Welke autostoel vinden jullie fijn???

Hoi,



Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een nieuwe autostoel groep 1 en ik ben eigenlijk aan het twijfelen tussen de Maxi-cosi Tobi en de Priori :think:



De Tobi is ruim 100 euro duurder,maar waarom???



Wat zijn jullie ervaringen met welke autostoel en welke raden jullie mij aan???

romer king!! Die met quick-fix systeem… heel gemakkelijk van de ene in de andere auto te zetten, gordels zijn makkelijk te verstellen… makkelijk in ligstand te zetten en de stoel staat als een huis in je auto…

Hier ook de Romer King :thumbup:

Ik heb dus een Tobi :roll:

LET OP; Omdat het uiterlijk zo leuk was… :wall: :wall:



Een tijdje geleden, had ik de stoel van een vriendin in de auto (Priori) en die was veel fijner.



Dat de bandjes van de Tobi automatisch wegschieten, ach ja, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel handig :liar: :liar:

9 van de tien keer blijft Leroy toch wel met zijn armen hangen :roll:

Bovendien kan de Priori veel platter in lighouding dan de Tobi.



Romer schijnen idd ook hele fijne stoelen te zijn :thumbup:

Ik heb wel op de Tobi gestemd trouwens, maar ik begreep het even niet. Dacht dat je bedoelde welke autostoel we hebben :wink: :doh:

Ik heb ook een Römer King (Geloof ik :angel: :mrgreen:) Bevalt super! :thumbup:

(Heb hem overigens niet zelf uitgekozen maar gekregen van mijn tante en oom :inlove:)

Hier nu na veel problemen met de tobi een nieuwe stoel gekregen van de wnkel en dat is de romer king, in gebruik wel iets onvriendelijker dan de tobi, maar daar hadden we zoveel problemen mee!



Is 3x terug gewest naar de winkel omdat de gordeltjes teeds afzakten en mik zijn armen erdoor kon halen en dus alleen og in de heupgordel zat.



Bij de prenatal vertelden ze me ook dat de tobi met deze klacht momenteel met bosjes tegelijk terug kwam.



Als je kijkt op een recentiesite zie je ook dat heel veel anderen deze problemen hebben.



De Römer King TS plus, komt nu ok als best getest uit de bus.



Ga je heel goed oriënteren voordat je een stoel koopt en mijn mening?: denk heel goedn a voordat je de tobi aanschaft want wij hebben er niets anders dan problemen mee gehad!

Romer King :wink:

Dus Juul kan beter de poll veranderen in



Maxi-cosi Priori

Romer King



Ik ben ook bezig met orienteren :angel: :wink:

hoi



wij hebben de maxi-cosi preori sps maar ik denk dat de tobi fijner is kwa riempjes enzo

ik heb een merkloze autostoel vorig jaar gekocht bij de Mkro. Ook goed gekeurd, en ik vraag me dus regelmatig af waarom maxicsi bijv. nou beter is.

Mijn stoel was 40 euro ong. ofzo. Kan ook in 3 standen en is makkelijk in en uit de auto te halen… Staat op geschikt van 0 (kan ook achterste voren geplaatst worden) tot eeeeh… geen idee haha lang!



Ik vind het prijsverschil echt mega.

Wij hebben een Storchenmuhle of zoiets. Te koop bij oa de planeet van de baby’s (op zn engels). Deze is kei fijn, vooral omdat hij lang te gebruiken is (van 9-36kg) eerst van 9-18kg, dan kan je er een deel uithalen en dan gaat ie van 15-36kg. Daarnaast is de steun die de zijwaardse klappen moet opvangen in hoogte verstelbaar, dus als je een lang kindje hebt is de stoel aan te passen. Hij is makkelijk te bevastigen (geen isofix op dit model dat ik heb). En natuurlijk goed gekeurd. Wij zijn er in elk geval erg blij mee. We hebben een lange meid en zo kan ze lang met deze stoel doen. Wij hebben nog een Tobi op zolder staan, maar daar zou ze nu eigenlijk al niet meer inpassen ivm de gordels.

@anja1974 wrote:

Hier ook de Romer King :thumbup:




Hier ook :wink:

Hier de Priori, bevalt prima.





En bedankt :evil: … ik zit nu gelijk met dat stomme liedje in mijn hoofd … Toby, Toby … :mrgreen:

Priori geen enkel probleem mee. Fijne stoel en ik vind de maxi cosi stoelen mooier dan de Romer stoelen. Qua veiligheid zijn het allebei toppers. (daar ga je natuurlijk als eerste op af…)



Easy fix heb je alleen wat aan als je een nieuwe(re) auto rijdt, oude auto’s hebben dat niet.

Tobi en zeeeeeeeeeeeer tevreden!

Wij hebben de priori in beide auto’s naar volle tevredenheid… makkelijk uit auto te halen als we een keer met iemand anders mee rijden

@marijke79 wrote:

ik heb een merkloze autostoel vorig jaar gekocht bij de Mkro. Ook goed gekeurd, en ik vraag me dus regelmatig af waarom maxicsi bijv. nou beter is.

Mijn stoel was 40 euro ong. ofzo. Kan ook in 3 standen en is makkelijk in en uit de auto te halen… Staat op geschikt van 0 (kan ook achterste voren geplaatst worden) tot eeeeh… geen idee haha lang!



Ik vind het prijsverschil echt mega.




het verschil zit het hem in de testen die gedaan worden ondanks ze goedgekeurd worden zijn er toch verschillen in de mate dat je kind beschermt wordt tijdens een ongeluk.



Ook al zijn stoelen geoedgekeurd dat betekend niet dat ze dan ook echt heel erg beschermt worden.



Maxi-cosi komt vaak gewoon super uit de testen met nog een aantal merken.



maar dat hoeft niet te betekenen dat jouw stoeltje slecht is hoor :oops:

@marijke79 wrote:

ik heb een merkloze autostoel vorig jaar gekocht bij de Mkro. Ook goed gekeurd, en ik vraag me dus regelmatig af waarom maxicsi bijv. nou beter is.

Mijn stoel was 40 euro ong. ofzo. Kan ook in 3 standen en is makkelijk in en uit de auto te halen… Staat op geschikt van 0 (kan ook achterste voren geplaatst worden) tot eeeeh… geen idee haha lang!



Ik vind het prijsverschil echt mega.




Weet je wat voor mijn gevoel het verschil is…

Mijn ouders hebben ook een merkloze stoel voor in de auto voor Merijn. ALs hij daarin zit, sluiten de gordels veel minder goed aan dan bij onze eigen priori’s. Hij kan er met enig gefrommel zijn armen onder door wurmen. Hij trekt op de een of andere manier niet lekker aan.

gelukkig doet hij dat niet vaak. Het is nu 1x gebeurd toen we al stil stonden en hij eruit mocht. maar het kan dus wel gebeuren ook tijdens het rijden.

Ook vind ik de opstaande zijkanten minder beschermend dan bij de priori, de zitting is bijv. een stuk vlakker.