Wij hebben nu sinds een jaar een LG, zo’n 7 kilo ding. Heerlijk, ben er erg tevreden over. (gekocht via internet, scheelde heel veel geld)
Daarvoor een indesit gehad, die heeft het bijna 10 jaar volgehouden. (wat volgens mij aardig lang is voor een relatief goedkoop merk)
nu een 8 kilo LG, en die doet het super :thumbup:
hiervoor een Bosch, was ook prima, maar 4.5 kilo met een erg kleine trommel, werd voor ons te klein, deze heeft na 10 jaar trouwe dienst bij ons een 2de leven gekregen bij een vrijgezellige vriend van mijn brooertje.
op het werk hebben we een Siemens, en die bevalt ook prima
mijn mams heeft een Bosch, maar vond haar Miele die ze hiervoor had beter, maar die ging na 12 of 14 jaar prima werk alle was koken, de bijkeuken was een stoomhok :mrgreen:
gr
@myrella wrote:
whirpool 7 kg 1600 toeren, blijer kan je mij niet maken![]()
mij wel hoor… iemand die de was ongemerkt voor me doet :mrgreen:
en altijd schone frisse kleren in de kasten, gevouwen handdoeken in de kasten… dat redt een wasmachine niet dat geluk

@NoortjeP wrote:
LG… heerlijke machine… 7 kg inhoud :thumbup:
Ik ook :mrgreen: doe er ook wel kleine wasjes mee, heeft ie een speciaal standje voor. Makkelijk bedienbaar en meeeeeeen wat kan er veel in :mrgreen:
(ik was een 4kg Siemens bovenlader gewend, max 1.000 toeren centrifuge. Nu 1.300 toeren met een grotere trommel, mijn was is zo droog tegenwoordig :thumbup: )
Wat ik me altijd afvraag is of je was van een 7kg wasmachine in een 7kg droger kunt doen :think: Soms verkopen ze zo als setje maar de 7kg was is dan toch nat nog zwaarder en dus te zwaar voor de droger? Of zit ik heeelemaal fout :shifty: :mrgreen:
Ik vraag me dit serieus af omdat ik ook een wasmachine moet kopen en straks een droger. Wil graag dat mijn gewassen handdoeken allemaal in een keer in de droger kunnen.
@Polkadot wrote:
Wat ik me altijd afvraag is of je was van een 7kg wasmachine in een 7kg droger kunt doen :think: Soms verkopen ze zo als setje maar de 7kg was is dan toch nat nog zwaarder en dus te zwaar voor de droger? Of zit ik heeelemaal fout :shifty: :mrgreen:
Ik vraag me dit serieus af omdat ik ook een wasmachine moet kopen en straks een droger. Wil graag dat mijn gewassen handdoeken allemaal in een keer in de droger kunnen.
volgens mij gaat het om het gewicht van het droge wasgoed voor je het in de machine stopt… want je was is aan het eind van de wasrit ook voor je wasmachine zwaarder geworden

Van drogers heb ik geen verstand, die hebben we niet en als het aan mij ligt komt die er ook niet in :lol:
ook geen verstand van, wij drogen alles gewoon lekker in huis of buiten.
@mamaMarije wrote:
… die hebben we niet en als het aan mij ligt komt die er ook niet in :lol:
hier ook niet :mrgreen:
We hadden hier een beko. maar die lekte na 3 jaar .
Oktober 2009 een nieuwe gekocht een indeset ! En doet het prima!
@marloes vip wrote:
Zal ik je dan maar uit de brand helpen? Het gaat om droog gewogen was. Dus als het droog ong. zeven kilo weegt (wie weegt zijn was nou? Ik prop en zolang de deur nog dicht kan is het goed) mag het ook zo uit de wasmachine in de droger.
Dankjewel :mrgreen:
Ik weeg mijn was niet maar reken het hihi. Er stond in mijn gebruiksaanwijzing hoeveel iets ongeveer weegt. Ik deed em eerst veelste vol en maakte veel lawaai. Aangezien we niet weer een nieuwe machine willen kopen om die weer te laten staan met de verhuizing moest ik toch maar wat rekenen. Ik doe nu ongeveer tien handdoeken in de machine (5.5 kg geloof ik) of 8 of 9 met veel theedoeken en washandjes enz. Badlakens reken ik als 2. Dan nog een eeen zware eco magneet erop :shifty: Gewone was doe ik mijn hand erop met duim omhoog, als dat past is het goed.
Droger gebruik ik niet veel, alleen voor mijn handdoeken en washandjes. Ik heb een hele tere huid die ja echt niet tegen ruwe handdoeken kan. Verder ben ik een ‘groen’ persoon hoor, en wordt alles opgehangen, zelf in onze 2 bed apartement waar alles hangt op een droogrek, hangers op de deurknoppen, op de deuren en over. Een droger heb ik nodig en handig voor noodzaak soms.
Ik heb een Siemens (ook een Siemend droger, topding!) en ben er heeeel blij mee. Hij is lekker snel en wast en droogt goed.
Tip: kijk op kieskeurigpuntnl voor vergelijking, reviews en de laagste prijzen. Die van mij komt daardoor van de Wehkamp.
Een 2e hands miele… hij doet het hier al 6 jaar… en daarvoor woonde hij bij een oude mevrouw… dus hij is al heel wat jaartjes oud!
Maar hij doet het nog steeds .
Van alles wat dus zie ik, hahaha. Miele is idd erg prijzig, pfff, maar ja dat zijn dan ook meestal wel oerdegelijke machines. M’n nicht heeft 1 die het al 20 jaar doet zonder tegenstribbelen, en wat die er allemaal ingooit :o
We hebben nu een Beko, heb ik ruim 3 jaar geleden nieuw gekocht, maar is al wat aan onderhoud aan gebeurd en het ding lekt soms, en daarbij maakt ie ook nog een hels kabaal, ongeloveloos… Dus een B-merk komt er hier niet weer in. Mijn wederhelft neigt naar Bosch…zullen ons binnenkort maar eens laten informeren bij een paar zaken 8)
Siemens.
En die draait hier al 10 jaar zonder problemen! Buiten de aanschafprijs heeft ie nog nooit een cent gekost.
@marloes vip wrote:
Zal ik je dan maar uit de brand helpen? Het gaat om droog gewogen was. Dus als het droog ong. zeven kilo weegt (wie weegt zijn was nou? Ik prop en zolang de deur nog dicht kan is het goed) mag het ook zo uit de wasmachine in de droger.
Als je de was erin propt en de deur kan nét dicht, dan wordt de was niet schoon genoeg. Dan heeft de was niet voldoende ruimte om lekker te soppen. Maar zo bedoel je het vast niet?
Hier een AEG Lavamat. Prima ding.
@NoortjeP wrote:
LG… heerlijke machine… 7 kg inhoud :thumbup:
Hier ook !! Hele fijne, als deze kapot gaat neem ik de 10 kilo :mrgreen:
Een Bosch.
Zanussi. Dat was de vorige ook. Deze doet het al bijna zes jaar (nog een paar maanden en de garantie die ik er alleen bij kreeg als ik korting op de machine wilde, hoezo krom denken???) verloopt. Is nog wel een met vijf kilo trommel, als deze ooit de geest geeft wil ik er een met grotere trommel. Dit is de FW1616. 1600 toeren dus de was komt er bijna droog uit, tijdklok telt af, kort programma, geen draaiknoppen maar ook geen electronisch display.
Ik ken ook wat mensen met een Miele, die is gewoon een uur eerder klaar, speciale trommel waardoor je was minder slijt, maar Miele vind ik erg duur.
Mijn sm en stiefsm hebben een indesit, wat maken die een herrie met centrifugeren zeg en bij beide wilde Its ze niet eens aansluiten, andere merken wel dus daar zou ik niet voor kiezen.
Als je als vrouw naar een winkel als bijv. de Harense Smit gaat kan je nog korting er af praten ook. Zoek een machine uit die je mooi vind, zeg dat je maar zoveel gespaard heb (ik had toen zeshonderd euro gespaard) en kreeg daarvoor een machine van 700 euro, verwijderingsbijdrage en zes jaar garantie, thuisbezorgd, oude machine mee en nieuwe netjes aangesloten. Bij mannen werkt dat toch minder heb ik gezien.