welke autostoelen?

70 euro voor een trendline lijkt me schappelijk.



onze buren hebben voor hun trendline 75 euro gekregen.

die waren in aanschaf al duurder vanwege de apartere stofjes en luxere afwerking.



tussen de 60 en 75 euro vind ik dus heel redelijk.

Moet hij wel schoon zijn.



Ik heb jaren terug voor in onze 2e auto een romer king quickfix opgehaald voor 20 euro, de stoel zelf was nog prima, maar die mensen lieten hun kinderen eten en drinken in de auto en de autostoel zat onder de chocolademelk.

Ik heb de boel gewassen en toen zag hij er weer spik span uit. Had hij makkelijk 60 op kunnen brengen. Maar ja… als je te beroerd bent om hem te wassen… :angel:

oke, ik ga er denk gewoon eerst even kijken. Scheelt toch weer tov een nieuwe qua prijs!

Ik heb voor de jongens (nu 17 maanden) de maxi cosi priori xp

ben er erg tevreden over.

Heb er badstofstoelhoezen bij gekocht zodat de bekleding mooi blijft.

Ze waren overigens nog geen 100,- bij de babydump.

Hier een maxi cosi Tobi.

Ik vind hem heel makkelijk over te zetten naar andere auto’s (wat we eigenlijk bijna nooit doen). De riempjes zijn super makkelijk omhoog te zetten doordat je het hoofsteuntje naar voren en omhoog trekt en dan staat hij dus hoger en groeit netjes met je kind mee. Bij de meeste heb je 3 standaard posities waar je de riemen eruit moet halen en door het volgende gat moet steken om hem te verzetten.

De volgende stoel weet ik nog niet, denk wel weer een MC, maar weet nog niet welke.



Onze buren hebben de maxi cosi axiss en zijn er helemaal weg van dat je het zitje naar de deuropening kan draaien en je dus niet helemaal de auto in hoeft om je kind erin te zetten. Voor mensen met een slechte rug of knieen is dit ook wel handig.

Axiss



Tobi

hier een tobi en ben daar tevreden over. Elize zat er altijd prima in en sinds dit weekend zit Sebastian er ook in. maar goed, ik ben maxicosi fan en vond toen we moesten kijken voor vervolgstoeltjes de römerstoeltjes minder mooi :oops: en qua veiligheid doen ze niet veel van elkaar onder.

voor Elize hebben we nu de ferofix. ik ben er wel blij mee, qua zijdelingse bescherming komt deze wel als beste uit de test. (al vind ik hem wel duur) maar goed, veiligheid mag wat kosten hé

Wij hebben voor de maxi cosi tobi gekozen omdat we in de winkel gezien hebben wat het verschil was met in de auto zetten en toen was de beslissing snel gemaakt.



De Ferofix ziet er ook goed uit. Nu hebben we nog wel even voor de jonste uit de cabrio groeit. Ik wil wel graag een die vast zit met isofix. Dan ligt de stoel ook niet los in de auto als je kind er niet in zit.



Nou is de oudste een lichtgewicht. Dus ben benieuwd. Op de site staat vanaf 15 kilo, maar in het CB boekje staat vanaf 18.

Hier een tobi en een axiss. De axiss in mijn auto omdat ik nogal last van mn rug heb en het niet zag zitten om mn dochter half over het stoeltje te tillen. De auto van mn man is een 3-deurs, dus daar moet je toch altijd moeilijk inklimmen en kan ze nu zelf (en hoef ik niet te doen omdat het mijn auto toch niet is).



Ik vond de romer (die ik gezien heb in de winkel, geen idee welk type) een veel grotere ruimte bij het hoofd hebben. Ik heb een heel smal dametje, dus houdt van smalle stoelen. Hoe we het straks gaan doen met mijn mannetje (die een mega beer van een vent is) zullen we nog wel zien. Ga er vanuit dat dat hij ook in de tobi en axiss past (met een beetje gefriemel misschien) en anders zullen we er toch een bredere stoel bij meoten kopen. Maar we gaan dus ook even proefzitten met ons mannetje als hij niet in onze eigen stoelen past.

Hier een Romer Kid… Ideale stoel aangezien mijn mannetje nogal breed is…

Alles komt dus neer op 1 advies, passen! zowel je kind in het zitje als je zitje in de auto.



Ben je er al uit welke het gaat worden elisa?