welke auto voor 3 kinderstoeltjes naast elkaar

Hej,

We zijn op zoek naar een auto waar drie kinderstoeltjes naast elkaar passen… Echter, ik kan niet zo wennen aan die mpv modellen zoals; zafira, scenic, touran, mazda 5, mits.grandis enz.

Iemand tips?

Groetjes Yvonne

hier zijn al vele topics over geweest, maar weet niet of je die kan vinden met de zoekfunctie…

Wij hebben een Renault Kangoo.

Ook niet standaardauto en als wij laaaaaaaaaaaaaadingen met geld hadden gehad was het vast iets anders geworden, maar we zijn er ontzettend blij mee (al is die auto vanaf februari te klein :shifty: )

Maar ‘gewone’ auto’s waar 3 zitjes in passen… in elk geval de C max van Ford en zo zijn er vast wel meer.

Wij hebben een Toyota Verso en daar heb je 3 afzonderlijke stoelen op de tweede rij. :thumbup:

peugeot 307 (sw) deze hebben wij gehad en met gemak een maxi cosi cabrio tobi en sx naast elkaar!

de tobi en cabrio zijn allebij heel breed en het past gewoon :thumbup:

wij hebben gekozen voor de aanschaf van een multimac ipv een nieuwe auto.

We zijn er zeer tevreden over :thumbup:

(en je kunt hem altijd weer verkopen natuurlijk)

Wij hebben een Nissan qashqai +2 en daar past het ook perfect in. De toyota verso hadden we hiervoor en dat ging ook prima.

Volgens mij is er heel veel keus, een auto is heel persoonlijk natuurlijk.

Wij hadden een ford focus station en daar paste het net, maar je zit dan altijd met de gordels als je een kind hebt die al in een rody of verhoger zit. Bovendien werd ik gek van het gedoe op de achterbank, de één plukt aan de ander en dan weer gegil en gedoe :roll:

Wij hebben nu een Ford Galaxy waarbij Nica meestal op de 3de rij zit en de boys elk aan een kant, geen gezeur meer dus :dance:

Als we veel spullen mee nemen (zoals vandaag) dan zet ik ze alledrie op de achterste rij zodat de kofferbak in zijn geheel benut kan worden, heerlijk die ruimte.

En wat ik zo fijn vind is de ruimte om in de auto te lopen, ook als er iets zou zijn kan ik zoveel makkelijker bij de kinderen komen dan in een station, maar ja het kost wel wat :?

Enne het rijden is echt heerlijk in een mpv en parkeren valt me ook reuze mee :thumbup:

Wij hebben de ford s-max een erg mooie auto met ontzettend veel ruimte!!

Wij hebben de toyota avensis verso, topauto, deze ruilen we voorlopig niet in! :thumbup:

(3 rijen met totaal 7 stoelen)

wij hebben een ford focus station … een uit 1999

Wij hebben een Renault Megane Grand Tour (=stationcar) en daar hebben we 3 MC Tobi’s naast elkaar.

Ik moet wel zeggen dat het allemaal net past (vooral de gordel om de middelste stoel is onhandig vastzetten) maar zolang je niet wekelijks de stoelen weer eruit moet halen dan gaat het allemaal prima.

Hij zit voor ons erg lekker, op de achterbank is er ook genoeg beenruimte (voor de toekomst) en een grote kofferbak.

Wij hebben een ford mondeo, en hebben van de zomer een vriendin opgehaald met haar zoontje in de tobi en de tweeling in de MC allebei er naast! Zit ook een lekkere grote achterbak in :smiley:

Wij hebben een Volvo V70, nieuw model. Er passen prima drie stoeltjes naast elkaar in.

Ga anders eens een stukje rijden met zo’n space wagon.

Ik ben er ook geen fan van om te zien. Maar mijn schoonpa heeft een Ford Galaxy en eerlijk is eerlijk, hij rijdt als een zonnetje (de auto dan he, schoonpa niet :mrgreen: ). Je zit vrij hoog en hebt dus goed overzicht. En met ukken in de auto zetten, je moet wel tillen maar het is op een fijne hoogte om een kind in een stoeltje te proppen. Kinderen hebben ook lekker zicht, onze J zit te genieten als de paus in die auto :angel: .

Parkeren viel mij 100% mee, aangezien het een hoge auto is heb je genoeg overzicht .

En alle rotzooi kan makkelijk geladen worden.

@Gemmama wrote:

Wij hadden een ford focus station en daar paste het net, maar je zit dan altijd met de gordels als je een kind hebt die al in een rody of verhoger zit. Bovendien werd ik gek van het gedoe op de achterbank, de één plukt aan de ander en dan weer gegil en gedoe :roll:

Wij hebben nu een Ford Galaxy waarbij Nica meestal op de 3de rij zit en de boys elk aan een kant, geen gezeur meer dus :dance:

Als we veel spullen mee nemen (zoals vandaag) dan zet ik ze alledrie op de achterste rij zodat de kofferbak in zijn geheel benut kan worden, heerlijk die ruimte.

En wat ik zo fijn vind is de ruimte om in de auto te lopen, ook als er iets zou zijn kan ik zoveel makkelijker bij de kinderen komen dan in een station, maar ja het kost wel wat :?

Enne het rijden is echt heerlijk in een mpv en parkeren valt me ook reuze mee :thumbup:

Ik rij ook een Galaxy en ik vind hem super, ruimte om in de lopen, ideaal voor vakantie’s en parkeren is simpel haha.

wij hebben de 407 sw… en hij is nog mooi ook. :mrgreen:

onze nieuwe lease auto wordt de 308sw, met 3 aparte stoelen achterin :slight_smile:

we moeten nog even wachten tot april, dan krijgen we em!

ben erg blij met mijn chrysler grand voyager.2e rij zijn 2 stoelen, daar kan je tussendoor lopen naar de 3e rij, waar een achterbank zit. Zo zou ik het doen. Kunnen ze ook niet aan elkaar zitten plukken, want dat levert vast een hele gezellige tijd op tijdens het rijden (NOT). Wennen, daar kan ik 100% in met je meegaan. Ik REED een daihatsu move, en moest overstappen naar zo’n bakbeest. Gruwelijk eng vond ik het, en heb daarom een automaat genomen, had ik daar geen gestress meer over, dat geschakel LOL.

IK had het nooit verwacht maar het is me heel erg meegevallen. Je zit hoog zoals iemand al zei, je ziet alles, en wat ik heel erg frappant vond, mensen maken ruimte voor je ( wegversmallinkje ), dat was ik niet gewend met die andere kleine auto. Volgende beer op de weg was het parkeren… gaat eigenlijk ook boven verwachting, als het niet past…rijd ik een stukje verder tot het wel past. Er zit een park assist op, dat je kan horen wanneer je tegen iemand aan zit achter je :smiley: . Ik gooi echt alles in de wagen, zeeen van ruimte, enige minount, hij is erg dorstig :?

Volkswagen Passat! :inlove:

Touran helemaal super :thumbup: ook hebben we een VW transporter T5 gehad en daar kan het ook makkelijk in.

Het is beiden even wennen, maar als je eenmaal gewend ben rijd het echt super en is zo lekker ruim :thumbup:

Binnen kort krijgen we er een VW Touareg bij weet niet hoe dat gaat bevallen maar van wat ik kon zien, moet dat ook kunnen :thumbup: