welke autostoelen?

Hallo,



Ein-de-lijk heb ik mijn rijbewijs :dance: en we hebben ook een tweedehands auto op het oog.

dus de volgende stap: veilige zitjes voor de kinderen.

ik heb hier een tweedehands maxi cosi en een zitje staan die we nu af en toe gebruiken in de auto bij familie of vrienden maar voor dagelijks gebruik wil ik nieuwe zitjes.



Wat is veilig en handig in gebruik?

  • voor een peuter van 3,5 jaar en 12 kilo
  • voor een dreumes van ruim 1 jaar en ik schat nu bijna 10 kilo.



    alle ervaringen zijn welkom!

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=100963





Misschien vind je hier wat tussen?

dank je, dat helpt inderdaad al wat :thumbup:



maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen met wel de ‘bekende’ merken zoals Römer.

wij hebben voor onze smurf van 16 maanden een maxi cosi pearl. Moet je wel een familyfix systeem bij kopen (en dus isofix in de auto hebben), deze bevalt ons prima!



Misschien even kijken op de site van de consumentenbond (als je daar lid van bent?). Daar staan kinderzitjestesten op.

Wij hebben dus echt goede ervaringen met Romer.



Hebben voor Niek en Peet de romer king quickfix gehad omdat we toen geen isofix in de auto hadden en deze stoel erg makkelijk te wisselen is.

Nu zitten ze beide in een romer kidfix, een opvolgstoelverhoger met rug en isofix bevestiging.

Mies zit daar sinds kort ook in en voor hem hadden we 2 jaar terug een romer duo plus met isofix gekocht, een uitlopende kleur stof en scheelde al gauw 70 euro.

Daar zit Suus nu ook in.

Hij kan ook gewoon met de riemen bevestigd worden, dus dat is wel erg handig.



Ik heb heel kort voor Mies een maxi cosi priori gehad. Die hadden we overgenomen van Karin (van hier dus) Maar beviel ons voor geen meter.

Mies zat OP de stoel in plaats van er IN en bij het losmaken van de riemen, rolde hij vaak op tijdens het schuiven over de schouders waardoor hij gedraaid in de houder kwam te zitten en dan klemde de hele zooi shocking klem.

Om dat te voorkomen moesten we dan steeds bij het loshalen de spanning van de riemen halen.

Ik wist niet hoe gauw we die weg moesten doen.

Ook vond ik de bekleding rottig te wassen.



Dus hier een echte romer fan.

Zeker sinds we erachter kwamen dat Romer gemaakt word in Duitsland bij Britax, Britax maakt hard composieten racestoelen en dat composiet gaat ook in hun kinderstoelen. Waar Dorel (maker van maxi cosi en andere) gewoon kunststof gebruikt.

Hier ook een Romer fan :thumbup:

@elisaatje wrote:

dank je, dat helpt inderdaad al wat :thumbup:



maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen met wel de ‘bekende’ merken zoals Römer.




Wij hebben de Römer King Plus, ben er erg over te spreken. Makkelijk te bevestigen, erg veilig, Roan zit er heel mooi (diep) in, verschillende standen.



Echt een super aankoop!



Bij de winkel gaf ze ook een positiever beeld over de Romer dan de Maxi Cosi soorten. Ze zei eigenlijk dat de Romers beter en vooral VEILIGER waren, dus toen was de keuze voor ons heel snel gemaakt.

Hier een Maxi-Cosi Tobi. Hij bevalt ons best. Ik heb gekeken naar verschillende testen (bv. Consumentenbond, ANWB) en toen in de winkel gekeken naar de Römer King en de MC Tobi. MC Tobi leek ons daar fijner, maar ik weet niet meer precies waarom…hebben die uiteindelijk in ieder geval gekozen. Enige wat ik lastig vind is om de gordels strak genoeg te krijgen, maar misschien dat ik dat met de Römer ook zou hebben?

Hier ook maxi cosi tobi. Ik heb Sean zowel in de romer king plus gezet als in de maxi cosi tobi in de winkel. In de romer king plus ging hij huilen en in de mc tobi niet, ging zelfs lief spelen. Ik denk dat je gewoon ff moet uitproberen waar je kind lekker in zit. Ik ben zelf tevreden over de mc tobi.

Hier ook een romer duo plus in beide auto’s :thumbup:

Heeft isofix dus, maar kan ook gewoon met de gordel vastgemaakt worden.

hier 2 romer king plus, handig om over te zetten van auto, omdat je de zitting naar voren klapt ipv te klooien om de gordel eronder/tussendoor te krijgen.



en hoofdsteun is makkelijk te verplaatsen en zit een extra beschermer in (vandaar ook de plus, de gewone heeft dit niet)



kwam ook als beste uit de test (ook de duitse, deze is nog scherper dan in nl (zegt men)

Wij hebben Recaro nu de 2e auto stoel :thumbup:



duits merk word ook in de racerij gebruikt :wink:

erg gebruiks vriendelijk en ze zit er supergoed is word allom ook goed beschermd :thumbup:

Wij hebben de maxi cosi pearl die met isofix vast zit en de römer king plus die met gordels vast gaat. idd is die laatste handig omdat je de zitting naar voren kan klappen wat het bevestigen erg gemakkelijk maakt, minpunt vind ik het straktrekken van de gordels, moet best heeel veel kracht zetten om Imke er strak in te krijgen. Ligt er misschien ook aan dat ze nog aan de kleine kant is.

maxi cosi pearl vind ik de handigste, gordels gaat de spanning automatisch van los als je hem losklikt en de gordels gaan naar voren staan, die hoef je bij het er in zetten niet ergens achter de rug van je kindje vandaan te vissen.



Maar ik zou een andere tip hier ter harte nemen, gewoon je kindje er in zetten in de winkel, kijken wat jullie het gemakkelijkste vinden om te bedienen, en bovenal ook even de stoel passen in jullie auto!

Had vroeger een easybob stoel en die bleek bij de auto die we toen hadden net aan te passen met de sluiting van de gordel.

daar heb je een goed punt! eerst de auto kopen, dan zitjes gaan kopen dus. moet dat dus nog even een weekendje wachten :lol:

Betty,

Ook ik helemaal happy met mijn Romer King.

Had er in elke auto 1 staan!! Je mag hem wel komen testen hoor!

@Cell wrote:

Wij hebben dus echt goede ervaringen met Romer.



Nu zitten ze beide in een romer kidfix, een opvolgstoelverhoger met rug en isofix bevestiging.

Mies zit daar sinds kort ook in en voor hem hadden we 2 jaar terug een romer duo plus met isofix gekocht, een uitlopende kleur stof en scheelde al gauw 70 euro.

Daar zit Suus nu ook in.

Hij kan ook gewoon met de riemen bevestigd worden, dus dat is wel erg handig.



Dus hier een echte romer fan.

Zeker sinds we erachter kwamen dat Romer gemaakt word in Duitsland bij Britax, Britax maakt hard composieten racestoelen en dat composiet gaat ook in hun kinderstoelen. Waar Dorel (maker van maxi cosi en andere) gewoon kunststof gebruikt.




Ik sluit mij volledig aan bij Cell met precies dezelfde redenen.

ik ga zeker naar de Romer plus kijken :thumbup:

het wordt saai…maar ook hier een Romer DuoPlus, en straks ook weer een Romer vervolgstoel, nog even uitvogelen welke.

Dan zal ik even wat saaiheid wegnemen (of niet!).



Wij hebben -toen Kai 'n maand of 9 was- een Maxi Cosi Tobi gekocht. 'n hele fijne stoel, hij kon er heerlijk in zitten en slapen. Lekkere ligstand en makkelijk te verstellen.

Maar toen hij ouder werd, 't winter werd, dikke jas aan moest en groeide (maar nog te klein was voor 'n vervolgstoel) vervloekte ik dat ding. De bandjes kunnen niet zover uitgerekt worden, dat je de armpjes met dikke wollen mouwen er door kon doen. Het gaat wel, maar 't is niet makkelijk. Dus ik ben geen Tobi fan. Ik heb 'm nu eenmaal, maar vind 't eigenlijk geen goede aankoop.

We hebben er 'n tweedehandse maxi cosi priori bijgekocht en die is wel fijn. Hij is ruimer bij z’n hoofd, dat is niet zo fijn als ze klein zijn, maar wel als ze groot zijn. De bandjes rekken enorm mee en zijn heel flexibel. Dat heeft als voordeel dat je je kindje er makkelijk in kunt zetten, maar ze zitten dan wel bijna altijd op de bandjes. Voor mij niet zo’n punt, maar dat is wat je zelf wilt.



De nieuwe stoel van kai is van Römer. Ik geloof de Römer Kid. Erg fijn, geen spijt. Maar ja, heb dus geen römer-ervaring met kleinere stoel. Mocht 't nodig zijn, denk ik daar toch wel over na om die es te ‘proberen’.



Succes met je keuze!!!

hmm ik kan tweedehands een romer king plus trendline overnemen uit 2008 voor 70 euro, is dat wat :think: