welke barbeque

Wij krijgen van schoonmoeders een leuk bedrag kado, waar we iets leuks van willen doen.

Nu zijn we de tuin aan het gezellig maken, en er moet nog een mooie bbq in. We zitten zelf een beetje te kijken bij een weber, maar zijn best geschrokken van de prijs.



Is zo’n ding zijn prijs waard, of is er een andere beter/net zo goed/aan te raden?

Ik wil niet elk jaar een andere kopen omdat hij op is. Ik wil hem buiten laten staan in de zomer (met hoes), en in de winter naar buiten. En het moet er 1 zijn op kolen/briquetten (dus geen gas/elektrische).



We eten er meestal met alleen ons gezin van, en soms met anderen. Alleen wil ik niet zo’n geval aanschaffen voor die ene keer dat er ook anderen mee eten. 4 personen is prima.



Wie o wie kan ervaringen delen?

Tja, ik zeg toch een Weber, absoluut! Een fijne en goed regelbare bbq welke met hoes heel goed kan overwinteren.

Wij hebben een Weber 220, dat is een gasbbq.

Is groot genoeg voor 4 man.

Dat rooster is alleen lood en loodzwaar, is van gietijzer.

In de winter gaat ie in de doos in de schuur. In de zomer staat ie op het terras met een hoes eroverheen.



Weber heeft ook brikettenbbq’s.

Dank jullie!



Ik had verkeerd geschreven, de bbq gaat in de winter wel naar binnen ( wilde even snel typen, en dat gaat niet zonder fouten hihi )



Ik wil met name weten wat er specifiek fijner is aan een Weber ten opzichte van andere merken/ goedkopere varianten. Het is nogal veel geld om fikkie te stoken.

Wat is er zo fijn aan het ding, waar moet je op letten etc?

    wij hebben een weber wannabe en die doet het voor alsnog prima.

    Heb toevallig afgelopen week even onder de hoes gekeken, want hij heeft hier wel buiten ge overwinterd bij ruimtegebrek binnen.



    Gaat zijn 3e zomer in komend jaar :thumbup:

    Ik lees ook mee… ik vond die nl wel een leuke prijs hebben :lol:

    Mijn man heeft een big green egg gekregen van zn werk… die kost dus gewoon 1500 euro :shock: We twijfelen dus erg of we hem op mp zullen zetten (collega’s kregen er zo’n 1200 euro voor) en dan een Weber oid zullen kopen.

    Wij bbq’en nu overigens al een jaartje of vijf op een bbq van de kwantum van ik gok zo’n 20 euro ooit :wink: Gaat ook best.

    geen ervaring mee maar wel een tof kadootje

    wij zijn meer van t wat primitieve :lol:

    zelfgemaakt

    Oooh :inlove: Als dat nou in de tuin pastte hier dan wist ik het wel…!



    Het is idd wel een tof kado hoor, maar het geld kunnen we ook goed gebruiken dus wat mij betreft mag ie weg hoor en kopen we voor 200 euro een superdeluxe (voor ons dan haha) bbq.

    Wij hebben al 10 jaar dezelfde weber en hij doet het prima en ziet er nog prima uit. Hij is lekker groot en er kan dus veel vlees en groente tegelijkertijd op of dingen aan de kant leggen om rustig te garen en stukken boven het vuur die snel moeten. Ander voordeel is dat als de kooltjes eenmaal lekker gloeien, alles heel snel goed gaar wordt. Ook die koepeldeksel schijnt heel handig te zijn (manlief is van de bbq). Hij was erg duur toen we hem kochten (volgens mij meer dan 500 gulden) maar we hebben er 10 jaar na dato nog veel plezier van en zijn nog lang niet van plan hem in te ruilen voor een nieuwe weber. De Weber zijn duur maar wel van een goede kwaliteit en gaan veel langer mee dan die wannabe webers. We hebben vroeger ook gewone bbqs gehad en vrienden van ons hebben ook een wannabe-weber en ik merk echt het verschil met bbq-en en de nepperts gaan toch een stuk korter mee/roesten eerder.

    Kristalkindje, kijk,… als we nou eens geen postzegel als tuin zouden hebben, dan zou dit de meest geweldige bbq ooit zijn! (ik zie niet groen hoor).



    Een wannabe-weber hebben we gehad, maar die roesten hier na 1 zomer zo ver weg dat ik er geen eten meer op wil bereiden.



    Lune, ik zou ook die dure verkopen, en dan een mooie weber kopen denk ik.



    Ik vraag me alleen af of een weber echt de inverstering waard is, maar sopje zegt dus van wel. Ik vind het namelijk wel veel geld, 200 euro voor een bbq, maar goed, dan heb je wel een kwalitatief goed ding.

    Volgens mij is het verhaal van de Weber dat je er zo veel meer mee kunt dan ‘alleen’ een ‘fikkie stoken’ :wink: Je kunt dus o.a. door de juiste manier van aansteken, vlees voorbereiden etc. bijvoorbeeld een hele kip/kalkoen op de weber bereiden zonder dat je daar veel omkijken naar hebt :slight_smile: Je kunt hem ook gebruiken om een heel speenvarkentje te bbq-en of om vlees te roken.



    Een Weber is dus idd best duur, maar vooral voor de ‘echte’ liefhebber een leuke gadget waar je heel veel mee kunt doen :think: Overigens ben je er vaak nog niet met alleen de BBQ, ook de accessoires zijn best prijzig :shifty:



    Ik denk dus dat je vooral moet kijken naar wat je ermee wilt: als je vooral een ‘fikkie wilt stoken’ waarop je wat speklapjes, sateetjes etc wilt garen, is een Weber in mijn ogen veel te ‘goed’. en kun je net zo goed een andere nemen. Als jij (of je wederhelft) het wel leuk vind om zich in de kunst van het bbq-en te verdiepen, dan is de Weber een TOP cadeau :wink:



    Hier helaas nog steeds geen tuin, dus ook geen bbq, dus ja, ik zie wel groen :wink: :mrgreen:

    Wij hebben een Barbecook gekocht paar weken terug. Een Optima. Geweldig!

    Wij hebben een Landmann, 4-5 jaar terug bij de lidl gekocht.



    Is wel op gas, maar wou even zeggen dat we deze echt fijn vinden. Koste toen 70 euro volgens mij. Wij wouden namelijk geen mega bedragen uitgeven aan een bbq die we niet elke week gebruiken.



    @Lune wrote:

    Ik lees ook mee… ik vond die nl wel een leuke prijs hebben :lol:

    Mijn man heeft een big green egg gekregen van zn werk… die kost dus gewoon 1500 euro :shock: We twijfelen dus erg of we hem op mp zullen zetten (collega’s kregen er zo’n 1200 euro voor) en dan een Weber oid zullen kopen.

    Wij bbq’en nu overigens al een jaartje of vijf op een bbq van de kwantum van ik gok zo’n 20 euro ooit :wink: Gaat ook best.




    Ik hou niet van bbq-en en heb geen antwoord voor ts (sorry), maar las dit toevallig en zou hem ook verkopen op mp en er een andere mooie (goedkopere!!!) voor terugkopen. :thumbup:

    hihi ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt!

    Mijn man was er gister helemaal chago van, hij twijfelde onwijs. Het is zijn kado dus ik heb gezegd dathij het zelf moet weten, maar dat ik (als het mijn kado was) hem niet zou willen houden (met name omdat wij het dus idd alleen gebruiken om ff een paar vleesjes en wat groente op te grillen, dingen als hele kippen ed gaan wij toch ook niet doen).

    Ik had er dus al een beetje spijt van dat ik dat gezegd had want stiekem wil hij wel zo’n luxe gadget geloof ik :wink:

    Eisblume, dat ‘anders dan fikkie stoken’ trekt mij dus erg aan. Ik zag dat je er rook-hout op kon doen, en het water liep me in de mond, en inderdaad het indirect koken lijkt me wel wat.



    Ik zie het wel voor me, als mijn man thuis komt van zijn werk, ik trek de deksel van de bbq af, en er ligt een gegrild kippetje, en gepofte aardappelen onder, jamm jamm. Ook de pizzasteen lijkt me te gek!!

    Dan zeg ik: DOEN! :wink:

    Ik wilde het net zeggen; je kan bij de weber ook een pizzasteen doen.

    :drool:

    ( het resultaat he, die steen zelf lijkt me niet te vreten)

    @Lune wrote:

    Ik lees ook mee… ik vond die nl wel een leuke prijs hebben :lol:

    Mijn man heeft een big green egg gekregen van zn werk… die kost dus gewoon 1500 euro :shock: We twijfelen dus erg of we hem op mp zullen zetten (collega’s kregen er zo’n 1200 euro voor) en dan een Weber oid zullen kopen.

    Wij bbq’en nu overigens al een jaartje of vijf op een bbq van de kwantum van ik gok zo’n 20 euro ooit :wink: Gaat ook best.




    Wij willen jullie egg wel overnemen.

    @Lune wrote:

    hihi ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt!

    Mijn man was er gister helemaal chago van, hij twijfelde onwijs. Het is zijn kado dus ik heb gezegd dathij het zelf moet weten, maar dat ik (als het mijn kado was) hem niet zou willen houden (met name omdat wij het dus idd alleen gebruiken om ff een paar vleesjes en wat groente op te grillen, dingen als hele kippen ed gaan wij toch ook niet doen).

    Ik had er dus al een beetje spijt van dat ik dat gezegd had want stiekem wil hij wel zo’n luxe gadget geloof ik :wink:




    Hup verkopen dat kreng, voor 1200 eurie :shock:

    Ik zoe het wel weten hoor, wat moet een mens nou met een bbq van 1500 euro :mrgreen: :mrgreen: