Even een vraag (nee ik ben niet zwanger :mrgreen: ).
Ben eigenlijk nieuwsgierig welke zwangerschapscursus jullie hebben gedaan als jullie 1 gevolgd hebben en of jullie daar tevreden over zijn geweest?
Wat kon er bv verbeterd worden of meer aandacht aan worden besteed?
En degenen die er geen hebben gedaan, waarom niet?
Bij de eerste “samen bevallen gedaan”
Jammer genoeg de voor mijn belangrijkste les effectief persen was ik op vakantie.
Gelukkig kreeg ik nog een korte samenvatting en daat heb ik het meeste aan gehad.
Bij de tweeede geen cursus meer gevolg
Oja ook bij de eerste de borstvoedingscursus gevolgd van vbn, deze vond ik erg leerzaam
Ik heb geen cursus gevolgd. Daar had ik geen zin in, en ik had zoiets van: ik zie het dan allemaal wel. Puffen enzo doe ik gewoon niet aan, dus dat hoef ik ook niet te leren (lekker eigenwijs). Ik heb het totaal niet gemist. Puffen deed ik sowieso niet, zelfs toen het moest van de gynaecoloog met de persweeen zei ik dat ik dat niet deed. Gewoon doodstil liggen met mijn ogen dicht tijdens de weeen werkte prima.
Samen bevallen zou mijn man sowieso al niet mee naar toe gaan, geen enkele cursus trouwens. We hebben het samen prima gered zonder, ik weet van mezelf wel wat ik fijn vind, en heb tegen mijn man gezegd dat hij gewoon moest doen wat ik zou zeggen, en dat deed hij :mrgreen:
Ik heb de cursus Fit rondom de bevalling gevolgd (of eigenlijk volg ik hem nog steeds, want er zijn ook bijeenkomsten na de bevalling ;)). Tot nog toe is de cursus me op zich goed bevallen*, maar daar kan ik eigenlijk na de bevalling pas echt over oordelen. En ik moet natuurlijk nog een aantal bijeenkomsten volgen.
(*Soms een beetje te zweverig en te ‘zeurderig’…)
Ik heb bij Laurens een cursus zwangerschapsyoga gevolgd, ik vond het een beetje zweverig . Omdat mijn bevalling megasnel ging heb ik het ook niet nodig gehad hoor. Ik heb na de bevalling een cursus babymassage gedaan en dat vond ik ( en Laurens ook ) wel helemaal top :thumbup: . Deze keer heb ik niks gedaan, geen tijd en geen puf haha.
@littlewonder wrote:
Ik heb geen cursus gevolgd. Daar had ik geen zin in, en ik had zoiets van: ik zie het dan allemaal wel. Puffen enzo doe ik gewoon niet aan, dus dat hoef ik ook niet te leren (lekker eigenwijs). Ik heb het totaal niet gemist. Puffen deed ik sowieso niet, zelfs toen het moest van de gynaecoloog met de persweeen zei ik dat ik dat niet deed. Gewoon doodstil liggen met mijn ogen dicht tijdens de weeen werkte prima.
Samen bevallen zou mijn man sowieso al niet mee naar toe gaan, geen enkele cursus trouwens. We hebben het samen prima gered zonder, ik weet van mezelf wel wat ik fijn vind, en heb tegen mijn man gezegd dat hij gewoon moest doen wat ik zou zeggen, en dat deed hij :mrgreen:
Zo doen wij het ook. :lol:
Bij alledrie niets.
Ik had er bij de eerste geen behoefte aan, ik dacht dat het wel los zou lopen.
En bij de tweede en derde heb ik de praktijk al kunnnen oefenen dus verdere cursus niet nodig.
ik heb bij de eerste zwangerschaps gym gedaan ik kwam er aan in mijn trainingspak bleek de enige te zijn en gym was het behalve dat hahahahah
ik heb er echt wat aan gehad en bij de tweede heb ik weer zwangerschaps gym gedaan maar niets aan gehad dit keer was het ook totaal anders dan de eerste keer.
en het sloeg nergens op ik heb maar eens gevraagd of we het persen gingen oefenen en ik werd toch raar aan gekeken door die muts we waren ook haar laatste klas ook.
de derde keer heb ik niets gedaan en nu ga ik mensendieck doen vanwege mijn bekken.
Ik heb bij de zwangerschap van Wessel gym gedaan en deze keer ga ik dat weer doen.
Ik vond het erg leuk en vooral gezellig en leerzaam.
Dus over een paar weken zit ik weer te puffen en te hijgen op zwangerschapsgym!!
Wij hebben samen yoga gedaan, dat deed ik omdat ik altijd bang ben geweest om te bevallen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er niks aan heb gehad, het was niet aan mij besteed.
Zelf heb ik bij de eerste zwangerschap Samen Bevallen gedaan, maar achteraf gezien heb ik er niets aan gehad. Daarom dus bij de volgende zwangerschappen geen cursus meer gevolgd.
Ik heb bij Loek niets gedaan.
Bij Fieke heb ik yoga gevolgd, omdat ik bang was voor de bevalling (27 uur en giga veel pijn) en ben ik
dus toch maar naar de yoga gegaan om me te leren ontspannen. Ik heb er enorm veel aan gehad, want ben
bevallen in 3 uur en 3 x moeten persen en dat kwam vooral omdat ik heel erg ontspannen was
Nu bij deze zwangerschap ben ik weer naar de yoga gegaan, omdat Fieke heel erg ziek is en ik dus
nooit n moment voor mezelf en de baby heb en zo daar toch heel erg kan ontspannen.
Hoe deze bevalling gaat lopen dat weet ik niet, maar ga er vol goede moed tegenaan
Ik deed bij Kaylee gewone zwangerschapsgym. Ik ben alleen amper geweest omdat ik zo ziek was in de zwangerschap en voor ze bij de les kwamen over de bevalling zelf, was ik al lang en breed bevallen :roll:
bij Jayden was ik begonnen aan zwangerschapsyoga, wat ik drie lessen heb volgehouden en er toen mee ben gekapt. Dat zweverige is dus absoluut niets voor mij.
“Duuuuuuuik in je wee”… Nou ik ben in 1.5u bevallen en tijd om in de wee te duiken had ik wel, maar daarna ben ik er 1.5u niet meer uit gekomen :mrgreen:
bij de 1e geen cursus
en nu samen bevallen volgende week alweer de laatste les bevalt goed dus ook erg gezellig
Ik doe nu zwangerschapsyoga (3 lessen gehad) en ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zweverig vind. Maar dat hangt denk ik sterk af van degene die de cursus geeft?
Bij ons in de buurt vond ik het erg onduidelijk wie nou welke cursus gaf, ik loop in het ziekenhuis in de stad verderop, dus kom niet bij een verloskundigenpraktijk ofzo. Had uiteindelijk een centraal info punt gevonden wat er ook mee stopte maar me nog net aan een adres kon helpen.
Uiteindelijk is de yogacursus een verkorte cursus geworden voor mensen die niets hadden en toch nog graag iets wilden, we zijn met zijn vijven of zessen nu. Dus er waren meer mensen op zoek.
Wat dat allemaal betreft had ik het handig gevonden als er ook folders zouden staan van regiogebonden cursussen in het ziekenhuis (en dus niet alleen van in een straal van 5 km om het ZH) en bij de dokterspraktijk.
niks gedaan… Geen zin in, wel een boek veilig bevallen gelezen en dat heeft mij wel geholpen…
Wel gezwommen maar dat was meer ontspanning dan dat er over bevallingen gepraat werd…
Ohh ja binnen 5,5uur bevallen van een 9-ponder dus cursus niet gemist…
gr patricia
Ik ga zwanger en fit doen dat is bij ons fitness voor zwangeren met begeleiding. Daar zitten ook 3 cursusavonden bij. Lekker weinig! (1 daarvan is met de man) Lekker niets zweverigs. Ik ben benieuwd of het een beetje “bevalt” haha
@Newbe wrote:
Ik ga zwanger en fit doen dat is bij ons fitness voor zwangeren met begeleiding.
Dat wilde ik ook, maar dat werd hier nergens in de buurt gegeven… :thumbdown: Ben wel benieuwd hoe zo iets in de praktijk nou bevalt.
Ik heb de Cursus samen bevallen gedaan.
En vond de cursus echt heel erg fijn moet ik zeggen.
Stond veel sterker in mijn schoen toen de cursus klaar was.
Was in het begin heel erg bang voor de bevalling, en bij de laatste les dacht ik: Kom maar op !!
Ik heb niets gedaan. Kreeg halverwege de zwangerschap een nekhernia dus kon me amper bewegen. En toch is ie eruit gekomen hoor