We moeten een traphekje, maar ik heb geen idee welke. Stond laatst bij de Babydump en ben maar weer weggegaan, want kwam er niet uit. Dus tips graag: welke zijn fijn en wat zijn ondingen?
wij hebben traphekjes van ikea. twee verschillende, een die je vast klemt tussen het kozijn en een die je bevestigt aan/bij de trap. ze bevallen prima en als je ikea family lid bent krijg je ook nog korting.
Welke zijn ondingen he… :think: eh… allemaal…
Nee serieus, ik heb er de afgelopen jaren een stuk of 4 (soorten/modellen) gehad en ze hebben allemaal nadelen.
We hebben van die ijzeren gehad met een haak, moet je veel kracht in 1 hand voor hebben, ik kreeg hem in elk geval niet open met een klein kind op mijn arm.
We hebben een houten gehad van de gamma, een systeem met een soort van klemcirkel die precies in een rond vlak valt en dan zet je hem op spanning en om te openen moet je een rode knop indrukken en tegelijk de hefboom omhoog zodat de spanning er weer af gaat…
Dat vond ik wel echt een BUTT ding… die was echt snel bron van frustratie.
In utrecht hadden we 1 kiddyguard en 1 van ikea (houten) en die kiddyguard had ik dus altijd ruzie mee. Dan blokkeerde hij weer op een punt dat ik niet wilde en dan is het net als met autoriemen… eeeeerste terug naar het begin en opnieuw proberen… :roll:
Die van ikea moet je echt heel goed monteren, echt alles strak op maat. Dan gaat hij goed open en dicht. Het klemmetje is een soort van "met je duim wat kracht zetten om weg te schuiven en dan gelijktijdig het hekje oplichten.
Het lukt me prima, al moest ik in het beginnen erg wennen aan de ruwe bovenkant (deed soms pijn aan mijn duim)
Maar omdat ik er geen ruzie mee heb, de kinderen hem pas openkregen met een jaar of 5, het een makkelijk te monteren hek is en niet duur (25 euro geloof ik) hebben we deze nu op 3 plaatsen.
2 op de overloop en 1 op zolder.
Prima hekje dus en mies gaat er nog wel eens aan hangen…
Het voldoet, zorgt ervoor dat de kleintjes niet van de trap lazeren… maar traphekjes zijn en blijven ondingen… :mrgreen:
Wij hebben hekjes met een zgn pistoolhandvat. Ideaal om ook met 1 hand open te maken!
Ik heb hier nog een witte liggen, die mag overgenomen worden voor 15 euro!
hahahaha… die bedoel ik met de haak… die kreeg ik dus niet open met 1 hand… je moet er best veel kracht voor hebben (heb ik door omstandigheden niet altijd) valt bij mij dus in de categorie “onhandelbaar” :thumbdown:
Er zit vlakbij een schroefje en die kun je aandraaien. Hij gaat soms wat losser en dan is ie moeilijker te openen. Maar als je dan dat schroefje even aandraait is het echt een makkie vind ik!
Heb ook nog nooit iemand hier gehad die hem niet open kreeg eigenlijk…
Wij hebben in het vakantiehuis een van ikea en die moet er helemaal uit voordat ie open kan en dan krijg je hem met een baby op je arm echt niet meer dicht, niet zo handig als er ook een peuter loopt!
zoals ik al zei… traphekjes… allemaal ondingen.
Het is maar goed dat je ze relatief kort gebruikt…
Hier gemiddeld maar 1 jaar per kind.
Dichtdoen als ze gaan lopen en klimmen en tegelijk zoveel mogelijk investeren in goed aanleren hoe de trap op en af.
Mies loopt inmiddels al 8 maanden echt goed de trap op en af en we hebben ze nu dus altijd open. Straks met suus moet het weer even. Maar hopelijk ook bij haar maar een jaartje ofzo…
Wij hebben een witte ijzeren van de bouwmarkt. Ben er erg blij mee. Vind die houten niet mooi en zeer onhandig met zo’n cirkeltje waar het dan precies in moet klemmen. :?
Ik kan hem met één hand open en dicht maken.
Wij hebben de Geuther easylock, bij de baby dump gekocht
Geen gaten boren wan thet is een klemsysteem. Wij hebben wel dubbelzijdig tape gebruikt voor extra stevigheid.
Hekje moet omhoog getrokken worden, kan ik zelfs met één hand en ik ben na mijn zwangerschap best wat kracht in mijn handen kwijt :? .
Er zit een groot handvat in het midden wat lekker vasthoudt. Je tilt hem een klein stukje op en trekt hem zo achter je dicht en dan klikt het vast op twee plekken.
Ik was bang dat het heel moeilijk zou gaan, maar ik doe het makkelijk met een drukke meid op de arm. :thumbup:
Hekje valt vanzelf dicht, tenzij je hem helemaal opent dan blijft hij open staan. :thumbup:
Kortom een prima hekje!
Wij hadden altijd het traphekje Nanny van volgens mij a3 products, maar die wordt niet meer gemaakt
echt een ideaal hekje dat prima met 1 hand te openen is.
Ik heb hem nog staan en hij is te koop omdat wij hem niet meer gebruiken
even een veiligheidstip:
hekjes met een klemsysteem mag je niet boven aan een trap plaatsen.
met de meeste hekjes moet je gewoon even wat handigheid ontwikkelen. de oma’s en opa’s hebben hier zeker een jaar moeten ‘oefenen’ voor ze door hadden hoe de hekjes werkten. dus niet alleen handig voor kleine kinderen maar ook om bijv. je (schoon) ouders buiten de deur te houden :mrgreen:
@mama_desiree: bij ons hekje stond vermeld dat dit ook geschikt was voor boven aan een trap. Maar je moet kinderen idd niet de gelegenheid geven om er zelf een half uur aan te gaan hangen oid.
Ik heb er zelf even aan gehangen om te testen maar dit zit echt goed vast :thumbup:
haha
Hee wat een goed topic, ik lees mee! :thumbup: :thumbup:
ik vind die van ons wel fijn… gewoon bij een boumarkt gekocht voor €35,-
deze is ook gewoon met 1 hand te bedienen.
knopje indrukken en dan omhoog halen…
voordeel is dat de kinderen m niet omhoog krijgen… :mrgreen:
indowoods staat erop… nooit van gehoord… maar superfijn…
(let even niet op wat er op/onder en bij de trap ligt… was aan het opruimen en moest voor iemand anders snel een foto maken…)
@Marlous79 wrote:
Wij hebben de Geuther easylock, bij de baby dump gekochtIk heb ook zo’n geuther traphekje. Wel prijzig, maar gelukkig een goede deal voor 2 hekjes op mp
Geen gaten boren wan thet is een klemsysteem. Wij hebben wel dubbelzijdig tape gebruikt voor extra stevigheid.
Hekje moet omhoog getrokken worden, kan ik zelfs met één hand en ik ben na mijn zwangerschap best wat kracht in mijn handen kwijt :? .
Er zit een groot handvat in het midden wat lekker vasthoudt. Je tilt hem een klein stukje op en trekt hem zo achter je dicht en dan klikt het vast op twee plekken.
Ik was bang dat het heel moeilijk zou gaan, maar ik doe het makkelijk met een drukke meid op de arm. :thumbup:
Hekje valt vanzelf dicht, tenzij je hem helemaal opent dan blijft hij open staan. :thumbup:
Kortom een prima hekje!
Idd even omhoog trekken en dan openen :thumbup: De kids krijgen hem met geen mogelijkheid open.
Het enige nadeel vind ik dat de doorgang wat smaller is :roll: Zeker niet erg handig wanneer je met een wasmand erlangs moet :lol:
Maar goed, dat probeer ik zo min mogelijk te doen :lol:
Bij mijn schoonouders hebben ze het klemhekje van de ikea en daar heb ik dus altijd ruzie mee.
:think: Misschien is het ook maar net wat je bent gewend
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Wij hadden wij duurdere…en ik ben blij dat we dat toen gedaan hebben. Die van ons kon je gewoon een duw geven en viel hij dicht. Vastgemaakt in kozijn vond ik zelf erg belangrijk benveel te bang dat ie anders los schiet. En deze was ook heel makkelijk met 1 hand open te maken. Dus mijn tip koop niet van die hele goedkope die je bijna met geen mogelijkheid met 1 hand openkrijgt.
Op het plaatje is een beetje hetzelfde als wij hadden alleen niet met een tussen stuk maar ging helemaal open. Als je snapt wat ik bedoel
Wij hebben de ‘safety door’ van babypark. Volgens mij noemde iemand dat hier een pistoolhandvat. We hebben een oud huis, het loopt niet even recht, dus het was wat passen en meten om dat hekje te monteren. Maar het zit nu goed. Wel moet ik af en toe die stang zelf nog beter in de buis doen, maar als je een recht huis hebt, zal je daar geen last van hebben. Het is stevig, Nando heeft er al flink aan staan trekken :mrgreen:
Waar ik op heb gelet met uitzoeken, is dat het hekje onderaan geen opstaand randje heeft. Want daar ga ik vast over struikelen. Zeker met een steile trap.
Wij hebben ook traphekjes Nanny (waar Mamy over schreef).
2x large, 1x medium en 1x small.
Ideale dingen.
Ze zijn mooi, vallen vanzelf achter je dicht en zijn gemakkelijk met 1 hand te openen.
Ook wij hebben ze te koop, want we hebben ze niet meer nodig.
Hmmm…even een aanvulling op een klemhekje, deze zijn dus niet geschikt op een muur van stucwerk :roll:
Heb nu twee grote gaten in mijn stucwerk, het kwam los van de muur :wall: