Welk wasmiddel gebruiken jullie?

@#puk# wrote:



Oh, en zwart-wit-bont… ik gooi altijd alles bij elkaar :smiley: Alleen rood niet,… dat spaar ik wel op! :thumbup:




Meen je niet! Dan is jouw wit niet wit meer maar grijs. Zonde zeg.

Maar goed, ik ben een hele miep wat de was betreft. Ik heb wel 5 of 6 soorten was. Donker, licht, ertussenin,fijne was,90°C was en synthetische was.

Niemand mag hier de was doen, alleen ik. Zelfs de kraamverzorgende kwam aan mijn bed de was sorteren :oops:



En ik ben dol op de geur van frisse was, dus ook dol op de Robijn wasverzachters in diverse geuren!

@Karin2 wrote:

@#puk# wrote:


Oh, en zwart-wit-bont… ik gooi altijd alles bij elkaar :smiley: Alleen rood niet,… dat spaar ik wel op! :thumbup:




Meen je niet! Dan is jouw wit niet wit meer maar grijs. Zonde zeg.

Maar goed, ik ben een hele miep wat de was betreft. Ik heb wel 5 of 6 soorten was. Donker, licht, ertussenin,fijne was,90°C was en synthetische was.

Niemand mag hier de was doen, alleen ik. Zelfs de kraamverzorgende kwam aan mijn bed de was sorteren :oops:



En ik ben dol op de geur van frisse was, dus ook dol op de Robijn wasverzachters in diverse geuren!








Ik heb ook bijna geen wit, want wit schijnt door :mrgreen:

Alleen de t-shirts van mijn man zijn wit (grijs), maar die gaan onder zijn blauwe werkoveral, niemand die dat meer ziet.

Witte lingerie is bij mij idd grijs… maar goed, als ik mijn bh netjes apart doe, dan vergeet ik wel weer eens een onderbroek en tja… dan is een setje ook geen setje meer :wink: Dus dan maar lekker lingerie van de Hennes en als het er niet meer uitziet, dan koop ik weer nieuwe! :mrgreen:







edit:
ha ha ha! Zie ik dat mijn meiden in de avater beide wit (lijken) aan te hebben!!! Maar lola, de kleinste het jurkje is beige en het shirt van lente is wit, maar van dat dikke spul, dat verkleurd (bijna) niet. De broek ben ik kwijt :think:

ik gebruik altijd vloeibaar color reus want daar kunnen mijn man en esmay het beste over…

ik heb voor de donkere was robijn black voor de witte was robijn wit en voor de gekleurde was robijn colour en dan als wasverzachter ook robijn en alles vloeibaar

Wasmiddel: Ariel in poedervorm, voor alle wassen

Wasverzachter: Robijn creme en Silan







@#puk# wrote:

My! Dat mensen gewoon meerdere wasmiddelen gebruiken! Ik sta versteld!


Ik deel deze mening.

Dat je 2 soorten gebruik, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar voor elke wassoort een ander middel te gebruiken :shock:

dash 2 in 1

Ariel Sensitive vloeibaar voor de babywas.



Voor ons de rest van Ariel (vloeibaar).

Hier ook ariel. Voor de witte en gekleurde was.



Soms ook weleens huismerk van AH.



Wasverzachter: Robijn :inlove:

@crien wrote:

Sinds ik het heb gebuzzd zweer ik bij de Klein & Krachtig van Omo. :thumbup: Voor een wasje te spoelen (poepbroeken en zo) gebruik ik eens in de zoveel tijd een heel goedkoop poederwasmiddel (ontvet meteen de wasmachine). Poetsdoeken doe ik ook daarmee, is gewoon poeder van Lidl of Aldi.


Ik wisselde dus ook altijd…gewoon de aanbieding…had er nooit 1 die mij zo beviel dat ik hem bleef kopen…

Máár Klein&Karchtig vind ik he-le-maal :thumbup:

De gekleurde en witte was ruikt heerlijk,is goed schoon en de vetluis in mijn wasmachine is zo goed als weg.

Doe echt maar 1 dopje,heel weinig is dat,je doet lang met de fles en het is echt goed spul,ik zweer er ondertussen bij :angel:

ik vind het wasmiddel na verloop van tijd altijd stinken en dan stap ik weer over op een ander. Meestal tegen de tijd dat het bijna op is :slight_smile: Dus dan proberen we weer een ander merk. Altijd zo goedkoop mogelijk, ik geloof niet in ‘hoe duurder hoe beter’

Klein en krachtig van robijn bv, vond het int begin zooo lekker ruiken, net als de persil. Maar na een tijd gaat het zo stinken voor mn gevoel :sick: dus heb ik weer even wat anders nodig.

Maar tussendoor gebruik ik meestal wel dezelfde zoals persil in de aanbieding, formil (van lidl) of een huismerk.

robijn voor bont, de poeder, en voor wit, witte reus met een schepje oxi van de action.

Ik gebruik ook alleen waspoeder (merk wisselt, steeds ander geurtje!) en wasverzachter (van de Plus) voor alle soorten was.

En volgens mij doet dat niks af aan de kwaliteit of houdbaarheid van mijn kleding hoor! :shifty:

@renzosmam wrote:

@crien wrote:
Sinds ik het heb gebuzzd zweer ik bij de Klein & Krachtig van Omo. :thumbup: Voor een wasje te spoelen (poepbroeken en zo) gebruik ik eens in de zoveel tijd een heel goedkoop poederwasmiddel (ontvet meteen de wasmachine). Poetsdoeken doe ik ook daarmee, is gewoon poeder van Lidl of Aldi.


Ik wisselde dus ook altijd…gewoon de aanbieding…had er nooit 1 die mij zo beviel dat ik hem bleef kopen…

Máár Klein&Karchtig vind ik he-le-maal :thumbup:

De gekleurde en witte was ruikt heerlijk,is goed schoon en de vetluis in mijn wasmachine is zo goed als weg.

Doe echt maar 1 dopje,heel weinig is dat,je doet lang met de fles en het is echt goed spul,ik zweer er ondertussen bij :angel:




Voor de K&K gebruikte ik Maxitrat (poeder) van de Lidl. Iedereen zei altijd dat mijn was zo mooi wit was! Helaas hebben ze deze niet meer (ik heb nog wel een paar dozen tabletten staan :dance: ) maar toen kwam K&K op mijn pad.

Ik hoef niet meer voor te wassen en alles is schoon op 30 of 40 graden. Handdoeken spaar ik op en was ik 1x in de 2 weken apart in een kookwas (anders gaan ze zo ruiken :sick: zeker de keukenhanddoeken en mijn douchhanddoeken; ik gebruik meteen na het douchen babyolie en dan pas afdrogen. Heerlijk voor de huid maar :sick: voor de handdoeken, daarom kookwas)



Overigens koop ik K&K alleen in de aanbieding (3 flessen voor €10,- bij Jumbo, €3,49 p st bij Kruidvat ooit, want €5,69 bij de Plus :hand: :naughty: )

Maar ik zweer er dus ook bij! :thumbup:

Hier ook wasmiddel van de lidl. Die maxitrat was ook als beste getest in Duitsland! Sowieso is compact poeder beter voor je was dan vloeibaar wasmiddel. Maar ik gebruik nu dus wel de formil compact poeder van de lidl, ik dacht dat nl de naam maxitrat gewoon was veranderd?

dashhhh

neutral

persil

@WoLa wrote:

Hier ook wasmiddel van de lidl. Die maxitrat was ook als beste getest in Duitsland! Sowieso is compact poeder beter voor je was dan vloeibaar wasmiddel. Maar ik gebruik nu dus wel de formil compact poeder van de lidl, ik dacht dat nl de naam maxitrat gewoon was veranderd?




Zou het??? :o Ik vind de Formil niet zo lekker schoon wassen. je moet dan noet te veel was nemen en veeeeel poeder en dan nog niet echt schoon. Nee, doe mij maar K&K. Dan heb ik maar één dopje nodig en altijd schoon!

@Sis wrote:

Alles van de Appie. Poeder en wasverzachter. Voor handwasjes heb ik wel een vloeibare omdat ik dat prettiger vind voor mijn handen :shifty: Ja ik weet het, dat zit vast tussen mijn oren. En als het heel smerig is (poeprompers…) dan week ik in ouderwetsen Biotex.




hier ook zo…en ja dat ruikt zo lekker ook…hoe heet dat toch dat goedje voor wol-handwas…oh ja… Woolite.

Biotex ook handig bij kleine wondjes 8)



Voor zwart trouwens nu vloeibaar appie: geeft niet van die “hier zat teveel wasmiddel” witte vlekken :thumbup:

Ariel is de lekkerste en dan gewoon de groene pak…ruikt je hele huis naar waspoeder, lekker lekker.

Ik koop eigenlijk altijd ietswat in de aanbieding is, door de afwissing blijft het lekker ruiken!

Maar ik dacht dat vloeibaar juist beter voor de machine was, misschien toch maar weer eens poeder kopen…

Ik kijk ook vaak wat er in de aanbieding is, maar heb wel altijd vloeibaar. Robijn en Ariel vind ik wel heel erg lekker, zijn toch wel mijn favoriet ! :thumbup:



Wasverzachter gebruik ik meestal van Lidl of Aldi