Welke kinderstoel hebben jullie??

Naomi is er nu natuurlijk nog te klein voor,maar ben eigenlijk wel heel benieuwd welke kinderstoel jullie hebben en waarom.

Zo kan ik me een beetje vergelijken voor als ik er straks zelf één aan moet gaan schaffen.

2 zijn een must…

voor in huis een stokke tripp trapp… hebben weliswaar 2e hands exemplaren altijd gehad voor Aniek en Peet en tot ze zelf op een grote stoel wilden zitten waren het perfecte stoelen.

Heb er nu voor Mies nog 1 staan… zonder beugel, valt na 12 jaar gebruik enigzins uit elkaar, maar is prima weer te lijmen en te schilderen en we krijgen voor Suus nu nog een nieuw exemplaar met babybeugel en zo.

Vind ze echt super, geen blad, maar nooit gemist want vanaf een maand of 8 konden ze goed aan tafel en eerder gaf ik eten in de wipstoel.

En voor buitenshuis, dagjes visite, op de camping, in de tuin enz… absoluut zo’n goedkope van Ikea…

Gaat hier ook al 6 jaar mee en bij extreme goorheid gaat er een scheutje bleek en de tuinslang overheen :mrgreen:

Wil er nog graag een rode bij… Mies zit er ook nog graag in namelijk :inlove:

ik heb alleen maar de goedkope van ikea met blad, kunnen ze lekker hun eigen tafeltje onderknoeien

@Cell wrote:

2 zijn een must…

voor in huis een stokke tripp trapp… hebben weliswaar 2e hands exemplaren altijd gehad voor Aniek en Peet en tot ze zelf op een grote stoel wilden zitten waren het perfecte stoelen.

Heb er nu voor Mies nog 1 staan… zonder beugel, valt na 12 jaar gebruik enigzins uit elkaar, maar is prima weer te lijmen en te schilderen en we krijgen voor Suus nu nog een nieuw exemplaar met babybeugel en zo.

Vind ze echt super, geen blad, maar nooit gemist want vanaf een maand of 8 konden ze goed aan tafel en eerder gaf ik eten in de wipstoel.

En voor buitenshuis, dagjes visite, op de camping, in de tuin enz… absoluut zo’n goedkope van Ikea…

Gaat hier ook al 6 jaar mee en bij extreme goorheid gaat er een scheutje bleek en de tuinslang overheen :mrgreen:

Wil er nog graag een rode bij… Mies zit er ook nog graag in namelijk :inlove:

Absoluut mee eens!!! :smiley: Hier precies hetzelfde, op het moment hebben we thuis twee tripptrapp stoelen staan, 1 met en 1 zonder beugel en babyzitje. En op zolder ligt 1 goedkope ikea-stoel, voor als we regens heen gaan waar waarschijnlijk geen kinderstoel is. De oudste kan ondertussen zelf op een stoel, maar voor de jongste nu is het super!

Wij hebben een bambino stoel.

De stokke tripp trapp.

Kunt ze lekker aanschijven aan tafel je eet dan echt gezamelijk.

Stoel is heel goed aan te passen aan de grote van je kindje (zitvlak en been lengte.

En hebben ze ze niet meer nodig gaat hij naar boven als stoel achter hun bureau.

We hebben er nu dus twee aan tafel staan.

Oudste is bijna vier maar wil echt niet zonder.

Zit lekker op hoogte aan tafel.

daarbij beter afneembaar dan onze stoffen eetkamer stoelen.

voor een baby vanaf 6 a 9 maanden vindt ik de chicco polly ideaal. Nu zit Eva Lynn in de goedkope rode variant van de ikea en hebben we een witte in de tuin staan. echt ideaal die dingen!!

We hebben een witte bopita kinderstoel. (niet zo één met tafeltje).

Je kunt kiezen of je hem met blad monteert of met beugel.

Wij hebben zelf het blad erop zitten, want dat vinden we ideaal met knoeien en we kunnen dan ook de kinderstoel makkelijk bij de bank schuiven en hem daar laten eten. Dat deden we met onze oudste regelmatig bij het fruitmoment.

We hebben voor onze oudste een Trip Trap gekocht toen hij 2,5 jaar was.

Bij opa en oma is er een Ikea kinderstoel. Zeer praktisch.

En we hebben zelf nog een stoelverhoger gekocht (zie plaatje) voor als we ergens anders gaan eten. Praktisch mee te nemen.

Pe waar heb je stoelverhoger vandaan?? lijkt me erg handig om mee te nemen

Wij hebben hier de Tiamo 1-2-3 stoel :thumbup: Als ze eenmaal echt goed kunnen eten, dan ging hier het blad eraf en kun je de stoel zo aan tafel schuiven zodat ze met hun buikje tegen tafel aanzitten. Hij gaat hier al 2 kindjes mee en hij is her en der wel iets beschadigd (de verf) maar ach, schuren, schilderen en klaar weer :thumbup: Het voetenplankje is ook in hoogte verstelbaar, er zit een leren bandje tussen de beentjes en er zit een gordeltje in zodat ze er niet uit kunnen klimmen :wink: En ja, hij is niet zo vreselijk duur :wink: Voor onze oudste hebben we tot voor kort een zittingverhoger van Prenatal op de stoel gehad, die kun je ook dichtvouwen en ritsen en meenemen als je ergens heen gaat eventueel :thumbup: Hier heeft hij op gezeten vanaf een jaar of 2,5 (toen ging zijn broertje de kinderstoel in :lol: ) tot nu krap 4,5.

Hier net zoals Cell en anderen…een tripp trapp voor binnen en een ikea voor buiten/vakantie/opa en oma.

@groenelimo wrote:

Pe waar heb je stoelverhoger vandaan?? lijkt me erg handig om mee te nemen

Ik heb het plaatje van internet geplukt (pasopshop geloof ik, en dan stoelverhogers).

Maar wij hebben precies dezelfde via marktplaats bemachtigd.

We hadden die stoelverhoger hier in een restaurant gezien en zijn er via marktplaats naar op zoek gegaan.

tripp trapp stoel

hmm idee van cell is niet zo raar om de goedkope van ikea er bij te halen voor als je op visite gaat :thumbup:

wij hebben een tripp trapp voor mischa, maar mischa zal hem over een paar maanden moeten inleveren…

Voor onderweg en vakanties enz ehbben wij zo’n inklapvakantie stoeltje, ideaal

wij hebben ook zoiets wat pé heeft

echt mega handig

nu vind tygo zichzelf tegroot geworden voor de verhoger

dus zit hij er niet meer in,… maar doordat hij zo makkelijk op te bergen is is het geen sta in de weg

bij opa en oma hebben we een stoeltje van de ikea

daar kon hij al vrij vlot in zitten… maar nu kan hij er door zijn lange stelten niet meer goed in en uit komen

dus die gaat binnenkort de vliering op

Wij hebben thuis een Koelstra…wat een onding is dat… Tenminste, ze zakt er heel erg in onderuit en hij is van stof, als hij vies is (en dat wordst zo’n stoel nogal vaak) dan moet hij meteen in de was. De bekleding is wel super snel droog, dat is dan wel weer fijn. Rugleuning kan wel in de ligstand, dat is ook wel een groot pluspunt bij hele kleine kindjes (dat was ook één van de redenen dat we deze stoel hebben gekocht).

Mijn ouders hebben zo’n goedkope van de Ikea staan. Super ding!

Bij mijn schoonouders staat een 10 jaar oude stoel. Geen idee wat voor merk, maar ook een erg fijn ding.

Ik zou in ieder geval een kunstof of houten stoel nemen en geen stoffen (mijn man wilde precies omgekeerd, vandaar dat wij nu dus een stoffen stoel hebben… :thumbdown: ). Een blad vind ik juist wel erg handig. Kun je de stoel overal neerzetten en kan je kind overal eten.

Wij hebben een TrippTrapp voor Jasper gekregen, en ondanks dat ik het een onding vind(maar ben blijkbaar de enige :shifty: ), zit Robin er nu ook in. Jasper wilde toen ie drie werd graag op een ‘grote mensen’ stoel, dus voor hem hebben we twee van die goedkope stoelkussens van de IKEA gekocht en die op een gewone eetkamerstoel gezet. Omdat ze best stevig zijn, kunnen ze niet omvallen. Wij hebben zo eentje in de aanbieding voor nog geen 2,- gekocht:

Bij opa&oma hebben wij toen ook die goedkope van de IKEA- met blad- neergezet en omdat wij vaak neefjes op bezoek hadden hebben we er ook meteen een voor thuis gekocht. Die gebruikten we in het begin voor Robin ook aan tafel. zo kon ik hem tussen Jasper en mij zetten voor als we zonder papa gingen eten, ideaal!

Nu zit Robin zoals ik al zei in de Stokke, maar ik heb ook de Ikea stoel nog steeds staan. Die gebruik in voornamelijk in de keuken, zo kan Robin ook meekijken tijdens het koken(deed Jasper ook graag) en ook zijn fruit geef ik hem meestal in die Ikea- stoel… En als ie erg vies is, gaat ie bij ons gewoon onder de douche. Met poten en al :lol: 8)

Wij hebben hier voor beide dames een Slex kinderstoel (Hou wel van een beetje design) Alles verstelbaar en super makkelijk schoon te maken :thumbup: (Wij hebben er ook nog een tafeltje bij dat je aan de beugel vast kunt maken)

Wij hebben de inklapbare tripp trapp stoel van het merk A3

Echt super ding :thumbup:

Wij hebben ook de tiamo stoel…Volgens mij bij de Prenatal gehaald.

Ideaal. Verstelbaar in hoogte en voor de voetjes.

Hier is het tafel opzet eraf gegaan en schuif hem zo onder de tafel! Dus die stoel kan nog jaren meegaan!

De chicco polly niet. Mijn vriendin heeft die ook en die gaan maar mee tot een aantal kilo’s. En deze stoelen dus niet!

En de chicco’s zijn nog peperduur ook :shifty:

Maar heb ook nog de welbekende Ikea stoel erbij! Zo vet handig… Voor als er een ander kindje komt spelen of gewoon voor bij visite :thumbup: [/spoiler]