welk maatje kleding

ik ben heel benieuwd welk maatje kleding jullie beebje bij de geboorte aan had? paste ze allemaal in 50/56 of waren deze maatjes al te klein.

Micah had maat 50 en dat was in het begin ruim.

Maar na een weekje komen er toch wel vetjes bij, dus gingen we snel over naar 50-56…Na 2 maanden was het maat 62, weer na 2 maanden 68 en nu zitten tussen 68 en 74 in…

Ik ben begonnen met maatje 56. Bas was 51 cm lang. Maatje 50 was gewoon te klein. Maatje 56 was iets aan de ruime kant. De kleertjes van de Hema zaten nog het beste, vooral de broekjes.

thomas heeft een week in maatje 56 gepast, hij was 4360 gram en 53 cm



nu zit hij op 74



en lucas heeft een week of 4 in maatje 56 gepast 3465 en 51 cm



nu zit hij op 92 (ukkie hé :mrgreen: )

Anne zat bij de geboorte een 50 goed (49cm en 3480gram)…ik geloof dat dat maar een week of 2 geduurd heeft en toen zat ze op 56. In het begin groeien ze echt heeeeeeeel hard :wink:

hier was 44 nog te ruim 8)





gewoon 1 prematuur kopen of lenen ¨voor het geval dat¨ , dan heb je iig iets en kan je snel bijhalen…



50/56 gewoon klaarleggen…wie weet is het een beer ve baby :inlove:



kado krijg je vaak 62 :shifty:



tom ging heel snel door de maten heen…



ligt echt aan de bouw en groeitempo



en dat verschilt per kind



succes !

A was 52 cm bij de geboorte, maar toch heeft ze vrij lang maat 50 aangehad. Ik denk wel een week of 3 Ã 4. :think:

Sterre was ook best flink bij de geboorte, zeker voor een meisje… 54 cm en 3840 gram. Maar ze paste toch zeker wel een maand in maatje 50. Al zat 56 toen ook wel al prima, beetje ruim misschien, maar dat ging wel. Met ruim 2 maanden begon ze in maatje 62 te groeien, en veel daarvan past ze nu nog :? Zit een beetje tussen 62 en 68 in (met 65,5 cm en 6900 gram).



Moet wel zeggen dat het niet alleen per beeb natuurlijk heel veel scheelt, maar ook per merk… (en zelfs in 1 merk kan nog veel verschil zitten, want Sterre heeft van de Hema een shirtje maat 56 dat nog goed zit, maar ook 'n shirtje maat 68…ook van de Hema dus :wall: )



xHeske

Ik kreeg overigens bijna niets in maat 62 cadeau. Allemaal 56 of 68 :?

Maat 44 had Sterre met geen mogelijkheid aangekund, maar dat had ik gelukkig ook niet in huis :mrgreen: . Alhoewel… broekje maat 56 was wel véél te groot, past ze nu nog… Maar vond het toen niet zo erg dat sommige kleertjes wat te ruim zaten. Beter dan te klein…

Fay heeft +/- 2 weken maatje 50/56 aan gekunt.

Noa was bij de geboorte 50 cm en 2700 gram, een kleintje dus, en ze heeft bijna twee maanden maatje 50 aangehad. 56 was in het begin echt veel te ruim, dat past ze nu soms nog! Ze zit nu in 62, dus ze is nog steeds vrij klein.

Ik had achteraf veel te weinig in maat 50 in huis, omdat ik dacht dat ze dat amper aan zou hebben (ze werd van tevoren op 7 pond geschat).

Dus je weet het van tevoren gewoon echt niet…



Ik heb vooral heel veel 62 en 68 kado gehad, en dat geef ik zelf ook altijd.

Yara heeft maat 50 in het begin aan gehad. Pas na een week of vier kon ze 56 goed aan.

Als ik jou was zou ik wat 50 halen, maar overwegend 56. Bovendien zijn kleertjes snel gehaald als blijkt dat de maat anders uitvalt. Ik had ook 1 prematuur setje aangeschaft. Eigenlijk per ongeluk, maar heb het bewaard voor het geval dat…

Yana was 46cm bij geboorte en 50 was iets te groot, 44 was weer te klein. Nu is ze 53 en past nog steeds in maat 50… Ik zou gewoon maat 50 en maat 56 (of combi) in huis halen. Ik wist dat mijn kindje niet zo groot was, dus ik had alleen een paar rompertjes 62.

maat 50 was te klein. Was ook 55 cm bij geboorte. Maat 56 paste hij wel de eerste weken.

beide kids 52cm bij geboorte…tip koop geen maat 50 met voetjes eraan dan komt het wel goed :wink:

Celiza had lang maat 50 broekjes aan korte pootjes hahaha maar van boven al snel 56.

Maat50-56 zit er tussenin…dat gaat meestal wel goed.

ik moet wel zeggen ik vind het het geld wel waard om iets van maat 50 te kopen,al dragen ze het een week…het is zo leuk als ze iets aan hebben wat ze wel echt passen,vind ik tenminste :mrgreen:



Weet je al wat je krijgt??

Ik heb hele schattige dingen in maat 50 :stuck_out_tongue: en Celiza past het niet meer…

2e hands kan je het bijna niet noemen zo mooi is het nog maar we kunnen wel een leuk tweedehands prijsje maken dan :lol:

Jens was 58 cm en 4920 gram en paste makkelijk in maat 56. en 1 pakje maat 50 paste hem ook prima. ligt ook wel aan het merk.

ze zeggen altijd dat de lengte ongeveer de maat is…

Jens is nu 72 cm en heeft maat 68/74 dus denk wel dat het vaak klopt maar het is zo verschillend.

Hij is lang en dun dus qua lengte moet hij het dan hebben maar het is maar goed dat hij nog niet loopt want alles zou hem afzakken…



groetjes Jannie

maatje 50? daar verzoop ze in. Nee noa begon met 44 en daar zat ze ruim in. Ik moet er natuurlijk wel even bij vertellen dat ze 6 weken te vroeg was. Maar ze was al 1 week toen ze voor het eerst kleertjes aan mocht. Voor die tijd alleen de luier in een lekker warme couveuse.

Het ligt er ook echt aan hoe de kleertjes uitvallen hoor. Wij hadden het meerendeel maatje 56 en sommige 50/56. Nathalie was 53 cm en 3700 gram. Toch heeft mijn vriend toen ze geboren was nog wat kledingsetjes maatje 50 moeten kopen omdat de rest gewoon te groot was. Ze heeft maatje 50 toch wel enkele weken aangehad. Maatje 56 heeft ze tot zeker 4 maanden aangehad, toen ging ze pas naar de 62 toe.

bedankt meiden, we hebben de garderobe aardig goed aangeschat.

ons beebje kan komen

daan is nu 6 weken en begint echt uit maat 50 te groeien. Maat 56 past hij nu vlot… 62 is nog echt te groot…



Ligt echt helemaal aan de bouw van je baby, en aan de merken inderdaad. Ik had gewoon zelf gezorgd voor maat 50-56 en heb nu al best wat liggen in maat 62… En weet je… het is gauw genoeg gekocht hoor, mocht het allemaal wat sneller gaan als dat je in hebt geslagen :mrgreen: :wink: