Welke jus vinden jullie lekker.

Ik heb soms vlees, zoals vandaag een hoogvlietburger?.. waarje geen lekkere jus van krijgt.

Dan is het zeg maar alleen maar vet.



Hoe lossen jullie dit op?



Welke "nep"jus gebruiken jullie graag?

Mijn man vind de jus uit pakjes nooit lekker. Nu heb ik ze natuurlijk nog niet allemaal geprobeerd, er zijn veel soorten natuurlijk!



Wie helpt mij ?

wat een hoogvlietburger?



Jus :think: dat eten we nooit.

Geen idee dus.

Geen idee, wij eten nooit jus…



Vroeger deden wij altijd gewoon wat water bij de boter als het vlees gebraden was en eventueel een gesnipperd uitje of een druppeltje

ketjap.

jus…ieuw :sick:

Hier ook geen jus eetster en Erik soms wel en dan maakt hij het uit een zakkie klaar.

Dus geen tips voor je.

Dat is een “burger” gekocht bij de hoogvliet.

Op de verpakking staat Hoogvlietburger, ik dacht dat gaan we eens proberen… geen idee wat het is en of het smaakt.



Lydia, eten jullie dan aardappels zonder jus, of doe je er een andere saus bij ofzo?

de zeldzame keer dat wij aardappels eten dan hebben we geen jus. Ook geen andere saus.



Gewoon, aardappeltjes. Maar die zijn dan altijd wel met kruiden, of ik gooi er wat rozemarijn over heen. Beetje mayonaise er naast.

Maar we eten bijna nooit aardappels.

Jus :sick: :sick: :sick:



Hier dus geen jus, ik vind het besmeuren van de orginele smaak…

Wij eten ook nooit jus.



Als de aardappels heel erg droog zijn en de rest ook vrij droog is, dan smelt ik nog wel eens een beetje boter en doe er dan versgehakte peterselie door en wat zout en peper en roer dit door de aardappelen vlak voor het opscheppen.



En maak ook nog wel eens een sausje van kapot gekookte tomaten, met wat (verse) kruiden (peterselie, basilicum bijv.), een gefruit uitje, wat knoflook, zout en peper (en als ik het heb wat pijnboompitjes).



Verder vind ik ze puur natuur eigenlijk vaak al wel lekker. Vooral de jonge aardappels. Ik heb wel altijd vastkokende aardappelen.

hubbie wil altijd jus, en die komt dus uit een zakje…



Wij hebben altijd die van Knorr, met uitjes of voor stamppot. Die zijn wel te pruimen…

Heerlijk jus. :drool:



Dan maak ik het ook wat gebonde met een jus binder. Word lekker pittig. gewoon van vlees maak ik jus.

Geen jus :shock: Ow dan vind ik mijn aardappels echt niet lekker.



Als ik geen lekkere jus kan maken gebruik ik altijd pikante jus van Knorr. Die vinden wij hier het lekkerste.

Hahaha wel leuk om te lezen dat er ook mensen van zonder jus houden. :wink: Ik vind dat niet vies. Maar is zo droog.

Hier ook geen jus. Aardappelen puur natuur of opgeleukt met kruiden e.d.

Vind droge aardappelen dus :sick:





Manlief houd van natte, waterige jus, ik heb liever een dikke. 8)



Als ik zelf geen jus kan maken, gebruik ik ook van die zakjes.

Merk is steeds verschillend, net in welke supermarkt ik ben.



Maar we eten het niet vaak, als we aardappels eten dan zijn het vaak gebakken, of krieltjes, of aardappel anders oid.

Maar bij gekookte aardappels wel jus, anders lust ik het niet. Zo droog…

Die pikante inderdaad, die is het lekkerst. Zonder jus vind ik aardappels veel te droog. Maar ik gebruik ook wel eens van die bechamelsaus uit een pakje, met mosterd er doorheen ofzo. Ik kook niet vaak aardappels maar als…dan met jus of sausje uit een pakje :wink:

potje van maggi geloof ik, veel makkelijker als zo’n zakje, word zo viezig.

Aardappels droog vind ik dus ook niet lekker en Lys is nog niet zo van de rijst en pasta’s dus momenteel eten we vaak aardappels in div variaties dat weer wel :wink:

Een lik zure room (koud) met wat bieslook erdoor is ook erg lekker bij de aardappels.

De jus van Appie eigen merk is ook lekker!



Ik ben niet zo gek op jus alleen als het van rundvlees is maar dat eten we niet zovaak.

Mijn vriend is een echte jus-fan die doet zoveel jus over zijn eten dat het net soep is :sick: :sick:

Mijn man was ook gewend om overal jus overheen te gooien. Kuiltje op zijn bord, jus er in en dan alles door elkaar prakken :sick: Inmiddels doet hij dat niet meer (zonder gepush van mij hoor) en laat zelfs bij zijn ouders de jus staan. Ik vind jus er zo onsmakelijk uit zien. Smaken verschillen.