Welke beha?

Van welk merk hebben jullie voedingsbeha’s/zijn jullie tevreden over?



Ik vond het aan de ene kant een feestje om te ontdekken dat er tegenwoordig meer is als de oma-achtige witte of zwarte beha’s die ik toen droeg… maar mijn hemel… wat is er veel keus :shock:

Padded of niet, varieerend in prijs van een tientje tot tachtig euro… Ik weet t echt ff niet meer.



Ik heb er nu eentje, padded, gewoon van de prenatal. Ben benieuwd of dat in de praktijk ook handig is, met naar beneden vouwen.

Ik zag prachtige beha;s van mammae, die je opzij vouwt, lijkt me eigenlijk minder handig als naar beneden.

Voor 's nachts wilde ik een eenvoudigere… maar zag nu ook voedingshemdjes waar je compressen in komt stoppen en dat lijkt me voor 's nachts wel ideaal eigenlijk, wat zachter als een echte beha.



Iemand ervaring met de merken Cake of Cache coeur? Die waren vooral mooi :wink:

Ik heb gewoon ‘simpele’ van de prenatal dacht ik en eentje van anita (bij hunkemoler gekocht).



Heb bij de prenatal ook eens zo’n mooie met bloemetjes enzo gekocht, was met cup zeg maar, maar ik vind dat dus niet praktisch met op zij klappen als je gaat voeden (nu prop ik het flapje zeg maar gewoon weg onder mn arm een beetje, maar zo’n cup blijft in vorm, normaal heel fijn, maar kan je niet echt makkelijk weg friemelen. Snap je het nog :wink: )



Die van mammae… Echt… Prachtig… Toen ik zwanger was in een winkel wezen kijken… Maar die prijs :shock: En ik ben toch een beetje bang dat ik na de bv weer een cupmaat terug ga, dus dan zit ik daar met mijn dure bh die te groot is… Koop ik liever straks een mooie als ik klaar ben met bv :smiley:



Die voedingshempjes ken ik niet (draag 's nachts nooit een bh :shifty: ) en die andere merken ook niet…



Succe met kiezen :thumbup:

Ik heb gewoon ‘simpele’ van de prenatal dacht ik en eentje van anita (bij hunkemoler gekocht).



Heb bij de prenatal ook eens zo’n mooie met bloemetjes enzo gekocht, was met cup zeg maar, maar ik vind dat dus niet praktisch met op zij klappen als je gaat voeden (nu prop ik het flapje zeg maar gewoon weg onder mn arm een beetje, maar zo’n cup blijft in vorm, normaal heel fijn, maar kan je niet echt makkelijk weg friemelen. Snap je het nog :wink: )



Die van mammae… Echt… Prachtig… Toen ik zwanger was in een winkel wezen kijken… Maar die prijs :shock: En ik ben toch een beetje bang dat ik na de bv weer een cupmaat terug ga, dus dan zit ik daar met mijn dure bh die te groot is… Koop ik liever straks een mooie als ik klaar ben met bv :smiley:



Die voedingshempjes ken ik niet (draag 's nachts nooit een bh :shifty: ) en die andere merken ook niet…



Succe met kiezen :thumbup:

Sorry,dubbel gepost… Ik was sneller dan de iPad :shifty:

Ik ben wel van het langvoeden dus voor mij telt het uiterlijk toch ook wel mee, en mag ie dus ook wel wat meer kosten. Ik voel me niet zo prettig in zo’n flodderig dun dingetje zonder beugel/voorgevormd… kan wel wat meer steun/vorm gebruiken :shifty:



Wat je zegt dat die cup in vorm blijft, dat lijkt me idd niet zo handig met voeden! 's nachts zal hier ook vooral de eerste maanden zijn, ivm lekken. Daarna sliep ik ook altijd weer zonder hoor, dat zit toch het fijnst.



Ik had eigenlijk eerder moeten gaan kijken, ik kan nu gewoon niet meer naar een grotere stad om te gaan kijken in winkels en moet dus ook nog online kiezen… toch niet zo handig met beha’s.

Tegen mij zeiden ze toen dat je eigenlijk pas een bh moest kopen als je baby geboren is en je bent begonnen met de bv. Ivm de cupmaat.



Heb ik toen overigens niet gedaan hoor, had er al van te voren gekocht.



Online een bh kopen lijkt me idd niet makkelijk. Gewoon een hele boel kopen en je man diegene die niet passen terug laten sturen :lol:

Ik heb in het begin een gewone voedings bh van de hema gekocht, maar dat zat echt niet fijn. als je dat flappie open doet zie je borst in een soort driehoekje en die schuurdebij mij altijd over me tepel waardoor ik daar weer bulten kreeg :frowning:

  • dat ik er gewoon niet genoeg steun van heb, mn borsten waren zo groot dat ze gingen hangen en dat deed zo zeer :(…





    Dus al gauw een gewoon topje met compressen, en nu heb ik gewoon de bh’s van 5 euro van de hema. als ik ga voeden doe ik het bandje af waardoor ik de cup weg kan vouwen, naar onder en dan voed ik gewoon.

    Denk dat he tin het begin niet echt handig was geweest met de stuwing want dan had het er uit gespoten zeg maar.



    Nou succes !

Heb altijd de voeding bh’s van Anita gehad… waren rond de 50 (?) euro… die mooie voeding bh’s kon ik niet aan… ik had cup H :roll:

mijn favo voedingsbh is er eentje met beugel van Anita.

Heb zelf geen grote cup, maar vindt die beugel echt heel veel prettiger als die ik heb zonder.



Ziet er leuk uit, zit heerlijk en doet het al heeeeeeeeeeeeeeel lang (want gekocht bij de 2e en nummer 2 en 3 hebben ruim 2 jaar en ruim 1,5 jaar gedronken en de jongste ook alweer bijna 5 maand).



Zelf vind ik die van de prenatal er wel mooi uit zien die ze nu hebben, maar het lijkt me dus niet fijn voeden die ‘prop’ dus tot nog toe heb ik ze laten hangen.



Mocht jij ze nou geweldig vinden, wil je dat even laten weten? Misschien ga ik nog een keertje overstag :lol: . Hier is het ook nog wel even de bedoeling door te voeden.

ik heb gewoon simpele bhs, weet niet welk merk

terwijl ik ook lang voed

Eerst had ik alleen die van Anita zonder beugels. Na een paar maanden heb ik een hele mooie en superfijne gekocht van Marie Jo uit de Avero-serie. Mooi, goede kwaliteit, stevig en een superpasvorm!! Ondanks de 80! Euro elke cent waard!!

Oja, ik heb ook een voedingsnachthemd van Cache Coeur, prachtig, maar met het nadeel dat je alleen cupmaat kunt kiezen en geen omvang. Hij was mij onder de borsten wat wijd, zeker na een paar maanden toen ik weer afgevallen was. Maar in het kraambed en de weken erna met de vele nachtvoedingen was hij erg fijn. Verder idd gewone voedingshemdjes van de H&M.



waarom zien die modellen er niet als kersverse moeders uit?!!?



Of zag jij er na die bh ook ineens zo strak en fris en fruitig uit Noor? :lol:

(want dan ga ik hem direct kopen :mrgreen: )

ja daar erger ik me ook zo aan, sorry maar volgens mij is er nog geen

1% vrouwen die er na de bevalling zo uit zien

Waar ik me aan stoor is dat er geen voedingsbh’s te vinden zijn in maat AA of kleine A :oops:

Prenatal, Hema, Hunkemuller, Livera allemaal niets helaas…



Ik gebruik nu helaas een gewone bh en dat is echt niet handig :wall:

@dragon wrote:

Waar ik me aan stoor is dat er geen voedingsbh’s te vinden zijn in maat AA of kleine A :oops:

Prenatal, Hema, Hunkemuller, Livera allemaal niets helaas…



Ik gebruik nu helaas een gewone bh en dat is echt niet handig :wall:




weet niet of je zelf een beetje handig bent of een handige (schoon)moeder dan wel vriendin hebt?

Er is namelijk een manier om van een eigen bh een voedingsbh te maken. Zou ik dan weer even moeten opzoeken, maar die kwam ik ooit eens tegen op jacht naar een leuke voedingsbh.

misschien trouwens eens op de site van prettymum kijken bij de bh’s van Carriwell (geloof dat je het zo schrijft :slight_smile: ) die hebben volgens mij geen cup maten, maar S M L etc.

Misschien dat dat nog iets is?

Nou dat is wel raar idd zeg Dragon!

Een vriendin vsn mij heeft idd oude beha’s verbouwd tot voedingsbeha’s, schijnt niet zo moeilijk te zijn.



Marie jo, die zijn idd superfijn!! Wist niet dat daar ook voedingsbeha’s van zijn. Dat hemdje vind. Ik er op t model leuk uit zien maar ik. Ben bang dat ik daar na de bevalling vooral een beetje depri van wordt hoor :lol:

Ik heb 2 voorgevormde voedingsbh’s van Prenatal.

Google maar eens op voedingsbh Prenatal afbeeldingen. De 1e en 4e heb ik. De beugels zijn van stof en zijn er door een naaitechniek ingemaakt. Het zijn dus geen metalen beugels.



Ze zitten lekker en staan mooi, ook onder kleding. Het flapje vouwt inderdaad wat moeilijk weg. Het materiaal is iets stugger. Maar het wil wel. En hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het gaat.



Waar ik het wel heel handig voor vind is kolven. Ik kan de borstschelpen van de kolf goed fixeren door een deel van het flapje terug te vouwen. Ik draag de voorgevormde bh’s dus met name naar mijn werk. Zodra ik thuiskom, gaat er vaak toch een voedingsbh zonder beugels aan. Omdat ik dat met live voeden toch net iets prettiger vind.

Hier kan je lezen hoe je zelf een voedingsbh kan maken:

http://hhayes.home.xs4all.nl/Nederlands/bvbeha.html



Ik heb zelf simpele voedingsbh’s van de C&A en eentje van de Hema, en omdat we voorlopig nog niet stoppen ga ik mezelf trakteren op een mooie bh. Alleen nog tijd maken om naar de winkel te gaan, want ik wil dan wel zeker de juiste maat.