Welke autostoel en waarom?

Roan dik 10 kilo :mrgreen: is eigenlijk wel toe aan een andere stoel, hij is niet meer te hijsen met de maxi cosi :wink: :oops: …



Dus nu mijn vraag hebben jullie wederom voor een maxi cosi gekozen en zoja welke dan de priori sps of de priori xp…

(tenminste naar 1 van die zou mijn keuze gaan en waarschijnlijk de sps)



Dus welke heb je en voldoet deze?



merci!



:-*

Wij hebben voor een Romer Duo Plus gekozen, die heeft isofix (maar kan ook gewoon in de auto met gordels).

En waarom; zie de anwb testresultaten van stoeltjes, hij scoort heel goed (het best zelfs als ik het me goed herinner, meeste plusjes). Daarnaast is hij makkelijk in te stellen, makkelijk in en uit de auto te halen indien nodig en we wilde perse isofix want dat is nog veiliger.

Goedemorgen,

Persoonlijk vind ik de maxi cosy stoelen niet handig werken, maar het kan eraan liggen dat wij niet het nieuwste van het nieuwste hebben…

Wij hebben in de auto van mijn vriend een MC stoeltje en in mijn auto een Römer.

Waar je op kan letten is of de gordeltjes makkelijk glijden door de sluiters. Bij ons draaien ze nogal eens en komen dan vast te zitten in die glijdertjes/sluitingen. Ook hoe je hem in de auto bevestigd vind ik belangrijk. Bij MC is dat meestal (als ik het goed heb) een kwestie van stoel in slaapstand, gordel dwars door de stoel heen friemelen en vast zetten. Vind ik minder handig.

Wij hebben een Römer stoel, het grote voordeel daarvan is dat je de stoel volledig naar voren kunt kantelen, op het achterframe na. Hij zet zich dan vast, zodat je rustig met twee handen de gordel door het frame kunt halen en met een klik duw je de stoel weer naar achter en spant de gordel zich aan, zodat de stoel muurvast zit.

Vind ik erg prettig! Ook hebben de gordels ervan hoesjes die eraan vast lijken te zitten en die ervoor zorgen dat de gordel nauwelijks kan draaien. Voorkomt een hoop ergenis!

Ook kun je letten op een systeem om de gordels en clip die tussen de benen komt opzij te leggen, zodat alles op zijn plaats zit als je je kindje erin zet. En niet onder de billen hoeft te zoeken enzo…

Daarbij is een gekeurde autostoel natuurlijk een pré: veiligheid!



Sterkte met je keuze, het is best lastig vind ik.

@Kittycat wrote:

Wij hebben voor een Romer Duo Plus gekozen, die heeft isofix (maar kan ook gewoon in de auto met gordels).

En waarom; zie de anwb testresultaten van stoeltjes, hij scoort heel goed (het best zelfs als ik het me goed herinner, meeste plusjes). Daarnaast is hij makkelijk in te stellen, makkelijk in en uit de auto te halen indien nodig en we wilde perse isofix want dat is nog veiliger.




Zelfde stoel hier, en zelfde motivatie :wink:

hier ook een romer king plus, handig om de gordel vast te maken (dus ook met auto;s wisselen) en kwam het beste uit de test.



hoofdsteun makkelijker verstelbaar.

hier Maxi Cosi Priori XP



Absoluut geen problemen met overzetten van de ene in de andere stoel. Als je eenmaal weet hoe het moet is het echt zo gepiept. En wij hebben in het begin heel veel overgezet toen ik ook nog werkte en we 1 stoeltje hadden… doordeweeks in mijn autootje, in het weekend in de grote, soms tussendoor nog eens lange rit en dan ook weer overgooien in de grote auto etc etc.

Ook geen problemen met draaiende gordeltjes of hoesjes die loszitten.



Meest irritante vind ik het verstellen in hoogte van de gordels, maar ja… dat doe je dan weer niet zo vaak, dus daar kom je wel overheen denk ik dan :lol: .

Wij hebben de priori xp. Inmiddels zo’n 2jr bij Jason gebruikt.

Ik vind het een prima stoel en eigenlijk weinig minpunten.

1 van de minpunten is dat de gordel vast kan komen te zitten in de sluitertjes (is al eerder gezegd) Maar wanneer je rustig en beheerst bent kan je dit mi voorkomen.

Ook een nadeel is dat de bekleding niet te wassen is. Maar dat kan al weer heel simpel worden opgelost door er een hoes overheen te doen.

Hier ook de Maxi Cosi Priori XP :thumbup:

@aapie wrote:

Ook een nadeel is dat de bekleding niet te wassen is. Maar dat kan al weer heel simpel worden opgelost door er een hoes overheen te doen.




hij mag niet in de wasmachine, maar op de hand kom je een heel eind hoor (en ik weet van de buuf dat zij de bekleding van de stoel wel in de machine doet op een handwasprogramma).

Laat dan de mc gewoon in de auto staan… hoef je hem net zo min te zeulen als met een gewone autostoel. Maar 8 maanden is echt nog verschrikkelijk jong hoor om al over te zetten :shock:



Hier hebben de kinderen allemaal, niet 1 uitgezonderd en dan heb ik het over lange jongens die met 8 maanden allebei al in maat 80 zaten en tegen de 10 a 11 kilo wogen, tot zeker 1 jaar in de maxi cosi gezeten. Dat is gewoon echt het veiligst zolang hun nekwervels nog maar net babyaf zijn.



Verder ben ik geen fan van maxi cosi opvolgstoelen. Mijn kinderen zaten er allemaal OP in plaats van IN en de riemen staan er om bekend dat ze vrij snel draaien… verdraaien in de gleuven zeg maar.



Hier dus Romer King stoelen. Er staat er al 1 klaar voor Suus, maar voorlopig gewoon in de mc en omdat ik net zo min blij word van dat gesjouw, hebben wij de mc gewoon permanent in de auto staan.

Is even wennen, hoe manouvreer je je kind onder de riem door. Maar is best te doen en nu gewoon echt nog het veiligst. :shifty:

romer king

fijne stoel, mooi, handig, comfortabel en vooral veilig…

Met 2 auto’s en 1 mc en een papa en mama die wisselend kind wegbrengen en halen van en naar kdv is de MC in de auto laten staat niet zo’n handige oplossing. Hij moet op het kdv blijven staan en 's middags weer mee naar huis als papa opgehaald heeft omdat mama de volgende ochtend weer moet wegbrengen. Wij waren dus ook zo aan het slepen met dat ding. En onze auto’s kunnen we niet voor de deur parkeren (autovrij), dus we moeten zeker 100/200 meter lopen. Ik nam dan meestal het onderstel van de kinderwagen of de buggy waar de MC opgeklikt kon worden, of kind op de arm en MC aan de andere arm of kind in buggy en MC aan een arm. Zo hebben we het tot een jaar volgehouden.

@Cell wrote:

en de riemen staan er om bekend dat ze vrij snel draaien… verdraaien in de gleuven zeg maar




grappig dat ik dat dus hier 2x in het topic voorbij zie komen en zelf in 6 jaar tijd nog nooit gordels in die stoel heb weten te verdraaien (en dan bedoel ik dus ook echt 6 jaar continu zo’n stoel (of 2) in de auto gehad en gebruikt te hebben).

Vraag me dan echt af hoe je dat voor elkaar moet krijgen eigenlijk.

Misschien heb je een oudere/nieuwe stoel of een ander type??? Of heb je de gordels altijd vrij los zitten, waardoor je de sluiting niet erg hoeft te verschuiven?? Best opvallend namelijk dat veel mensen hetzelfde zeggen over die gordeltjes…

wij hebben 2 Maxi Cosi priori XP’s. In beide auto’s 1. steeds overzetten zou ik met geen enkele autostoel fijn vinden, en is heir onmogelijk, omdat de een onze zoon brengt, en de ander haalt van het kdv.

Waarom deze stoelen, ach, gewoon, we moesten wat toen hij te lang werd voor de gewone maxi cosi, en deze stond goed aangeschreven bij de ANWB. We hebben geen vergelijkingsmateriaal, en vinden ze gewoon helemaal prima.

Als ik het geld ervoor over had gehad, hadden we 2 stoelen gekocht die te draaien zijn, zodat het minder tillen is, maar dat geld hebben we er niet voor over, dus is dit helemaal oke :smiley:

ik sluit me bij cell aan eigenlijk, en zou dan een tweede cosi aanschaffen, de veiligheid van nu al een grotere stoel is verre van optimaal te noemen

mama Marije,



Ik zou niet weten waarom het gebeurt, maar het gebeurt dus wel…



soms wel zo erg dat ik wel eens echt 15 minuten aan het schuiven en wrikken ben geweest om ze weer recht in de gordelgespen te krijgen.



Zo gek doen we niet hoor, ben eigelijk hartstikke zuinig op zulke dingen. Maar toch.

En om me heen hoor ik eigelijk best veel dezelfde klacht.



Daarbij vond ik het echt geen fijne stoel, de zitting is een soort van " bol" en de kinderen zaten er echt OP.

De romer is een kuipje, de kinderen zitten er In, de rug sluit dan goed aan tegen de rugleuning en de gordels zijn nog nooooooit gedraaid.

Kan me niet voorstellen dat we met de romer zo anders omgaan als met een maxi cosi.

Maar ik vind Maxi cosi dus prut als het op vervolgstoelen aankomt.



Wat verder wel een " leuk weetje" is… Maxi cosi maakt zijn stoelen allemaal van hard kunststof en Romer, wat een merknaam is van het Duitse Britax, maakt zijn stoelen van composiet. Dat is niet te vergelijken met plastic en vele malen sterker.

Zo sterk zelfs dat veel Romer stoelen nog gereviseerd kunnen worden door Britax waar je een maxi cosi gewoon naar de Rova kan brengen.



Ik rijdt niet absurd veel, maar toch vaak genoeg JUIST op wegen waar de statistieken zeggen dat er vaker ongelukken gebeuren. Namelijk binnen de bebouwde kom met 50 km per uur en op provinciale wegen waar men 80 rijdt.

En dan vind ik de veiligheid van mijn kinderen niet iets om een soort van risico calculatie op los te laten… :shifty:

Wij hebben een MC Tobi (3 keer) en ik kan op dit moment geen minpunten bedenken.



Wij vonden het erg handig dat de gordels blijven openstaan, zodat je je kindje gewoon ertussen kan zetten zonder te hannessen met gordels die in de weg zitten.



Ook vonden we het handig om de MC snel/eenvoudig in slaapstand te zetten, omdat mijn ouders op anderhalf uur afstand wonen en de kids rechtop in slaap vallen en dan met hun hoofd voorover gaan hangen en dan zet ik ze vanauit de bijrijderstoel in slaapstand.

Wij hebben gekozen voor de Römer King Plus. Deze kwam destijds, samen met eentje van MC, als beste uit de test. In de winkel hebben we beide exemplaren bekeken en wij vonden de Römer veel makkelijker te bevestigen en los te halen. En met 2 auto’s vonden wij dat wel een belangrijk argument.



Inmiddels hebben we voor Bo allang de opvolger (Römer Kidfix) en is zo’n zelfde exemplaar voor Nikkie in bestelling. Wij zijn dus helemaal Römer-fan.

ook een tobi! Super ding!