Volgende week word ik geopereerd, en moet ik ook een nachtje in het ziekenhuis blijven.
Daar ik een enorme leesfanaat ben, leek dit me wel een leuke gelegenheid me eens te oriënteren op een e-reader.
Wie heeft er een, hoe bevalt het en welk merk is aan te raden?
Was hier niet al ooit een topic over? :think:
(is misschien alweer een hele tijd geleden)
Ik ben een echt e-book fanaat, sinds ik voor mijn werk dagelijks in de trein zit.
Ik heb zelfs al twee e-readers gehad (eerste doorgegeven aan mijn moeder), namelijk de BeBook One (die bestaat nu niet meer, is geloof ik vervangen door de BeBook Club) en de Sony PRS-650.
Beide met e-ink scherm, ze lezen erg prettig, en zijn gewoon prima voor waar ze voor bedoeld zijn, het lezen van boeken. Veel meer kun je er niet mee, ja, muziek luisteren, maar dat heb ik eigenlijk nooit geprobeerd.
Het grootste verschil tussen de twee e-readers die ik heb gebruikt, is dat de Sony veel sneller is (de Sony reageert zeg maar normaal, terwijl je bij de BeBook erg lang moest wachten tot er iets gebeurde – wat in het begin heel irritant was, maar het wende snel).
De BeBook is nu wat goedkoper geworden, en misschien is het nieuwere model wel iets sneller? Dus ik zou zeker even kijken hoe je het vindt. Maar persoonlijk vind ik de Sony prettiger, puur vanwege de snelheid.
Let wel ook even goed op het model/type, de nieuwere e-readers zijn volgens mij sneller dan de oudere modellen.
Behalve de e-readers met e-ink schermen, heb je nu ook hele ritsen tablet-achtige e-readers met ‘normale’ TFT schermen en natuurlijk ook iPads, die kunnen meer dan een gewone e-reader (weergave in kleur, internetten, filmpjes kijken), maar vind ik zelf minder prettig voor het lezen. Het beeld is wat onrustiger, meer zoals op een computerscherm.
Maar sommige mensen vinden ze ook fijn om op te lezen, dus dat is een kwestie van uitproberen zou ik zeggen (je kan dan wel voor minder geld een apparaat kopen dat meer kan). Hangt er ook vanaf wat je er verder nog mee zou willen doen behalve lezen.
Hoe dan ook, ik ben echt heel blij met mijn e-reader, dus ik zou zeggen: doen!
hier ook een sony, en die bevalt erg goed. Hub heeft een ipad en die geeft zelfs toe dat een echte e-reader toch rustiger leest. je kan idd niet veel meer dan muziek luisteren en boeken lezen, maar goed daarvoor had ik heb toendertijd wel aangeschaft
Ik heb de iPad. Leest perfect voor mij :mrgreen:
De lichtfelheid zet ik altijd een stuk minder, en dan heb ik geen last van dat het onrustig leest ofzo
Ik heb een ipad en dat leest we. Oke. Ik moet alleen niet buiten gaan zitten want dan lukt het niet meer. Daarbheb je geen last van bij een “echte” e reader.
Ik heb eventueel voor liefhebbers duizenden boeken! :thumbup:
ik heb de Sony prs 500 en ben super tevreden!
Lekker licht makkelijk vast te houden
Ipad daarintegen is zwaar vergeleken mijn E-reader
Ik heb een Ipad en leest prima! Voor buiten heb ik een speciale schermcover er op zitten, waardoor ik buiten ook prima beeld heb :thumbup:
Alles helder en geen reflextie of dergelijke leest heerlijk.
Ik zat destijds ook te denken aan een e-reader maar ben blij dat ik voor een Ipad gekozen hebt (naja kreeg hem voor mijn verjaardag van vriendlief) naast het lezen en muziek luisteren kun je er zo veel meer mee o.a ook films bekijken etc…
Ik wil hem in elk geval nooit meer kwijt :mrgreen:
ow waar heb jij die gehaald dragon? Dan bestel ik mij er ook maar 1 :mrgreen:
De ipad is wel zwaar maar je kan er ook wel meer mee dan als een ereader!
Als ik buiten kan lezen dan zou ik voor de ipad gaan!
Ik heb al een paar jaar een bebook neo en erg tevreden. :thumbup:
@nachtvliinder wrote:
ow waar heb jij die gehaald dragon? Dan bestel ik mij er ook maar 1 :mrgreen:
De ipad is wel zwaar maar je kan er ook wel meer mee dan als een ereader!
Als ik buiten kan lezen dan zou ik voor de ipad gaan!
Ik heb er al 1 gevonden :thumbup: :mrgreen:
Ik heb een bebook mini. Bevalt super! Tamma, ik stuur je even een linkje waarmee je alle huidige ebooken mee kunt downloaden. Het kost even tijd, maar het gaat ook om mega veel boeken!
Sterkte met je ziekenhuisopname!
De sony is nergens meer online te krijgen, dus dat gaat hem niet worden.
Ik merk trouwens dat veel merken deels of helemaal uitverkocht zijn op veel sites.
Populair iets ineens of gewoon slecht te verkrijgen?
Momenteel lijkt de Pocketbook 360 ivory me wel wat. Niet al te groot. Wifi en mp3 ed hoeft er voor mij niet op te zitten. Kan op m’n telefoon en ik heb gewoon een mp3 speler.
Eens even een nachtje over slapen…
de ebooks zijn inderdaad slecht te krijgen…
komt door de vakantieperiode hebben ze me verteld omdat veel mensen er eentje mee willen op vakantie
ik had de laatste sony een maandje geleden
Oh ja, logische verklaring natuurlijk.
Wij hebben naar de camping nog een enorm veel te grote tas vol boeken mee genomen die bijna niet in de auto paste, haha.
Misschien had ik dit beter voor de vakantie kunnen verzinnen .
Ben me suf aan het lezen aan ervaringen, maar die zijn toch heel verschillend.
Lees wel vaak dat de wifi niet werkt of niks voorsteld. Hebben jullie die ervaring ook?
van de e-reader??
ik heb geen idee ik gebruik het alleen de ebook functie :mrgreen:
Je moet echt een zo simpel mogelijke ereader nemen.
Waarom zou je wifi of touchpad nodig hebben???
Ja, van de e-reader.
Ik dacht dat het misschien toch nog handig zou zijn om boeken direct daarop te kunnen downloaden.
Maar goed, ik ben tot de conclusie gekomen dat het niet persé hoeft van mij.
Internetten is absoluut niet mijn bedoeling met dat ding.
Ik twijfel nu nog tussen de pocketbook 360 en de pocketbook pro 602.
De één heeft een 5 inch en de ander een 6 inch scherm.
Ik heb 6 en in vind dat een prima formaat. Maar dat zal wel persoonlijk zijn.
Ik heb gekozen voor 6 inch, als het goed is is hij morgen binnen, ben heel benieuwd!
Hier een ipad, en ik zou hem wat meer willen gebruiken om boeken te lezen.
@nachtvliinder wrote:
Ik heb een ipad en dat leest we. Oke. Ik moet alleen niet buiten gaan zitten want dan lukt het niet meer. Daarbheb je geen last van bij een “echte” e reader.
Ik heb eventueel voor liefhebbers duizenden boeken! :thumbup:
Hier eentje die interessen heeft in boeken.
Groeten
Isle