Welke fietskar ...?

Wij wonen 2hoog :wink: dus ik vrees dat onze buren het niet zo leuk zouden vinden als ik hem standaard in de gang laat staan :shifty: :angel: dus nee er is geen andere plek dan in de berging :mrgreen:

hm ik heb met belangstelling meegelezen… en vraag me nu af… onze poort heeft een doorgang van 82 cm. Welke aanhanger gaat daar doorheen passen?

@maantje wrote:

Ik zie ook wel moeders met een kindje in de draagdoek en dan fietsend. Dit zou ik misschien nog wel eerder doen hoewel ik het er ook best eng uit vind zien.

Beetje offtopic, maar dit vind ik echt erg/eng dat er werkelijk mensen zijn die hun kindje in een draagzak hebben op de fíets?? Dat is echt zo gevaarlijk en eng! Wordt ook overal afgeraden is elk boek of artikel hierover. Als gastouder kun je zelfs je baan gedag zeggen als je zo iets doet!

Tja, ik denk dat iedereen daarin zelf een afweging maakt. Een draagzak, op de buik, nee dat zouik ook niet doen. Maar een draagdoek op de rug, met ervaring in het goed knopen zodat het kind dus echt goed zit zou ik dus wel durven. Ik zie echt niet wat daar nou gevaarlijker aan is als je kind in een stoeltje op de fiets vervoeren.

Ik zou ook niet zo snel met een kind in de buikdrager fietsen, dan loop ik liever dat stukje en neem de fiets aan de hand mee om daarna naar mijn werk te fietsen, dat is ook nog een optie namelijk(alleen kost het me met de twee loslopende heren 15min om bij het kdv te komen ipv. 3-5min op de fiets :wink: ) Maar die optie heeft niet iedereen natuurlijk :wink:

Eisblume, heb je al besloten welke het gaat worden?

Ik weet het niet… moet rekening houden met de poort (croozer is te breed, kidcar en nordic cab kunnen beide). Ik ga komende week eens langs de fietsenwinkel, en laat me eens informeren. Kan ik de modellen zien en voelen, en de voors en tegens van hen horen. De kidcar is duurder dan de nordic cab volgens mij, maar ik weet niet of dat nog is met de toebehoren die wij willen.

Zelf geen fietskar maar een bakfiets van gazelle de cabby met in klapbare bak.

Voor ons echt ideal.

Nee, nog geen keuze gemaakt. We hebben tenslotte nog wel even :wink: Ik heb nu ons ‘oud’ HEMA achtige fietskarretje van mijn schoonzus terug om eens te kijken of ik het überhaupt wat vind met zo’n fietskar achteraan. Wij willen tzt ook naar een winkel om eens goed te kijken naar de verschillende modellen… Ik denk dat we pas in mei de knoop doorhakken en echt gaan kopen, zijn nu nog veel aan het rondkijken. Bovendien heeft mijn schoonzus net besloten dat zij wel een bakfiets gaan kopen, dus ook die wil ik eerst even afwachten. Hoezo besluiteloos :shifty: Ben benieuwd wat het bij jullie gaat worden :mrgreen:

ik hou je op de hoogte!

toch kidcar dus…

kwestie van 2 splitpennen uittrekken en je klapt hem in… dan past hij op zijn grote willen met de bak omhoog zo in de schuur.

Wij klappen hem altijd in als we gaan wandelen, dan moet hij mee in de auto. Halen we wel ook nog de 2 wielen los (weer 2 splitpennen :mrgreen: ) en dan past hij in onze seat ibiza mini station 8)

Hij is 76 cm breed, dus past door nagenoeg alle deuren.

In ons tijdelijke huurhuis stond hij in de gang, daar ging hij niet door de deur omdat er sierafdek doppen op de wielen zaten. Die eraf gepeuterd, 2 cm smaller en voila… hij pastte wel :thumbup:

ik post hier even zodat ik 'm later weer terug kan vinden :slight_smile:

@eisblume wrote:

Nee, nog geen keuze gemaakt. We hebben tenslotte nog wel even :wink: Ik heb nu ons ‘oud’ HEMA achtige fietskarretje van mijn schoonzus terug om eens te kijken of ik het überhaupt wat vind met zo’n fietskar achteraan. Wij willen tzt ook naar een winkel om eens goed te kijken naar de verschillende modellen… Ik denk dat we pas in mei de knoop doorhakken en echt gaan kopen, zijn nu nog veel aan het rondkijken. Bovendien heeft mijn schoonzus net besloten dat zij wel een bakfiets gaan kopen, dus ook die wil ik eerst even afwachten. Hoezo besluiteloos :shifty: Ben benieuwd wat het bij jullie gaat worden :mrgreen:

ben benieuwd!