Welk merk kinderondergoed?

Ik zoek ondergoed voor onze meid. Tot nu toe kocht ik haar ondergoed altijd bij de Hema, maar ik ben er niet tevreden over. Ze heeft maat 116, haar hemdjes heb ik in maat 122-128 gekocht. Ze zijn zo gekrompen, dat ze constant met een blote rug loopt. Als ik ze nog groter koop, is de bovenste helft van haar buik niet bedekt. Ook de onderbroekjes worden na elke wasbeurt kleiner. :roll: Ik heb ook geen goede ervaringen met het ondergoed van Bentex/Ter Stal & Zeeman.

Waar kopen jullie het ondergoed, over welk merk/winkel ben je tevreden? Zelf draag ik hemden van Ten Cate, dat is ook in kinderondergoed verkrijgbaar. Maar dat wordt niet overal verkocht, dus moeilijk te vinden.

van Beeren (volgens mij te koop op de markt).

Dat had ik veel aan als kind en die bleven ook erg mooi in de droger.

Heb even ge googled en daar kwam ik terecht op een site.

Ik vind ten cate en name-it beide fijn én Beeren :thumbup: :thumbup:

ik vind ten cate fijn, maar ook erg duur, dus dat haal ik niet

hier is het ter stal onder goed

Ik koop die merken hier ook alleen in de opruiming, al regelmatig via webwinkels gevonden :thumbup: Ook hema hier, vind de boxershorts voor jongens daar meestal ook wel fijn…

Pas via MP een kleine partij jongens/meisjes ondergoed van ten-cate gescoord met 33% korting, nadeel was dat ik alles ineens moest afnemen.

Waren wel de goede jongensmaten, heb nu voor beide een paar setjes.

Meisjesspul gooi ik wel weer op MP.

Dus ik zou MP of webwinkels zoeken, scheelt soms wel behoorlijk met de standaard prijs.

Ik heb wel hele goeie ervaringen met Wibra, lekker lange hemden die makkelijk in een broek blijven zitten en ze zijn nu een half jaar intensief in gebruik en nog net zo mooi als toen ik ze kocht.

Je kunt het in ieder geval proberen voor je aan de dure merken gaat :wink:

Van de Hema heb je voor jongens twee verschillende lijnen. De ene blijft goed de ander niet. Misschien is dat voor meisjes ook zo?

Verder hier van de WE. Ook voor jongens maar ze hebben nu ook voor meisjes dacht ik.

Vingino zit hier ook goed en blijft ook goed.

Beeren ondergoed!

Wel een maatje groter kopen. De hemden zijn van hele goede kwaliteit. De oudste heeft ze gebruikt, en de jongste gebruikt ze nu nog :shock: . Wel wat aan de prijs, maar ze zijn het écht waard!

Hier ook hema, en c&a vind ik ook goed.

Hier goede ervaringen met de boxers van H&M.

name it en h&m!

dat blijft mooi.

en geen spul met spaghettibandjes kopen :wink: .

Ten Cate, pas geleden bij een winkeltje hier in de buurt was alles in de oude verpakking in de aanbieding, omdat er een nieuwere versie was. Heb gelijk zoveel mogelijk ingeslagen.

Ten Cate kocht mijn moeder vroeger altijd voor ons. Ik vind dat te duur op dit moment. Daarom altijd van de Hema. Hemden maat 110/116 en boxers maat 86/92, dat zit prima. Al worden de boxers soms nog wel een beetje wijder, waardoor het nog niet helemaal mooi zit. Maargoed, dat ligt ook aan het gatje van mijn zoon denk ik :mrgreen:

Ik koop onderbroeken voor de kinderen bij AH XL. Zit goed en blijft mooi!

Hemden weet ik nog niet, dat ga ik deze winter uitproberen ;).

Bij hema koop ik ze in ieder geval ook niet meer, want inderdaad, je weet nooit welke maat je dan mee moet nemen.

ik heb voor Michaël zowel zeeman (één bepaalde lijn blijft inderdaad goed - andere niet) als “petit bateau”.

dat laatste is aan de prijs, maar het is gewoonweg top.

groetjes

Gerda

Sis wrote:
Hier goede ervaringen met de boxers van H&M.
En dan aangevuld met de basic spagetti hemdjes van de HEMA. Super combi!

Ik heb voor L. altijd ondergoed van de Henk ten Hoor, niet duur en het blijft erg mooi!

Ben ook niet weg van de Hema, het krimpt inderdaad en gaat snel uit model na een paar keer wassen.

goh ik heb hier nu hemden van de oudste in de la van nummer 3 liggen van de HEMA en die doen het nog meer dan prima?

Ook wel het 1 en ander aan boxertjes nog, maar ik heb voornamelijk aangevuld, zodat hij ook leuke nieuwe met mama mocht uitzoeken.

Bij de Action of all places :lol: .

Zou ik uit mezelf nooit bedacht hebben om daar te kijken voor boxertjes voor de jongens, maar vrienden tipte me, dus voor de oudste 2 toen allebei een setje gehaald en ze blijven gewoon heel mooi tot nog toe.

Dus voor de jongste daar ook 3 setjes (2 per verpakking) gekocht en verder wat nog goed was van de grote broers.

En hij wil nog graag een Cars onderbroek… gaan we dus nog even regelen, maar dat zal wel Zeeman oid worden en die plaatjes zijn er wel na een tijd af.

Maar we hebben hier geen droger, dus dat scheelt waarschijnlijk een stuk met krimp ed.

En ongeacht merk/ plaats van kopen… hemden moeten altijd een maat groter dan de boxer… maar dat is ook met gewone kleding hier eigenlijk wel zo, dat shirts groter in maat zijn dan de broeken (alleen bij de oudste van nu 8 is het nu redelijk gelijk… broeken 134 bovenkleding 134/140 of 140).

Hier eigenlijk altijd ondergoed van Zeeman en C&A :slight_smile:

Hoewel hij ook Hema heeft gehad.