Welke autostoel vinden jullie fijn???

uit de gordels komt hij echt niet, die zijn prima.



Maar goed ik vind het stoeltje prima, en daar gaat het om :mrgreen:

Ook Romer King, gekregen van schoonmoeder toen sasja over moest. Wil voor Cayla ook een goede autostoel, maar het liefst die na de babystoel mee gaat tot 36 kilo. Is die er ook in de betere merken?

@ilsederooy wrote:

@marijke79 wrote:
ik heb een merkloze autostoel vorig jaar gekocht bij de Mkro. Ook goed gekeurd, en ik vraag me dus regelmatig af waarom maxicsi bijv. nou beter is.

Mijn stoel was 40 euro ong. ofzo. Kan ook in 3 standen en is makkelijk in en uit de auto te halen… Staat op geschikt van 0 (kan ook achterste voren geplaatst worden) tot eeeeh… geen idee haha lang!



Ik vind het prijsverschil echt mega.




het verschil zit het hem in de testen die gedaan worden ondanks ze goedgekeurd worden zijn er toch verschillen in de mate dat je kind beschermt wordt tijdens een ongeluk.



Ook al zijn stoelen geoedgekeurd dat betekend niet dat ze dan ook echt heel erg beschermt worden.



Maxi-cosi komt vaak gewoon super uit de testen met nog een aantal merken.



maar dat hoeft niet te betekenen dat jouw stoeltje slecht is hoor :oops:




Ik dacht al heel even: waar gaat dit heen??? :think:



Iedereen moet natuurlijk zelf weten welke stoel ze kopen, wij vinden deze erg fijn en wilde enkel aangeven dat hij wel in bekende babyzaken te koop is en dus ook gewoon de goedkeuring heeft. Een stoel die als beste uit de test komt kan misschien vreselijk lastig in gebruik zijn en dan kunnen mensen misschien voor een andere stoel kiezen? Zoals gezegd heb ik ook een andere stoel op zolder staan van het bekende merk, maar die ziet er alleen al een stuk minder veilig uit…nu hoeft dat niks te zeggen, wilde alleen even kwijt dat wij hem goed vinden en hij misschien wat onderschat wordt :mrgreen:

Welke autostoel vinden jullie fijn???

Persoonlijk geen idee, mijn kont past er niet in dus ik parkeer mijn achterwerk op de voorstoel :mrgreen:



Wij hebben een Romer King, en Darwin zit er prima in, ook eenvoudig in/uit de auto te halen.



Ik denk dat je naar je eigen budget moet kijken en een vergelijkend onderzoek opzoeken op internet voor + en - punten.

Wij hebben de römer king, super stoel!!

@ellenD wrote:

Welke autostoel vinden jullie fijn???

Persoonlijk geen idee, mijn kont past er niet in dus ik parkeer mijn achterwerk op de voorstoel :mrgreen:




:lol: :smiley: :lol: :smiley: Ja ja je snapt wat ik bedoel he? :wink:



@ellenD wrote:


Ik denk dat je naar je eigen budget moet kijken en een vergelijkend onderzoek opzoeken op internet voor + en - punten.




Ja budget daar kijk ik niet zo naar maar ik wil gewoon het allerbeste/veiligste hebben, dat vind ik het belangrijkste en hij moet uiteraard ook handig in gebruik zijn en handig in een andere auto te plaatsen (zonder dat fix gedoe want we hebben alleen maar oudere auto’s :? ) :mrgreen:

Nou Juul, de opvolgstoelen zijn sowiezo al minder makkelijk verplaatsbaar dan de Cabrio, maar dat is ook wel redelijk logisch, de Cabrio is immers ook om te dragen.



Maar goed, als budget geen probleem is, waarom dan niet 2 stoelen :think:

Mijn schoonouders hebben bijv ook een autostoel voor Leroy.



De Tobi is zoveel duurder, omdat hij vernieuwend is (denk ik).

De Romers zijn trouwens ook redelijk aan de prijs.

Qua veiligheid zul je bij zowel Romer als MC echt wel goed zitten.



Ik weet niet of jullie een grote auto hebben, maar de Tobi is ook een stuk lomper dan de Priori.

Toen ik de beiden stoelen op de achterbank had, zag je echt duidelijk verschil!

Maar goed, voor de veiligheid, maakt het natuurlijk niets uit.





Kijk anders eens HIER…keuze genoeg :mrgreen:

Wij hebben ook de Priori. Is “ooit” als beste getest door de Consumentenbond. Ik ben zo’n miep die daar veel waarde aan hecht. :oops:

@anja1974 wrote:

Hier ook de Romer King :thumbup:
hier ook

Wij hebben zowel de Tobi in onze gezinsauto en de Romer King in de auto van hub en ook bij oma zit er een Romer King in de auto. Eigenlijk zie ik weinig verschillen, maar in overleg met hub (hij haalt en brengt Yvan meestal) gekomen tot het volgende:



Tobi:

+/+ robuust (je hebt wat ‘beet’, voelt degelijk aan)

+/+ bevestiging in de auto (lekker strak)

+/+ mooi

-/- gordelsysteem van de tobi trekt soms scheef, lastig om de gordel goed strak te trekken (om soms gek van te worden :wall: )

-/- de indicator is een handig ding, maar niet af te lezen in het donker, moet je het toch weer op je gevoel doen.



Romer King TS plus

+/+ gordels aanspannen gaat altijd recht

-/- de ‘wangen’ zijn kwetsbaarder (daar stoot je snel tegenaan bij het inzetten, bij de Tobi is dit ronder, waardoor je het minder snel raakt)

-/- ik vind hem persoonlijk minder mooi :oops:



In kwaliteit is er volgens mij weinig verschil tussen deze twee stoelen. Verkijk je vooral niet op de ligstand, ook bij de Tobi is het echt geen ligstand, het is een ‘ietsjes achterover’-stand. Het lukt Yvan eenvoudig om in de uiterste ‘ligstand’ met zijn hoofd voorover te slapen :doh: .



Maar je hebt geen volvo toevallig? Dan kun je kiezen voor een vervolgstoel die ook tegen de rijrichting in kan worden geplaatst, schijnt nog veel veiliger te zijn!



Succes met je keuze Julia!

@sammetje23 wrote:

Ik heb dus een Tobi :roll:

LET OP; Omdat het uiterlijk zo leuk was… :wall: :wall:




Hier precies zo! :oops: :oops: :oops:

Wij hebben de Papillon-versie, zooo leuk maar wel schrikbarend duur dus.

Overigens ben ik er wel tevreden over, maar ik heb verder ook geen ervaring met andere autostoelen…

Wij hebben de Römer King TS Plus. Die kwam dat jaar (2006) als beste uit de test. In gebruik is hij ook makkelijk, heb er nooit problemen mee gehad.

Wij hebben de TOBI en ik kan hem NIET AANRADEN.

Mijn moeder heeft een oude PRIORI in de auto volgens mij en daardoor merk ik wel verschil:

  • Ik van de TOBI mooier om haar heen zitten (beter beschermen).
  • Maar bij de TOBI heb ik de schouderbandjes nu al op de hoogste stand en die staan nu al gelijk met haar schoudertjes terwijl die er bovenuit moeten komen totdat ze 4 Jaar is! :think: :? . Wij moeten dus binnen een half jaar waarschijnlijk al een opvolger en hebben hier dan maar 1,5 jaar mee gedaan :? .
  • De PRIORI heeft niet dat schouderbandjes probleem; daar kan ze nog veel langer in volgens mij!
  • Ik vind het handig dat de bandjes omhoog blijven staan! Maar het is daardoor een een stuk stugger en sluit minder goed aan; ze kan haar armen eruit krijgen.
  • Slaapstand kun je het bij de TOBI echt niet noemen; we gebruiken die daarom niet eens. Bij de priori weet ik het niet omdat ze daar nooit lang in zit.
  • Romer king is ook groter volgens mij en kan je kind dus ook langer inzitten als in de Tobi/en priori? Reken zowiezo niet op 4 jr; ik denk dat je blij mag zijn als ze er tot 3 jr goed in zitten. Tobi hier dus waarschijnlijk tot 2,5 hoe het nu lijkt. Vind ik wel uitmaken (dan ga je wel anders na het geld kijken dan als je denkt dat je er heel lang mee kan :? ).
  • de Priori vind ik wel minder goed in de auto zitten maar dat ligt misschien aan de auto. Bij mijn moeders vriend hangt hij echt heel erg achterover dat is echt niet leuk meer.



    Ik zou hem/haar? dus even in beide stoeltjes zetten om te kijken in de winkel. En het mooist zou zijn als je even van de winkel of een kennis een stoeltje uit kan proberen in je auto om te kijken hoe hij er in zit!



    Succes

hier ook Romer King :thumbup: in duitsland goedkoper dan in Nederland…mocht je in de buurt van Duitsland komen :wink:

Römer King TS, prima stoel!

Ik heb de priori en ik vind het een zwaar ding om te sjouwen een echte ellende om hem vast te maken (zeker met dikke buik). En dan gebeurt het ook nog weleens dat de gordel op een één van de punten losschiet, waardoor je weer opnieuw kunt beginnen.



Ik weet niet wat voor systeem die andere stoeltjes gebruiken, maar ik word hier niet blij van.



Eenmaal op zijn plek is er niks mis mee.

:think: :think: Zoveel verschillende antwoorden, nu weet ik het helemaal niet meer :lol: :smiley: :lol: :smiley: , ik denk dat ik Jayden toch ook maar in de winkel ff ga “passen” in bepaalde stoelen, ik ging ook in de eerste instantie voor de Tobi omdat die mooi zijn :wall: :wall: Maarre veiligheid en gebruiksgemak zijn eigenlijk veeeeeeeel belangrijker!!

Ha ha, als ik het zo lees zou dit mijn volgorde zijn voor een nieuwe:


  1. romer king
  2. priori
  3. tobi

@juulisjuul wrote:

ik ging ook in de eerste instantie voor de Tobi omdat die mooi zijn :wall: :wall: Maarre veiligheid en gebruiksgemak zijn eigenlijk veeeeeeeel belangrijker!!


Die gordeltjes van de Tobi (het los gaan zitten ervan) was voor ons reden om een Priori (met spansysteem) te kopen. De verkoopster van Prenatal heeft nog wel geprobeerd een Tobi aan te smeren, maar we zijn er niet ingetrapt. Overal lees je dat ouders balen van de gordeltjes. Ik denk dan: dat is nou juist zo’n groot deel van de veiligheid! Dat moet gewoon goed zijn.



Ik gebruik de priori nu een maan en ben er echt tevreden mee. Aangeschaft voor €139,-, itt de €259,- die de Tobi kost.

Romer king :thumbup: