Ik heb een bugaboo Cameleon wagen die prima functioneert maar voor de snelle boodschapjes en voor snel mee in de auto zijn we eigenlijk op zoek naar een compacte buggy.
Vereiste is dus dat het echt een compacte buggy is die niet veel ruimte in beslagneemt in de auto. Verder wil ik er niet meer dan € 150/200 aan uitgeven.
Ik wil van het weekend even hier en daar gaan kijken maar vroeg me intussen beetje af wat jullie ervaring is en wat jullie kritiekpunten zijn, dan kan ik die in mijn achterhoofd houden als ik ga kijken
Wij hebben er 1 van Koelstra. Kan helemaal ingeklapt en doet het prima.
Voordeel is dat de kap ver naar voren kan.
We hebben een MacLaren bevalt mijn man prima
ik vindt alle buggy’s verschikkelijk dat getril en gestuiter haha
Amen to that mamaelise… hier voor de snelle boodschap hoofdzakelijk en voornamelijk een drager gebruikt… op mijn rug… zwoep en zwaai en ze zit. Kost me minder tijd dan een tegenstribbelende dochter in de buggy vastgespen als ze dat ook eigenlijk zelden wil.
Maar goed… dat vroeg je niet hihihih :mrgreen:
Wij hebben hier een maclaren quest gehad en ik zweer erbij. En een zapp… die vond ik ook erg fijn, maar ik ben maar 1.64 en vond hem al aan de lage kant. Bovendien kan hij niet plat en dat kan een vereiste zijn.
Dus ik zeg maclaren quest. Kwaliteit is super, hij rijdt meer dan soepel en het is geen rammelbuggy.
Sorry voor de koelstra liefhebber, maar een koelstra buggy gaat geen 4 kinderen mee… de maclaren wel en toen heeft hij nog 20 euro opgebracht.
Mijn duobuggy was een koelstra en oi… dat trilde en rammelde echt stukken meer.
De prijs is wel aantrekkelijk, dat dan weer wel.
Als je geen ligstand zoekt en je kan er achter lopen is de zapp ook een degelijk ding. Ook handig dat je daar een maxi cosi op kan plaatsen, dus bij een evt volgend kindje heb je meteen een snel en compact onderstel.
Heb de mijne net 2 weken terug verkocht, inclusief fietsdraagbeugel en alles erop en eraan voor 50 euro…
Ik heb een hele simpele merkloze van de V&D gekocht en die doet het prima. Je moet bij die merkloze wel kijken of ze een beetje stevig zijn idd, geen rammelexemplaren, maar deze is erg stevig.
En de prijs was ook leuk, met een kortingsactie ik dacht een euro of 40. Zonder korting dacht ik een euro of 60.
Wij hebben er een van prenatal, voor 55 euro. Best fijne buggy, maar ik gebruik hem eigenlijk nooit, want draagdoeken Maar hij kan fijn klein, is vrij licht, etc.
Hier ook naast de bugaboo een maclaren buggy.
Prinsje is nu 4 maar af en toe gaat de buggy nog wel mee. Ideaal! Buggy ook al bijna 4 jaar in gebruik maar nog steeds als nieuw
Wij hadden een Chico Liteway, beviel goed.
Ik had een quinny speedy…ook niet makkelijk in en uit de auto te zetten omdat het zo`n grote wagen was.
heb hem verkocht en een quinny zapp voor terug gekocht…nadeel is dat ie laag is (en ik ben 1.84) en niet in ligstand kan, maar verder een fijne wagen, zelfs in de sneeuw.
mijn moeder vind onze buggy erg fijn (baby first geloof ik) maar ik vind het ondingen, dus hier ook draagdoek
Met mijn lengte is een Quinny Zapp makkelijk haalbaar (ben 1.63).
Maar voor mijn man (2 meter) is het te laag. Toch hebben we hem flink gebruikt . Heb hem in oktober verkocht, maar kort daarna spijt.
We hadden een Kids River Buggy (3 standen, en een beugel voor op) en die was ook best goed maar na 3 jaar (en 2 kinderen) toch wel af. Helaas.
Ik heb nu eeen van Topmark (uit mijn hoofd) Ik weet niet hoe oud hij is, heb hem via Facebook (via onze regio nummer en dan verkoop best leuk) overgekocht omdat ik toch een buggy miste, voor een tientje.
Heerlijk ding, kan beide kanten op, lig stand etc. (ik was ff googlen en zie nu dat hij onder ‘’ Wandelwagen’’ valt…)
hier een maclaren quest sport. en hij bevalt uitstekend. nu al ruim 4 jaar in gebruik en ziet er nog steeds goed uit, goed in te klappen, stabiel, met slaapstand en rijdt nog steeds super.
wij wisten van te voren dat hij veel gebruikt zou gaan worden en ben heel blij dat we voor een duurdere buggy zijn gegaan, is zijn geld meer dan waard.
hier wordt heel sporadisch de Zapp nog gebruikt (want ook al zo’n draagdoeken idioot :lol: ).
Bij de 3e veel gebruikt.
En ondanks mijn 1.80 vind ik hem meer dan prima lopen.
Zelfs met 1 vinger te besturen.
En de nieuwe heeft een stoeltje dat wel plat kan en naar je toe kijken gezet kan worden (maar ik geloof dat die dan wel weer minder plat opgeruimd kan worden als het oude model? :think: )
Maclaren quest. Superfijne buggy!
M.M dat klopt, dat is het zelfde als mijn Topmark, je kan de inzet er afhalen, maar niet echt inklappen waardoor hij veel ruimte inneemt.
@mamaMarije wrote:
hier wordt heel sporadisch de Zapp nog gebruikt (want ook al zo’n draagdoeken idioot :lol: ).
Bij de 3e veel gebruikt.
En ondanks mijn 1.80 vind ik hem meer dan prima lopen.
Zelfs met 1 vinger te besturen.
En de nieuwe heeft een stoeltje dat wel plat kan en naar je toe kijken gezet kan worden (maar ik geloof dat die dan wel weer minder plat opgeruimd kan worden als het oude model? :think: )
Ja dat is de zapp xtra, die heeft een zitting die je eruit moeten halen en dan kan je hem inklappen…ook niet echt ideaal als je hem alleen gebruikt voor boodschappen.
Maar als je alleen voor boodschappen en korte stukjes een buggy nodig hebt dan is een buggy die niet in ligstand kan ook niet erg want je kleine zit er toch niet heel lang in.
Hier ook een MacLaren Quest. Tweedehands gekocht voor in het vliegtuig, maar hij overleefde en is bij de oudste best veel gebruikt. Bij de jongste nog niet (ik weet niet eens waar hij is eigenlijk :think:).
Maar super lichte buggy, met kind en al trappen op te tillen. Vanaf 1,5/2 ofzo heb ik haar nooit meer in de bandjes gedaan eigenlijk.
Hier ook een zapp die al 6 jaar zeer intensief gebruikt wordt, al begint hij nu toch echt wel te verslijten
Ik vind het echt een hele fijne buggy!
Alleen 1 nadeel: Hij is gevoelig voor achterover kiepen.
Dus niet teveel eraan hangen en bij een ‘steigerend’ boos kindje even in de gaten houden
Hier een Zapp en heb de Xtra zitting erbij gekocht later.
Ik vind de Zapp heerlijk, al gebruik ik die vrij weinig.
Voor korte uitstapjes gaat ze in de mei tai.
De Zapp Xtra kan dus wel in lig stand (van je af 3 standen, naar je toe 2 standen). Dat is opzich heel erg fijn.
De zapp vouwt ook heel klein op en met de gewone zapp kun je hem ook meenemen op de fiets, dat vond ik wel ideaal en dat kan dan weer niet met de Xtra.
Je kunt er niets aan hangen, dan kiepert hij om, maar er zijn wel mandjes voor onder de wagen te bestellen.
Echt een ideale boodschappen wagen is het dus niet, maar voor uitstapjes is hij wel geschikt.
Ohja… ermee door sneeuw of zand is wel een opgave.
Nou, we zijn het afgelopen weekend even gaan kijken maar wat een verschillen zeg :shock:
We hebben MacLaren, Koelstra, Prenatal, Nuna en Zapp bekeken maar ja, MacLaren springt er toch wel heel erg uit.
Ik vind een ligpositie toch wel behoorlijk belangrijk en daarbij viel de Zapp voor ons af omdat je dan de Zapp Xtra kreeg en dat levert qua compactheid niet zoveel voordeel op tegenover de bugaboo.
De Nuna vond ik te makkelijk achter over kunnen hellen, ik hoefde maar heel licht met mijn handen op de beugel te duwen en dan ging deze al hellen, dus dat viel ook af voor mij.
De Prenatal buggy, zag er verder prima uit maar ik vond deze na inklappen nog steeds behoorlijk fors en ze hadden geen jongenskleurtjes meer. Alleen maar gestreept met mooi roze en een blauwe met roze bloempjes, ik zei tegen de verkoper dat ik deze kleurtjes voor een jongetje dan toch net iets teveel girly vond worden. Kreeg ik van vriend lief op m’n donder want de verkoper was volgens hem overduidelijk homo :? , nou zo ver had ik eigenlijk nog niet gekeken eigenlijk maar ja, dan nog…
De Koelstra kwam dan al beter in de richting en had een leuke prijs, € 90 en dan ging er nog 15% extra vanaf.
Maar ja, als je eenmaal MacLaren rondgestuurd hebt, dan valt de Koelstra ook in het niet. Alleen die prijzen :shock:
Dus we zijn weer naar huis gegaan en afgewogen wat we wilde. Een nieuwe Koelstra of een 2de handse MacLaren.
Dat werd Marktplaats afstruinen en heb een mooie 2de handse Quest gevonden voor € 50