Onze kleine meid wordt binnenkort 1 :inlove: Nu willen de opa’s en oma’s een speelhuisje geven (dit is ook leuk voor de grote meid).
We hebben rondgekeken en we zien veel dure speelhuisjes :shock: , maar zagen ook een aantal goedkopere. We hebben er één gezien bij Leen Bakker van Keter (magic playhouse) en bij de Karwei (speelhuis Hobby) die we leuk vinden.
Heeft iemand van jullie 1 van deze huisjes en wat zijn jullie ervaringen? Of kunnen we beter voor een duurder huisje kijken?
wij hebben via MP n little tikes huisje magic doorbell
Wij hebben het huisje van Winni the Pooh.
Het huisje staat wat hoger en ik vond het fijn dat ze niet in het gras of op stenen hoefden te gaan zitten.
Wij hebben een houten tuinhuisje voor de kinderen, is vaak goedkoper volgens mij…
Wij hebben een kant en klaar wit geschilderde met een rood houten dak en de deur en ramen blauw geschilderd.
We kochten hem bij de karwei maar zag hem ook bij de praxis staan.
Vind het zelf ook fraaier staan in je tuin, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak…
(je kan er ook heel veel buitenspeelgoed in kwijt
Wij hebben ongeveer de 2e die je laat zien op de foto, alleen hebben we die in een grotere versie. Hij is nu 3 jaar en we zijn er erg tevreden over. Wel haalde we hem elke winter uit elkaar en ging ie een zolder op.
Leuk huisje voor leuk geld. Wij hadden m gekocht bij Craenenbroek
@alex wrote:
Wij hebben een houten tuinhuisje voor de kinderen, is vaak goedkoper volgens mij…
Wij hebben een kant en klaar wit geschilderde met een rood houten dak en de deur en ramen blauw geschilderd.
We kochten hem bij de karwei maar zag hem ook bij de praxis staan.
Vind het zelf ook fraaier staan in je tuin, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak…
(je kan er ook heel veel buitenspeelgoed in kwijt![]()
Eens… wij gaan ook voor een houten speelhuis kijken… vind mooier dan dat schreeuwerige plastic… maar goed, das persoonlijk…
Wij hebben er een van Little Tikes (en een klim-glijding van Clairbois).
Beiden tweedehands via Marktplaats.
Dingen als dit blijven jarenlang leuk en persoonlijk kies ik er dan liever voor om een tweedehands kwaliteitshuisje te kopen dan een nieuw ding dat snel stuk gaat.
(Niet dat ik zeg dat de twee die jij op de foto’s hebt slecht zijn, ik ken ze niet, maar dat bv Little Tikes goede stevige kwaliteit is, is algemeen bekend).
En dan ziet hij er misschien niet gloednieuw uit (qua schoonmaken doet een hogedrukreiniger trouwens wonderen hoor), maar bv rood wordt ook bij een nieuw huisje snel roze, dus dat verschil zie je al snel niet meer (en als je 1 wordt zie je het zelf zowiezo al niet.)
Afgelopen weekend een rondje speelgoedwinkels, bouwmarkten e.d. gedaan. En dan zijn de goedkope huisjes toch echt duidelijk een stuk minder stevig als de duurdere van bijvoorbeeld little tikes. We hebben nu via internet een huisje besteld van little tikes, wel duurder maar zoals Mammasandra al zegt liever wat meer geld uitgeven dan dat we het na een jaar weg kunnen doen omdat het uit elkaar valt. En hier waren de opa’s en oma’s het helemaal mee eens Als je trouwens goed zoekt, spaar je zo al meer dan 100 euro uit.
Het is de volgende geworden:
Mooi huisje!
Wij gaan zelf 1 maken van hout, manlief wil geen plastic speelhuisje in de tuin haha. Al vind ik sommige huisjes echt :inlove:
Tja, mijn man vindt het ook allemaal niet fantastisch. Ik zeg altijd maar we hebben kinderen en daar hoort blijkbaar heel veel speelgoed in de kamer, een volle garage met fietjes, stepjes e.d. en kleurrijk speelgoed in de tuin bij Als ze ouder zijn krijgen we onze woonkamer, garage en tuin wel weer terug, het is toch ook hun huis?
We hebben ook nog gekeken naar houten huisjes, maar die vond de oudste niet zo leuk (ze keer er niet eens naar )
wij hebben een speelhuis van step2 mooie stevige kwaliteit en niet echt opvallende kleuren
het huisje heeft 2 schommels glijbaan klimrek en huisje wij hebben hem via marktplaats gekocht.
wij konden toen ook kiezen uit 2 van dit soort huisjes en ben toen voor de onderste gegaan. Alleen is die van ons volgens mij net iets groter. hebben hem in de winter buiten laten staan, maken hem binnenkort helemaal schoon en dan istie volgens mij weer zo goed als nieuw…
wilde overigens liever ook hout maar dit was goedkoper
Ik ben juist heel blij met het plastic huisje.
Hout staat mischien mooier, maar persoonlijk vind ik het alijtd zo snel viesig.
Plastic huisje hier is met een sopje en wat water zo weer blinkend schoon.
Wat een knus huisje hebben jullie uitgekozen zeg, leuk!! :inlove: :thumbup:
Enne…inderdaad hoor, hier accepteren we ook gewoon dat de tuin deze jaren een echte speeltuin is en we krijgen de rust in de tuin over een poos vanzelf weer terug. Komt wel goed!
En plastic is aardig onderhoudsvrij. Een of twee keer per jaar een sopje of hogedrukreiniger en klaar, ideaal!
Ik merk dat trouwens vaker hoor, dat ouders houten speelgoed leuker vinden dan kinderen. Op de een of andere manier gaan die toch vaak voor kleurig plastic…
Wij hebben net ons kunststof exemplaar ingeruild voor een houten boomhut.
Zelf vind ik hout veel mooier en de kids in ons geval gelukkig ook.
Juulke was een gave boomhut!
Al ik de ruime had
Juulke gaaf zeg :inlove: :inlove:
Hier is manlief gisteravond met het houten huisje begonnen onverwachts :inlove: het geraamte staat al en morgen gaat hij verder, ben benieuwd hoe hij uiteindelijk wordt :dance:
Mooi Juulke!
Mijn man is hier ook bezig met een houten boomhut, maar dan helemaal zelf gemaakt en echt in de boom.
We hebben een kronkelwilg in de tuin staan waarbij de stam zich opsplitst in 5 stammen. De middelste heeft hij op hoogte van een boomhut afgezaagd (anderhalve meter ofzo) en hij heeft balken aan de stammen geschroefd als “fundering”, daarna vloer erop. De wanden staan inmiddels ook en sinds gisteren zit het dak erop.
Verder komt er een glijbaan aan, trap, plank met klimblokken en als ik bij jou dat net zie vind ik dat ook wel heel leuk, maar we moeten even kijken hoe het hier met de ruimte uitkomt.
Hij maakt het hele ding van materialen die hij nog heeft, dus alleen de glijbaan (Marktplaats) en schroeven worden gekocht, verder is alles “recycling”, leuk toch?
Wij hebben net ons houten huisje verkocht. Ik vond het helemaal nix. En de kinderen ook niet trouwens. Ze gingen zich er in verstoppen of elkaar opsluiten :?
Daarnaast had een kat het huis als van zichzelf gezien en er behoorlijk tegen aan gepiest. En dat dan telkens weer :evil: Ok gebruikte hij het als krabpaal dus allemaal splinters. Ik ben blij dat het ding uit de tuin is Nu zijn de jongens ook zo oud dat ze er toch niet meer in willen en meer voor het huis spelen. Dus we krijgen nu weer een volwassen tuin. Alleen de schommel blijft nog. (denk ik
)
Van al de problemen die wij met het houten huisje hadden zouden we met zo’n little tikes huis geen last hebben gehad.