Welk woord horen jullie op een dag t meest?

mama :roll: :doh: :shifty:

piet piet (=ik wil naar de vogeltjes kijken) en hij heeft al zo’n hoog stemmetje… :mrgreen:

Mama, Dada en Kijke en als je wat vraagt 'Jaja… :mrgreen:

Tja…bijna 2 he…dus momenteel: NEE of nee of Neehee of andere variaties op dat drieletterwoordje! :mrgreen:

Papa mama opa en dada en kakaka oehhh

Sinds 2 weken hoor ik hier de hele dag boei… Wat het betekent? Geen idee!!

NEE!!! Niet dat doen. Zelluf doen!

Papa is thuis, dus euhm veeeel papa. Maar opa is ook zwaar populair. De rest is nog niet echt verstaanbaar op een paar kleine woordjes na.



Koken = als we in de keuken zijn

Nee = tja vaker op een dag om meerdere dingen

hahaha = van de beren die broodjes smeren :inlove:

bah = als hij iets vind op de vloer en dat brengt hij dan keurig bij mama.

etuh of eetuuuuu = Eten

kogo = koekel, knuffeldoekje

mama

papa

ooooma

a e meeeeeeee? = Ga je mee (dat zeg ik vaak)

autoooo

die die = als ze iets wil en aanwijst

nee

bed

booff = naar boven



Ik vind het zo schattig dat ze in sommige woorden “zinnen” een letter heel lang maakt… :inlove:

M. is nu 17 maanden.

Op t moment de hele dag door: “doen?” “mama, doen?” Ze vraagt continu wat ik aan t doen ben haha!

op het moment veel neh oftewel nee… zucht nu al?

Nu is favoriet





Daaaannntie (poes van mn schoonzus.)

Meeeehhhhhhhh( schaapje nadoen)

Mamma en pappa natuurlijk ook

Opa

Tegenwoordig veel auta (oftewel auto) en ‘thui’ (thuis dus) met een langgerekte ui :slight_smile:

mama, papa, opa, oma, mauwmauw (poesjuh) pssssss(poesjuh roepen :-)), pijjeeeeen (speen), Knoef (zijn knuffel), hihihihihi (paardengeluid, meneer is gek van paarden), koe boehhhh, gr gr gr is knorren.



achhhh achhh als hij ergens af of uit wil :mrgreen:



Neh neh neh met vingertje erbij :naughty: :mrgreen: (uiteraard als hij iets niet mag)



Het is net een papagaai momenteel zegt alles na.



Lien leidster op kdv(seline), anja werkster (ardita),bart zijn neefje, nijjjjsss niels zijn ander neef. Goes guus de hond van mijn so.



Pffffff whahaha en ga zo maar door, meneertje heeft er zin in…oh ja koeken als hij iets naar de keuken gaat terug brengen :inlove:



koekje zegt ie wel goed.

Het woordje wat hier echt op nummer 1 staat is niet Mama, maar Papa!!!



en daarna:

zo (als ze iets neerzet ofsow)

Hallllllo (met echt de nadruk op de L) en ze blijft gewoon doorgaan totdat je reageert…

bah

die

bij elke handeling het zelfde dus ook heel vaak gevalluh, op, pullebak(als het dus op is) aan/uit , helpuh niette helpuh zelf doen.

magnie he.

mijn zoontje heeft een taalachterstand en herhaalt dus ook heel veel woorden.

Aida (Dora… ja, verzin het maar eens! :lol: )

Mama

Papa

Nee…

Die

Onze meid begint echt alles na te zeggen, gister zei ik kom we gaan naar beneden, zegt ze nabeneje. Ik grapte tegen mn man dat ze al zinnetjes van 2 woordjes kan :lol: Verder vind ik dat ze al heel veel woordjes goed verstaanbaar uit kan spreken, maar het meest gehoord door de dag is:



mama

poessss, aai, mauw of namen van de katten als die voorbij lopen

klaar

uit

die

auto en uiteraard

TOETJE!!!

Buite pele!!! Daar buite pele! hijbaan! (ofwel, ze wil de speeltuin voor graag in maar moet soms genoegen nemen met de achtertuin haha!)

Nee



Mama hellepuh