Welk woord horen jullie op een dag t meest?

auto, papa en opa :inlove:

En sinds vandaag: bah!

Verder ook populair: vogel, eendje, bal :mrgreen:



Niks geen mama hier :lol:

ja toch wel Mamaaaaaaaaaaaaaaaaaa



en nee :roll:



indy de poes die roept ze de hele dag

en daarnaast Papaaaaaaaaaaaaaaaa

o-oh



Heb hier een kleine teletubbie rondlopen :smiley: Als ze iets laat vallen of als er iets niet goed gaat hoor je standaard eerst o-oh. Zelfs de kraamhulp was het opgevallen, die zei al, nu elke keer als ik iets laat vallen bv, dan hoor ik de hele tijd o-oh :smiley:

@bianca&? wrote:

ja toch wel Mamaaaaaaaaaaaaaaaaaa



en nee :roll:



indy de poes die roept ze de hele dag

en daarnaast Papaaaaaaaaaaaaaaaa




dit is precies mijn antwoord!!! en ja onze kat heet ook indy dus :mrgreen: zelfs als ella een konijn ziet roept ze indy.

Hé mijn topic leeft nog steeds! :dance: :mrgreen:



Momenteel is t hier: “uffen” (knuffelen)(als in kind wat meent extra aandacht nodig te hebben met nieuwe zusje :mrgreen: )

Bij alles wat Mats doet is het tegenwoordig “Papa ook!” en “Mama ook!”



O en wat we hier heeeeeeeeeeeeel veel horen: “Nog ee keer!”

Cas: ‘Melkstje?’

Al de dranken zijn volgens Cas melk en hij wil de hele dag door drinken…

Als papa 's avonds in de keuken een pintje staat te drinken, drinkt hij volgens Cas ook zijn melkstje, dat houden we er maar zo in! :mrgreen: :wink:

op dit moment zijn de kleuren erg populair: blauw, rood, geel en ’ groentje ’ :mrgreen:

hier is het de hele dag: nee mama hoef nie

en anders is het: mij boos (en dan met de armen over elkaar en een boos gezicht) of sosie boos



(en dat is dus echt een enorm lachwekkend gezicht, maar dan kinkt het": nee mama boooooos!!!)

koekie???



Bovenstaande met stip op 1 hahaha. Ook veel gehoord hier in huis…



Tetetuttiessssss…heeee haawoooo… (en 100 x achter elkaar haha) :inlove:

Papa

De hele dag door. Als ik zeg: oooooo-ma, dan antwoord hij: papa.

Als ik hem 's nachts goed leg in bedje en hij wordt er wakker van, dan zucht hij: papa

Als ik een beetje boos op hem bed dan roept hij boos: papa



En tussendoor veel die en dit en alles aanwijzen, maar papa is het helemaal :smiley:

Mama en papa, maar ook vaak Takketjie ik weet nog niet wat hij daar mee bedoeld.

Melinda zegt het meest



Neeee :eh: :mrgreen:

En



Poe ( We hebben 5 katten en tegen alle zegt ze poe… :inlove: )





Pappa :mrgreen:

Nu



Ninni = Nikki



ETEN :roll:



alles wil ze hebben peer,appel,rozijntjes,brood

prima hoor al eet ze de hele dag maar als ze het krijgt zegt ze nee mama :roll: :roll:

hahaha die nikki :inlove: :inlove:

Hier met stip op 1:

Nee, mama, ikke zelf doen :roll:

Of het nou erom gaat z’n broek aan of uit te doen, schoenen te pakken, van de trap te lopen, een broodje te smeren,… ah jullie snappen hem al: ALLES moet en zal hij zelf doen :roll:



Ach, hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: toch :shifty:

HIer is het nu meestal



Mooooooooooiii :inlove: en natuurlijk de bekende Neeeeeeeeeee mama



verder zegt ze ontzettend veel, zoveel dat ik t af en toe niet meer weet bij te houden haha.



Nu nog eens leren lopen :wink:

is mijn spruit al een dreumes? :think:



iig zegt ze ‘uit’ en ‘bah’ En beide woorden hebben verschillende betekenissen, maar wel aardig in dezelfde lijn. Zo lief als ze beginnen te praten :inlove:

Bas zegt op alles Ja of auw :roll:

We hebben hem geleerd dat de oven, verwarming, water uit de kraan auw kan zijn, dus alles is auw.

Ham… Dat zegt ze als ze eten wil, ik aan het eten ben of zij zelf en bij alles wat ze in dr mond stopt.