Ik wil ook eens een keertje met mijn kinderen bakken, ben niet zo handig met een deegroller dus ik sla het koekjes bakken over, maar wilde met cake beginnen.
Maar daar heb je zachte boter voor nodig, hoe krijg ik dat Gebruik ik gewoon boter voor op brood? Of smelt ik margarine? Of moet ik een dag vooraf de margarine naast de verwarming leggen ofzo?
Hoe doen jullie dat?
hier hebben wij altijd cake meel van inhome hoeft alleen nog maar water bij dus geen gedoe met eieren suiker boter of wat dan ook en ze zijn heerlijk.
maak dan altijd samen met de oudste het beslag en dan krijgt ze een lepel en mag ze het beslag in die cupjes doen die in de oven kunnen voor kleine cakejes.
groot succes weinig boodschappen en weinig troep :oops:
Hier ook margarine uit een pakje. Ik vergeet het altijd uit de koelkast te leggen, maar dat maakt niet uit hoor
Ik gebruik altijd roomboter, echt veeel lekkerder.
Staat ook meestal op de verpakking, had een tijdje terug een Cake waar ik magerine bij moest doen vond de Cake echt niet lekker.
En op kamertempratuur gebruiken is het beste.
Roomboter.
Smeerboter lijkt me niet zo’n succes hoor
Roomboter op kamertemperatuur.
En anders even in een schaaltje doen en dan paar seconden in
de magnetron.
@hendrika wrote:
hier hebben wij altijd cake meel van inhome hoeft alleen nog maar water bij dus geen gedoe met eieren suiker boter of wat dan ook en ze zijn heerlijk.
maak dan altijd samen met de oudste het beslag en dan krijgt ze een lepel en mag ze het beslag in die cupjes doen die in de oven kunnen voor kleine cakejes.
groot succes weinig boodschappen en weinig troep :oops:
Je bedoeld Homemade producten, daar hoeft alleen water bij. De producten van Atlanta trouwens ook en de AH en C1000 heeft van het eigenmerk ook dat soort dingen.
Ik gebruik trouwens altijd Zeeuws meisje als ik cake bak.
vloeibare boter :thumbup:
haal meestal uurtje van te voren uit de koelkast en cake is :thumbup:
@boefje wrote:
vloeibare boter :thumbup:
haal meestal uurtje van te voren uit de koelkast en cake is :thumbup:
Ik ook altijd vloeibare boter. Maar, voor echt lekkere cake een lekker roombotertje en die haal je een uurtje van te voren uit de koel… En nog een tip: Goed en lang mixen!!! en dan de laatste 2 minuutjes mixen op de laagste stand!
wij gebruiken hier Wajang.
Sinds de middelste koemelkallergie bleek te hebben… en nu blijkt dat de lekkere cakes van mijn oma daar vroeger ook al meegemaakt werden en ik vind het ook erg lekker.
Als ik het uit de koelkast vergeet te halen zet ik het soms wel eventjes op de verwarming hoor. Moet je het geen dag laten staan dus Gewoon even 10 minuutjes is dan wel genoeg hoor. Of een paar sec. in de magnetron wil ook prima.
Helemaal zacht is het dus niet als je ermee bezig gaat, maar door het mixen wordt het zachter!
Bedankt voor jullie snelle reacties, kan ik zaterdag lekker aan de slag.
Is die vloeibare boter die in die flessen? Wordt het dan wel stevig?
Wajang bevelen jullie meerdere keren aan, maar is volgens internet niet vegetarisch (ben dus vegetarier), dus helaas niets voor mij.
heb nu een pakje Wajang op schoot (is groene verpakking) en kan er niks dierlijks in ontdekken eigenlijk??!
heb ook even lopen zoeken en kom tegen dat de Wajang met groene wikkel (dus de margarine) zelfs geschikt zou zijn voor veganisten… dus dan toch zeker voor vegetariers lijkt me?!
Ik wilde weten hoe de verpakking eruit zag en of het vegetarisch was en had net op internet gesurfd op de woorden Wajang en vegetarisch en vond een forum van begin dit jaar waar werd gezegd dat het niet meer vegetarisch was omdat er gelatine of visolie (denk het eerste) in zou zitten. Maar als het er zelfs apart op staat dat het geschikt is voor veganisten, is het zeker ovo-lacto vegetarisch. Zal eens in de winkel kijken, ik neem aan bij de boter.
op de verpakking die ik heb staat dat er geen dierlijke hulpstoffen inzitten… zitten een paar e nummers in die ik heb gegoogled en 1 daarvan kan zowel een plantaardige als een dierlijke oorsprong hebben, maar aangezien er staat geen dierlijke hulpstoffen denk ik dan haast dat zij voor de plantaardige oorsprong hebben gekozen.
Maar volgens mij zijn er meerdere Wajang varianten, hoewel ik er zelf dus maar eentje ken.
Staat idd bij de boter, is geen kuipje, maar een pakje zoals roomboter ed. Groene verpakking met in de hoek dat het koemelk en lactose vrij is (weet dus niet of er andere varianten zijn en hoe die verpakkingen er dan uitzien, dit is de meest duidelijke omschrijving die ik kan geven hihi).
Oh ja geloof dat hij niet bij alle supermarkten verkocht wordt, maar hier is die sowieso bij de C1000 en de superdeboer te verkrijgen.
Succes met je zoektocht :thumbup:
Ik heb nooit roomboter in huis maar voor cake gebruik ik dat echt wel! Dat maakt cake zooooo lekker! :drool: En dan op kamertemperatuur.
roomboter, in de bak doen waarin je de cakebeslag in wil bereiden en dan
even in de magnetron. Gelijk klaar. En lekkerrrrrrr
En ik smeer het cakeblik altijd even in met wat boter en dan strooi ik er een
beetje paneermeel in. Cake krijgt een lekker korstje en komt makkelijk
uit t blik.
Ik heb laatst gewoon olijfolie gebruikt. Ging ook super
@Dodde wrote:
Bedankt voor jullie snelle reacties, kan ik zaterdag lekker aan de slag.
Is die vloeibare boter die in die flessen? Wordt het dan wel stevig?
ja hoor gaat prima :thumbup: gebruik het altijd :mrgreen:
Ik heb nu Wajang gekocht, zal het vanavond even uit de koelkast halen en dan gaan we morgen kokkerelen!
Als ze het leuk vinden, probeer ik de volgende keer vloeibare olie.
Een cake bakken met olijfolie i.p.v. boter durf ik nog niet aan.
Bedankt voor de tips.