat waar de gaatjes al zijn “voor�geboord zodat u de schroeven op de juiste plaats in het kussentje monteert. (N.B.: draai de kussentjes niet te vast aan, los is goed genoeg. Als de stoel in zijn geheel klaar is, kunt u de stoel rechtop plaatsen en alle schroeven vastdraaien);

Dit is het juiste moment om de gordel tussen de kussentjes te doen (nog niet monteren);

Nu volgen de overige kunststof delen en de andere zijkant. De structuur van de stoel is nu klaar.

De riem is eigenlijk het lastigst van de gehele montage.

Zorg dat de riem al tussen de kussentjes doorloopt TIJDENS de montage. Dat scheelt veel gefriemel (ZIE OOK DE TEKENING). Begin nu met één uiteinde vast te zetten aan de bovenkant van de plaat op de achterkant, waar de “sleuf� opening is. Gebruik niet teveel materiaal!

De gesp eerst op de band schuiven, dan het losse stukje tussen de gesp schuiven.

Nu de gordel strak trekken tussen de kussentjes tot u bij de houten “dwarsspijl� bent .

U kunt nu bijvoorbeeld een lusje met de gesp maken zodat u de “dwarsspijl� door de stoel, de lus en dan weer door de stoel steekt.

Waarschuwingen:

Wij willen onze klanten wijzen op het feit dat er altijd een risico bestaat dat een kind uit een kinderstoel kan vallen. Wij hebben zoveel moegelijk veiligheid in de stoel ingebouwd, maar wij zeggen altijd: LAAT KINDEREN NOOIT ZONDER VOLWASSEN TOEZICHT ALLEEN IN HUN STOELTJE ZITTEN! Voor nadere informatie: J.P. Vos Import BV

google maar op kinderstoel hokus pokus :mrgreen:

en Dave zit nu op ikea stoeltje

Wij hebben hier voor in huis de triptrap, super stoel ben er echt heel blij mee, ben zelf niet zo van de bladen ervoor, schuif mn kind liever gewoon aan aan de tafel. In de tuin hebben wij zo’n plastic ikea ding (ook zonder blad), ook super handig, weegt niks, tuinslang en doekje en hij is schoon.

Verder heb ik om mee te nemen zo’n dikke roze met bloemen stevige “tas” (niet zo’n echt tasje hoor, die vind ik weer helemaal niks) van de prenatal. Dat is een zitje waar ook een stoelverhoger in zit die je om (bijna) elke gewone stoel kan doen en die je kunt opvouwen om mee te nemen. Vind deze makkelijker mee te nemen dan die van de ikea omdat je geen poten hebt en m zo opvouwt. Ik neem m dit jaar ook mee op vakantie omdat i zo onderin het mandje van de buggy kan/aan de duwstang van de buggy (dat lukt met die van de ikea net niet :wink: ) hij weegt nl. niks en neemt alleen een beetje ruimte in in de koffer.

Hoihoi

Hier een Bloom Fresco Loft! Ziet er prachtig uit en al te gebruiken vanaf de geboorte. Zo’n wipstoeltje staat vaak ergens op een tafel, in de box of op de grond en deze schuif je gelijk al aan bij de tafel of de eetbar op een gezellige hoogte!

(PS en we hebben hem gekregen want hij is best duur… anders was het denk ik een tripp trapp geworden)

De trip trap vind ik persoonlijk ook niet mooi… Wij zijn voor de Chicco Polly gegaan (de seventy’s editie) en gekocht tijdens een van de mama mazzeldagen van de prénetal… Heerlijk en makkelijk schoon te houden :slight_smile:

En ook hier 2 Stokke tripptrapp-stoelen. Heel fijn dat ze er zelf op kunnen klimmen, goed te verstellen, makkelijk schoon te maken en te gebruiken totdat ze het huis uit gaan.

Daarbij hebben we voor onderweg een stoelverhoger. Ingeklapt een soort koffertje. Op bijna elke stoel vast te maken. blad kan er ook af. makkelijk ding. Ook als hier thuis kindjes mee-eten.

De spotgoedkope van Ikea, en ik ben er nog elke dag blij mee. We slepen hem zo mee naar buiten, maar binnenkort koop ik voor buiten gewoon een klein tafeltje en klein stoeltje voor Jurian, vind ik veel makkelijker dan die kinderstoel, en als we buiten eten slepen we hem gewoon naar buiten, zo gedaan :slight_smile: Voor mij echt niet die dure stoelen

Nou wij gebruiken al 4 jaar de stoel van de ikea hoor en hij bevalt prima.

Mijn broer heeft een houten kinderstoel die veel duurder was maar wat een onding is dat zeg mijn neefje zit er dus echt niet goed in en in die van ons zit hij heerlijk.

Wij hebben voor binnen de groeistoelen van Tiamo en de stoelen van de IKEA voor erbij, om mee te nemen, buiten etc.

Binnen hebben we in het begin ook de IKEA stoelen gebruikt, daar konden ze al sneller goed in zitten. Zijn een stuk smaller.

Ik HAAT de TripTrap…

Ik ga hem nog even gebruiken voor de Beeb maar daarna gaat die gewoon in een Antilop van Ikea en daarna krijgt hij ook een Ingolf van IKEA en gaat de TripTrap op MP.

Nadelen (volgens mij van de TT):

• Niet makkelijk schoon te maken
  • makkelijk uit te klimmen
  • Zwaar
  • Ik stoot steeds mijn tenen tegen dat ding