Welk speelhuisje?

@Mammasandra wrote:

Mooi Juulke!

Mijn man is hier ook bezig met een houten boomhut, maar dan helemaal zelf gemaakt en echt in de boom.

We hebben een kronkelwilg in de tuin staan waarbij de stam zich opsplitst in 5 stammen. De middelste heeft hij op hoogte van een boomhut afgezaagd (anderhalve meter ofzo) en hij heeft balken aan de stammen geschroefd als “fundering”, daarna vloer erop. De wanden staan inmiddels ook en sinds gisteren zit het dak erop.

Bij ons zit hij ook aan de boom vast. Hij zit ook met twee balken vast aan de boom en alleen aan de voorkant staan twee palen. Dat net is ook een groot succes, de jongste van 2,5 jaar klimt er ook al zo overheen (we hebben hem wel wat schuin laten zetten, dat is iets veiliger). En de raampjes zijn zo groot dat ze er ook door kunnen klimmen.

Mij man heeft uh ... hoe zeggen we het aardig .... andere kwaliteiten (=twee linker handen) en voor mij is het een te groot project om zelf te doen ... en dus hebben we hem laten maken. De meubeltjes maken we wel zelf, dat lukt dan weer wel.

In de zomer mogen ze er een nachtje slapen met papa .... en dan 's morgens als hoge uitzondering tegen de boom piesen (dat vinden ze nog het mooiste geloof ik :shifty:).

@juulke wrote:

In de zomer mogen ze er een nachtje slapen met papa … en dan 's morgens als hoge uitzondering tegen de boom piesen (dat vinden ze nog het mooiste geloof ik :shifty:).

Ha ha ha, gewéldig!!! :lol: :lol: :lol: :thumbup: