Welke autostoel en waarom?

Wij hebben de MC Tobi in luv’s auto en de MC Priori in mijn auto.



Bij de Tobi is het inderdaad prettig dat de gordels open blijven staan, maar daarbij vind ik het systeem om de gordel strak te trekken niet praktisch. Bij de Priori vind ik dat weer prettiger.



Beide zijn makkelijk in de slaapstand te zetten, dat vind ik echt een must.

Maar wanneer kan ie dan wel in een andere stoel? Meestal staat er vanaf 9 maanden dan toch? Of is dat volgens jullie nog te vroeg?

Ik zou hem pas in een andere stoel doen als de mc te klein wordt, dus als zijn hoofdje boven de mc uit gaat komen.



Er zijn natuurlijk wel kindjes die dan met 9 maanden al zijn, maar de meeste niet. De mc zelf is ook niet voor niets tot 12kg. Hier zijn ze met ruim 13 maanden overgegaan naar de volgende stoel.



Wij hebben de maxi cosi cabriofix. Had bij de consumentenbond gekeken welke stoelen het beste en meest veilig waren en dat was deze en een van Römer. Wij vonden de stoelen van maxi cosi fijner.

Onze dochter ging met 8 maanden al in een maxi cosi Tobi. Zij was erg groot en paste echt niet meer in de maxi cosi, ze was gewoon te breed… Was ook winter, dus ook nog een winterjasje aan…



Tobi bevalt prima! Ook hier een hoes eroverheen nadat dochterlief de stoel een keer ondergespuugd had. Bekleding is lastig te verwijderen en duurt erg lang voordat het droog is…

Jaa die winterjas is echt dik gwn en die neemt ook veel ruimte in daarom past het zeg maar ‘net’ in de breedte, zijn hoofd komt er verder nog niet boven uit. Tis wel lastig iig… Ook qua keuze, iedereen zegt weer wat anders :wink:

@Sennapen wrote:

Jaa die winterjas is echt dik gwn en die neemt ook veel ruimte in daarom past het zeg maar ‘net’ in de breedte, zijn hoofd komt er verder nog niet boven uit. Tis wel lastig iig… Ook qua keuze, iedereen zegt weer wat anders :wink:




Dan zeg ik: jas uit en deken erover als je buiten loopt… scheelt voor nu in elk geval weer wat cm’s in de breedte :thumbup:

@mamaMarije wrote:

@Sennapen wrote:
Jaa die winterjas is echt dik gwn en die neemt ook veel ruimte in daarom past het zeg maar ‘net’ in de breedte, zijn hoofd komt er verder nog niet boven uit. Tis wel lastig iig… Ook qua keuze, iedereen zegt weer wat anders :wink:




Dan zeg ik: jas uit en deken erover als je buiten loopt… scheelt voor nu in elk geval weer wat cm’s in de breedte :thumbup:




Inderdaad. Zou hem niet voor een dikke jas overzetten naar een volgende stoel. In de auto heb je toch de verwarming aan. (voor als hij de deken eraf schopt/trekt)

Weet je wat het is… fietsen en andere zaken waarbij er relatief veel spanning op de nek komt word afgeraden om dat te snel te doen.

Een whiplash is bij jezelf al heel vervelend, bij een baby kan het de dood tot gevolg hebben.



Als ze achteruit rijden word bij hevig remmen met een maxi cosi het hoofdje juist tegen de stoel aangedrukt, jij gaat zelf met je hoofd wham naar voren.



Dat is de hoofdreden dat babystoelen TEGEN de rijrichting ingaan.



Het is zelfs bewezen dat het voor kinderen tot 4 jaar nog beter is om TEGEN de rijrichting in vervoerd te worden, maar er zijn bijna geen mogelijkheden (ruimtetechnisch) om dit te verwezelijken.



Jas aan in de mc… doe ik hier ook niet. Dan zou Suus ook niet meer passen. Die winterjassen zijn gewoon mega dik.

Ik heb een maxi cosi voetenzak en die kan tot de nek aan toe dicht. Dus tenzij we naar de stad gaan ofzo, gaat ze daar gewoon in en dan de jas los mee.

Maar om nou vanwege een jas een kind al zo jong, eigelijk amper in staat om mee te gaan op de fiets, al met de rijrichting mee te vervoeren…

Tja, ik (en dat is dus echt mijn persoonlijke mening) acht dat toch wat onverantwoord… :oops: :shifty:

en wederom sluit ik me helemaal aan bij de uitleg van Cell…de richtlijnen van de veiligheid gaan bij mij vóór het krap zitten ivm dikke jassen :wink:

hier ook in beide auto’s de maxi cosi priori fix en vind ze prima. we hebben er twee gekocht zodat we niet steeds het stoeltje om hoeven te zetten als we samen ergens heen gaan. opa’s en oma’s hebben ook deze stoel in de auto staan :thumbup:

@mamaMarije wrote:

@aapie wrote:
Ook een nadeel is dat de bekleding niet te wassen is. Maar dat kan al weer heel simpel worden opgelost door er een hoes overheen te doen.




hij mag niet in de wasmachine, maar op de hand kom je een heel eind hoor (en ik weet van de buuf dat zij de bekleding van de stoel wel in de machine doet op een handwasprogramma).




Ik wilde net zeggen: ik weet uit ervaring dat hij prima in de wasmachine kan. :slight_smile:

Nou de keuze is gevallen op de Romer :wink:

Is ie naar voren te kantelen???

Ik vind Römer superveilig en handig! :thumbup: keuze.

Hoe bedoel je naar voren te kantelen?? Om de riem er in te doen?? of snap ik je helemaal verkeerd…

Ja om hem vast te zetten met de riem, inderdaad?

@kayleigh wrote:

Ja om hem vast te zetten met de riem, inderdaad?




jup de king kantel je naar voren toe…



superfijn… :thumbup:

@Pitje27 wrote:

@kayleigh wrote:
Ja om hem vast te zetten met de riem, inderdaad?




jup de king kantel je naar voren toe…



superfijn… :thumbup:




Juist… heb hem net in elkaar gezet was echt hartstikke makkelijk :thumbup: :thumbup:

en er zit een slaapstand op… :mrgreen:

Ja die zijn echt super. Wij hebben er eentje van jaren oud, maar die voldoet nog prima en werkt nog net zo handig.

Alleen komt de vulling er inmiddels een beetje uit :wink:

Jaa, 4 verschillende standen ofzo, heb Roan er net even in gehad, kon echt al heel mooi, grote boy ook hoor 77.5 cm… had nu ineens ruimte over bij zijn hoofd :mrgreen: