Welke fietskar ...?

Nav. mijn vorige topic over fietsen met drie kinderen, hebben we de knoop doorgehakt: het wordt idd een fietskar. Maar ja nu de grootste vraag: welke :think: Dus welke hebben jullie en zijn jullie er blij mee? Waar moet ik allemaal op letten bij de aankoop van een fietskar?

Alvast bedankt :-*

van marktplaats, kidcar bike buggy city met 2e aanhang knobbel, UV scherm en muggenhor afdekkap, geintegreerde rugtas, neuswiel en duwstang.

Zomers kan je dan de muggenhor naar beneden doen, kids toch frisse lucht, maar geen vliegenzooi en een UV scherm die je zo kan spannen dat je kinderen dan niet vol in de zon liggen/zitten.

Het is een smalle fietskar die demontabel en inklapbaar is en met een harde bak (eerste vereiste)

Alles is demontabel met splitpennen, splitpen eruit, wiel eraf en dat parkeer je zijdelangs onder de bak, hup trekstang eraan en fietsen.

Op t winkelcentrum, splitpen van de trekstang los, stang eruit en parkeer je aan haakjes bij de duwer, neuswiel eronder en rijden maar.

Met goed hard opgepompte bandjes trekt het zeker niet zwaar en het is ideaal als duowagen, ook door sneeuw en bos rijdt hij super makkelijk en licht en dus gaat hij bij ons ook mee in de auto. ingeklapt met de wielen er af (ook allemaal splitpennen) kan hij precies achterin onze Seat ibiza st, een compact station.

Ter vergelijk… onze mura kinderwagen kreeg ik er met bak niet in…

Je kunt er bij gebrek aan een stalling ook een parkeerhoes voor krijgen die het doek beschermd tegen weersinvloeden.

Ik vind het echt een super fijn karretje en heb er 230 euro op marktplaats voor betaald inclusief bijhorende babyschaal. Die babyschaal hang je er zo in en is niet te vergelijken met een universeel geval van weber ofzo…

Ik heb zelf een kidcar, maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou het deze worden:

link even weg gehaald ivm reclame

Mijn vriendin heeft die, en die is nog makkelijker in gebruik. De stang hoef je alleen maar in te klappen en je kan al wandelen. Ook is hij super smal, en er kunnen makkelijk een baby met kleuter in.

Mijn eerste vereiste was dat het een fietskar zou zijn met harde bodem!

Ik zie nu dat ik de jogger heb neergezet :think:

Dat grote wiel is dus een optie, maar niet nodig als je gewoon door de winkelstraat ga lopen.

Ik lees mee :smiley:

Wil ook een fietskar, anders kan ik de komende zomer nergens heen op de fiets.

Vind een maxi-cosi op de fiets er maar eng uitzien :shifty:

Ik zou voor een kidcar of een winter dolphin kar gaan!

Let er iig op dat je een harde bak hebt ivm veiligheid en stevige rugleuning, dat zit veel beter. Ik heb ook een hema kar gehad en echt hoor, ik raad het iedereen af, als je op mp een beetje speurt heb je voor hetzelfde bedrag een van een goed merk en die fietsen zoveel fijner.

Ik heb overigens ook over een Croozer getwijfeld, die schijnen ook erg fijn te zijn maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

Bij mij was 1e vereiste een harde bak, 2e vereiste was dat hij super snel en makkelijk aan en af te koppelen moet zijn en dat er een eigen babyschaalsysteem in zou zitten. Zodra er stond… u kunt een universele babyschaal plaatsen, haakte ik af.

Nordic cab is idd ook mooi, maar ook wel minsten zo duur.

Chariot is ook heel goed, die hebben ook een enkel kinds model die smaller is en dus vaak beter bij mensen binnen gestald kan worden. Chariot heeft een soort van babyhangmat dacht ik.

Maar wederom, ook die zijn erg duur en aangezien ik voor de laatste geen 600 euro uit wilde geven aan een fietskar en we dus op mp terecht kwamen, was dit een goede keuze.

Winther dolphin ook naar gekeken, maar viel ons op dat deze 2e hands OF nog steeds heel duur waren OF al helemaal afgebruikt, verkleurd en aftands…

Wij zijn toevallig net vorige week weer geslaagd voor opnieuw een fietskar

We hebben een Hema kar gehad…zoals gezegt waardeloos :thumbdown:

en bij de komst van Sem kregen we een Croozer 535 top !!

Nu hebben we opnieuw een Croozer 535 gekocht

ivm de komst van de 4e…

Anne en de kleine kunnen er samen in,.kan als wandelwagen en als fietskar en een flinke ruimte voor je boodschappen :thumbup:

lees hier ook ff mee!

Wij hebben dezelfde croozer als mamaelise, is een super ding :thumbup:

Wij hebben een kidcar, een luxe en wat een geweldig ding. We hebben heel veel plezier ervan gehad.

Onze kinderen groeien er nu uit, dus binnenkort gaat ie op marktplaats.

@Maxime wrote:

Onze kinderen groeien er nu uit, dus binnenkort gaat ie op marktplaats.

Laat je het mij dan weten? :mrgreen:

Mag een baby gelijk mee in een fietskar?

En hoe gaan bochten ed?

Ze mogen gelijk mee, maar ik vond dat wel een beetje griezelig hoor, het hobbelt toch nog best een beetje. Met een week of vier moest ik wel, met de jongste en dan zijn ze toch alweer net wat steviger (voor je gevoel?).

Ik vind overigens niks mis met de weber babyschaal. Je moet per kar even goed kijken hoe je hem t beste vastmaakt, maar als ie eenmaal zit is het een prima ding vind ik.

Bochten neem je wat ruimer, maar dat went zo!

Ze mogen wel gelijk mee maar ik durf dat eigenlijk niet…

Ik vind zo’n babyschaal toch wat instabieler als een maxicosi en het hobbelt best wel! Onze 2e ging vanaf een maand of 3 mee maar dan wel in de maxicosi. Nu is het voor de e nog neit nodig dus ga ik liever lopend eigenlijk. Ik zie ook wel moeders met een kindje in de draagdoek en dan fietsend. Dit zou ik misschien nog wel eerder doen hoewel ik het er ook best eng uit vind zien.

Sem en Anne moesten beiden al snel mee

ivm school van Elise…

en ik deed dan de voetenzak van de maxci cosi en hoofdverkleiner erin

ik had een nordic cab, Ideaal ding! Mijn grote punt; De schuur is smal dus het moest een smalle fietskar worden> Deze is een van de smalste! Daarom voor deze gegaan. Zijn wel duur! Maar ik heb er onwijs veel plezier van gehad, wil ik er straks weer een, ga ik weer voor de nordic cab.

Bij ons moet ie vooral makkelijk in te klappen zijn, want ik heb hier in de berging geen plek voor heen ‘hele’ fietskar :think:

beetje late reactie

maar dan zou ik niet voor de nordic cab gaan, inklappen doe je niet voor je lol, is echt een ‘gedoe’ dus moet je veel in en uit klappen zou ik voor een ander merk gaan. Welke, geen idee eigenlijk, was hier niet nodig dus heb er niet naar gezocht wat dan handig zou zijn.

Heb je geen andere plek ervoor?

Hier past ie ook niet in de schuur zonder in te klappen. En we klappen hem dus nooit in, hij heeft misschien vijf keer in de schuur gestaan en staat nu altijd gewoon voor de deur.

Wel is mijn bekleding echt op nu, dus ik ga voor de baby straks nieuwe bekleding kopen en daarbij een regenhoes, lijkt me dat hij dan een stuk langer mooi blijft.