Welke fv?

Zoals de titel al zegt, welke fv heb jij en waarom heb je daar voor gekozen?



Bij Roan hadden we de hypoallergene van friso, (na advies van de kraamzorg nadat we gestopt zijn met bv) maar ik vraag me af of er meer verschil is tussen eigen merk hypo allergeen en friso dan alleen de prijs.

Bij Roan werd ons dat geadviseerd en zijn we blijven hangen, omdat ml wel wat last van allergien heeft. Ik vraag me af of we bij zusje kunnen proberen eerst normale te geven, je ziet dan snel genoeg of het we of niet kan, of zouden jullie adviseren meteen weer met de hypo te beginnen.



Avast bedankt :wink:

Wij gebruiken Nestle. Waarom, nou eigenlijk omdat zij de kleinste en goedkoopste HA voeding verkochten destijds. We wilde borstvoeding geven en dit was slechts in geval van nood.

Maar bv niet lukken dus toen is dat pak gebruikt, hij reageerde daar prima op dus toen ook maar bij dat merk gebleven.

Later heb ik een keer een pak Nutrilon gekregen om te proberen maar daarvan kreeg hij gelijk krampjes dus zijn we niet mee door gegaan.

Hypo-allergene voeding heeft alleen zin als je het meteen vanaf het begin geeft. Je kunt niet eerst normale voeding geven en dan hypo-allergene, dan is de werking weg.



Wij zijn na twee weken borstvoeding overgestapt op hypo-allergene voeding vanwege de vele allergieen en astma bij hub in de familie. Wij gaven de hypo-allergene voeding van het Kruidvat. Onze meid reageerde daar beter op dan op Nutrilon, dat verzadigde niet voldoende. Dus hier alleen maar goede ervaringen met eigen merk.

kruidvat normaal.



Is super goed bevallen vanaf het eerste moment

Wij hebben bij Elise na en tijdens de BV Friso gebruikt, bij Jesse ook en daarna overgestapt op AH normaal voeding (zelfde voeding als die van de Etos ) en bij Thijs hebben we eigenlijk vrij weinig nr 1voeding gebruikt ( hij kreeg borstvoeding en dat liep perfect!) en daarna zijn we overgestapt op AH/Etos maar ook wel eens Friso gehad ( wat er in de aanbieding was :oops: )



Thijs kreeg pas vanaf ruim 7 maanden flesvoeding bij ons en we hebben eerst zelfs nog de diepvries leeggemaakt en hij had geen last van combineren van merken. Bij KDV kreeg hij de BV gecombineerd met Nutrilon omdat zij altijd nutrilon geven tenzij ik anders mee zou geven…

Ik zou sowieso met hypo beginnen gezien de allergieën in de Fam.

Merk weet ik niet of er verschil (behalve prijs) tussen zit

Het is erg jammer dat er weinig informatie is over de geitenmelk babyvoeding.



Wij merken aan onze zoon sinds hij geitenmelk krijgt zijn eczeem plekken helemaal verdwenen waren. Al waren die niet erg groot.



Op het CB adviseerde ze ons ook dat. Maar wij hebben onze zoon geitenmelk gegeven. Al is dat wel wat duurder dan de normale babyvoeding.

Bij een pasgeborene zou ik absoluut starten met hypoallergeen, als bv geen optie is. Allergiën of niet, die darmpjes zijn nog helemaal niets gewend, ik zou daar zo voorzichtig mogelijk mee willen zijn.

Bij de oudste meteen na zijn geboorte met gewone Friso. Nooit ergens last van gehad. Mijn man moest op pad voor de flesvoeding en die had Friso meegenomen, dus dat ben ik blijven gebruiken.

Bij de jongste na 9 weken bv over gestapt op Kruidvat flesvoeding. Stukje goedkoper, en voor haar net zo goed.

bij de eerste begonnen met bv en na 7 weken volledig overgestapt op Nutrilon Forte.

Bij de 2e het eerste pak nutrilon standaard en de 2e en daarna nutrilon Forte.

Na 9 maanden overgestapt op etos eigen merk normale voeding en hij merkt geen verschil, maar ik wel in mijn portomonee.

@Sennapen wrote:

Bij Roan hadden we de hypoallergene van friso, (na advies van de kraamzorg nadat we gestopt zijn met bv) maar ik vraag me af of er meer verschil is tussen eigen merk hypo allergeen en friso dan alleen de prijs.


Hypo-allergeen betekent eigenlijk niets anders dan dat de eiwitten in kleinere stukjes zijn ‘geknipt’, waardoor deze voeding (ongeacht het merk) in vergelijking met standaard kv minder risico geeft op koemelkallergie. Hypo-allergene kv biedt geen bescherming tegen allergieën in het algemeen.

Qua samenstelling moeten alle merken sowieso voldoen aan de daarvoor vastgelegde wetgeving. Onderling kunnen er wel kleine verschillen zijn. Ik weet niet in hoeverre de informatie op Babvoedingchecker up to date is, maar het geeft wel een beeld van de verschillen.

Hier begonnen met ha van nutrilon vanwege koemelkallergie. Bij de ka geweest ivm reflux en deze adviseerde te stoppen met ha en over te gaan op gewone voeding. Ha is namelijk dunner. Maar hij vertelde dat er nu wetenschappelijk uitgekomen is dat ha niet helpt tegen allergieen, dat de voeding mettertijd ook uit de produktie gaat. Dus we zijn overgestapt op gewone voeding.



En heel erg maar wij hebben nutrilon omdaat die in een handige doos zit waar je gelijk uit kan scheppen :oops:

@karinvandam wrote:

Maar hij vertelde dat er nu wetenschappelijk uitgekomen is dat ha niet helpt tegen allergieen,


Het probleem is denk ik, dat mensen hun eigen uitleg geven aan de benaming en er (waarschijnlijk onbewust gestuurd door reclamecampagnes van kv-fabrikanten, al gaan die over kv voor de leeftijd vanaf 6 maanden) eigenschappen aan toedichten die er niet zijn. Het is niet voor niets wettelijk vastgelegd dat er maar één gezondheidsclaim is toegestaan op zuigelingenvoeding voor 0-6 maanden, namelijk die van een verminderd risico op allergie voor melkeiwitten (bron:Infoblad etikettering en claims op zuigelingenvoeding, waarin wordt ingegaan op de etikettering van zuigelingenvoeding aan de hand van wettelijke regelgeving uit 2007, 2006 en 1999).

Desalniettemin ben ik wel heel benieuwd naar het wetenschappelijk onderzoek waar je ka aan refereert.



@karinvandam wrote:
dat de voeding mettertijd ook uit de produktie gaat.


Ik moet zeggen dat ik het me bijna niet kan voorstellen, omdat het nut van gehydroliseerde kv ten opzichte van standaard kv met het oog op koemelkallergie bewezen is (kv op basis van partieel eiwithydrolisaat bij verhoogd risico op koemelkallergie en sterk gehydroliseerde kv bij bewezen kma).

Ik zou zo’n uitspraak graag onderbouwd zien.

Dit was wat de ka zei, hij vertelde er wel iets meer over maar daar was ik niet echt mee bezig aangezien we er zaten om andere gezondheidsklachten van mijn zoontje.



Mijn eigen ervaring is dat mijn twee jongste allebei begonnen zijn met ha en geen kma ontwikkeld hebben. Wel stonk mijn jongste verschrikkelijk met zijn poepbroeken. Dat was over toen we overstapten op normale voeding.

@karinvandam wrote:

En heel erg maar wij hebben nutrilon omdaat die in een handige doos zit waar je gelijk uit kan scheppen :oops:




Die doos heb ik ook maar gooi nu gewoon de eigen merk etos voeding over in die doos en dan kan je het er nog makkelijk uitscheppen…scheelt de helft aan geld en de helft aan gemak.

Wij hebben Siem het eerste half jaar nutrilon gegeven en daarna, naast de bijvoeding, kruidvat huismerk.

Zou het bij een tweede zo weer doen, want een huismerk flesvoeding als enige voeding geven voelde bij ons niet goed. Daarom kozen we eerst voor nutrilon.

@karinvandam wrote:

Hier begonnen met ha van nutrilon vanwege koemelkallergie. Bij de ka geweest ivm reflux en deze adviseerde te stoppen met ha en over te gaan op gewone voeding. Ha is namelijk dunner. Maar hij vertelde dat er nu wetenschappelijk uitgekomen is dat ha niet helpt tegen allergieen, dat de voeding mettertijd ook uit de produktie gaat. Dus we zijn overgestapt op gewone voeding.



En heel erg maar wij hebben nutrilon omdaat die in een handige doos zit waar je gelijk uit kan scheppen :oops:




Als er een kma is vastgesteld, waarom is er dan niet gestart met nutramigen of neocate? Ik kan me moeilijk voorstellen dat een kinderarts bij een kindje met kma ‘gewone’ voeding adviseert.

D nee je hebt me verkeerd begrepen, of ik heb het verkeerd uitgelegd :D, bij onze oudste is na 4 maanden getob eindelijk uitgekomen dat hij aan kma leed. Hij heeft toen dieetvoeding gekregen. Bij de jongste twee zijn we toen uit voorzorg begonnen met ha voeding. Maar de jongste heeft helaas ook medische geschiedenis. Met 3 weken geopereerd aan pylorus, bleef helaas spugen en toen dus hevige reflux geconstateerd. Met hem dus overgestapt op “gewone” voeding.

nestle



mij werd bij het cb verteld dat er in nederland zulke strenge regels zijn wbt kv dat er heel weinig verschil zit tussen huismerken of dure merken.



voor nestle gekozen omdat ik het dan bij zowel supermarkten en drogisterijen kon kopen, en niet te duur is en het is een handig uitschep verpakking.



ik zag net toevallig dat het gekozen was tot “product van het jaar 2012” maar ik geloof niet dat dat nou zo ontzettend veel zegt

Hier beide kindjes met kma dus aan de nutramigen gegaan na de bv (waarvoor ik koemelkvrij dieet moest, anders hadden ze er jammer genoeg nog last van). Hier dus nooit gewone kv gehad.



Wat ik wel altijd heb begrepen is dat ha kv beter gebruikt kan worden als er meer allergieen in de familie zit. Niet om die allergieen tegen te gaan, maar omdat er dan een grotere kans is dat je kindje toch last kan krijgen van kma. Komt er niks in de familie voor kun je met normale kv beginnen.



@karinvandam: ff offtopic, maar vind het raar dat je ivm reflux van ha melk naar gewone melk moet (niet dat jij er iets aan kan doen als je ka dat adviseert). Is dan misschien iets dikker, maar door het maagzuur duurt dat niet zo heel erg lang. Ging het daadwerkelijk ook beter met normale voeding???

Ze zeggen ook vaak dat het met vaste voeding beter gaat, is ook onzin, komt dan meer omdat ze op de leeftijd van 6 maanden zijn en er dan overheen groeien en meer rechtop leven, zodat het er moeilijker uit komt. Heeft niks met de voeding te maken, want die wordt in de maag weer vloeibaar gemaakt.