Welke fietskar? Tips!!

Ik heb nagenoeg besloten om voor een fietskar te gaan en niet voor een mamafiets. Maarrrrr, waar moet ik op letten, wat is handig en onhandig, enz, enz. Ik ga niet voor een nieuwe maar wil via MP proberen te slagen, dus de allernieuwste modellen zal ik daar wel niet vinden.

Alle tips zijn welkom!! :thumbup:

Als je een fiets kar wil die makkelijk is, en nog kan gebruiken als je ergens heen gaat bijv als kinderwagen zeg maar zou ik voor…

een gesloten fiets kar gaan.waar je ook boodschappen onder kan.

Ik heb een nieuwe via MP. Gekocht bij Joba outdoor living. Kostte 99 euro en de service is uitstekend ! We hebben gratis een 2e koppeling gekregen zodat de kar achter mijn fiets 'en Mark zijn fiets kan.

We zijn er uiterst tevreden over !

wij hebben de croozer 2 zitter, echt een super kar!!

Ik zit ook te denken aan een fietskar. Maar kunnen de kindjes niet aan de wielen, ik snap dat er wel stof tussen zit, maar ik ben bang dat ze even goed met de handjes aan de wielen kunnen komen…

@Moosje wrote:

Ik zit ook te denken aan een fietskar. Maar kunnen de kindjes niet aan de wielen, ik snap dat er wel stof tussen zit, maar ik ben bang dat ze even goed met de handjes aan de wielen kunnen komen…




Nee, dat kan niet.

het lijkt mij ook ideaal een fietskar.

wat is het maximum gewicht wat ze kunnen dragen?

voorlopig kan ethan nog niet fietsen en levi word te groot voor het voorzitje, arme kind kan zijn benen niet kwijt meer…

Oh, misschien had ik het erbij moeten vermelden, maar als je al een fietskar hebt, wat vind je dan zo handig aan die kar en wat zou je anders willen als je nu weer mocht gaan shoppen voor een nieuwe?

Ik heb ook gelezen dat een ophanging aan je naaf prettiger rijdt. Klopt dat of heb je een andere ophanging en wat vind je daar van? En meer van dat soort dingen…



Graag meer gebruikerservaringen dus!! :wink: Alvast bedankt! :thumbup:

Ik ben blij dat onze fietskar niet aan de zadelpin hangt. Zo kunnen we in ieder geval nog een kinderzitje achterop hebben :thumbup: Dus als de kinderen ruzie maken, haal ik er 1 uit en zet deze achterop :mrgreen:



Let goed op de zithoogte en op de veiligheidsriemen. Bij onze fietskar zit Eva al met haar hoofd tegen het dak en ze is nog maar 1 meter ! En de riempjes zijn wel veilig maar houden mijn zoon niet op zijn plaats als hij in slaap valt dus hangt soms heel zielig in de kar :-* Hij heeft er geen last van maar het ziet er zo lief zielig uit als hij onderuit in de kar hangt.

Jaaa, dat soort dingen bedoel ik!! :thumbup: Dankjewel.



Méér!

Effe opkrikken dit topic. Ik ben nog steeds nieuwsgierig mensen!!

Zit net terug te lezen.



Karin, die kar die jij nu hebt van €99,-, heeft die wel een prettig voorwiel om mee te wandelen ? Is geen zwenkwiel toch? Ik zie meer karren met zo’n wiel en vraag me dat de hele tijd af.

Nee het is geen zwenkwiel maar dat is ook niet nodig. De kinderen zitten op het achteras, dwz op de achterwielen en hierdoor kantel je de wagen heel gemakkelijke achterover waardoor je idere bocht met een pink kunt maken.

Ik heb er een van Leggero…

Dit is mijn tweede kar… (de vorige was echt op) van mp…



Ik wilde perse een harde buitenkant… :shifty: Dat vond ik een veilig idee…



k heb een kar waar je niet mee kunt wandelen, maar die zijn er wel… Ik heb geen idee wat ze nieuw zouden kosten, maar 2e hands zijn ze prima te betalen… (vanwege het toch onbekende merk)…



Ik fiets er nu al zo’n jaar of 4 / 5 mee… En de buggy bind ik met met “spinnen” vast aan de achterkant van de kar…

Ik heb een kid-car.

De reden dat ik de kidcar wilde is dat hij een harde kunststof bak heeft. Dat voelt voor mij toch een stuk veiliger eigenlijk.



Ze kunnen absoluut niet bij de wielen komen (het is aan de zijkant afgesloten), en er zit een zwenkwiel op waardoor je er gewoon mee kan wandelen na het fietsen.



Het is even wennen om met zo’n ding te fietsen vind ik, maar ik zou niet meer zonder willen!!

Ik ben nu wat merken op het spoor die zitjes hebben die in de ligstand kunnen. Lijkt me voor de kids wel heel comfortabel.

wij hebben deze

hoi mamalena,

ik heb toevallig ook een fietskar. echt ideaal. nu gaat mijn dochter van 15 maanden op een fietsstoeltje voorop, maar in principe kan ze nog in de fietskar. er kna namelijk tot 40 kilo in. maar ikvind het nu gezelliger dat ze voor in het stoeltje zit. ik heb haar altijd in de maxi-cosi gedaan. dat kun je gwoon in de kar vastmaken. als er geen maxi-cosi inzit, dan kunnen er zelfs 2 kindjes naast elkaar. de kar is maar 1 jaar oud. uiteraard met gordels. ik doe hem nu weg, dus als je ineresse hebt, laat het me dan maar weten.





groetjes lotte

VRAAGJE!!





Kan je er ook nog een paar kleine boodschappen in kwijt??



En de ZAPP…past die er ook bij in???

(anders moet ik weer een nieuwe fietsendrager kopen…is dan al de 3e namelijk, duur grapje)

als er 1 kind in zit dan past er altijd no g wel boodschappen bij in. en fietstassen zouden dan miss aaan de bagagedrager kunnem?





knuffel lotte