welk maatje kleding

Jens is trouwens afgelopen Juli geboren… dus z’n outfit bestond uit een rompertje en verder niks omdat het zo warm was…

nee inderdaad wat renzoman zegt geen matje 50 met voetjes kopen, of pakjes die uit 1 geheel bestaan.

thijmen is gelijk in maatje 56 gegaan, een weekje de mouwtjes en pijpjes om moeten vouwen en daarna zat het goed.

voor het geval dat is een setje maatje 50 mischien wel handig

@rijstkorrel wrote:

bedankt meiden, we hebben de garderobe aardig goed aangeschat.

ons beebje kan komen




Gezien de duur van je zwangerschap zou ik zeggen, laat beebje nog maar lekker even zitten :wink: :mrgreen:

Hier was maatje 50 te groot bij de geboorte. Moreno heeft nu nog 3 truitjes van de Wibr@ in maatje 50 die nog goed passen 1 is zelf te groot.( is groter als maatje 62 vd hem@ :shock: )

Moreno zit nu in 56 / 62 ligt er aan wel merk het is zeg maar.



x

Yeline is in maat 44 begonnen dat had na 5 dagen van dr geboorte aan ongeveer omdat ze eerst in de couveuse lag met een romper aan mt 44. Maat 50 heeft ze ruim 2 maand mee gedaan en maat 56 tot ongeveer 4,5 maand oud. Ze heeft nu nog maat 68/74 met een jaar maar ze is ook nog maar 8595 gram en 72 cm.

Rivano kon ook in maat 50 toen ie net was geboren alleen bij kleertje van een grote winkel keten had ie maat 44 voor de broekjes.



Daarna is t heel snel gegaan hij heeft maat 56 eigenlijk overgeslagen en zit nu in 62.



Koop idd niet teveel want je krijgt zoveel. Ik heb een hele kist meet kleertjes tot en met maat 80 en groter nog die ik allemaal heb gehad dus voorlopig kleding genoeg

Zamira begoin met maatje 50

maar dit was veel te groot

maar zamira heeft er nu nog last van da alle kleren in de lengte goed zijn maar in de breedte te groot dit is best lastig omdat ze ook wat begint te lopen zakt haar broek steeds van haar kontje af

ze is nu 7 maanden

Fenne ook begonnen met 50! was 50 cm en 3195 gr!

56 kon wel maar zat toch de eerste 2 weken héél ruim en leek niet zo komfortabel voor haar! op 3 weken 56 en vanaf 2,5 maand 62 en nu 68!

Ze is nu 67 cm en weegt 6600 gr.

Teus kon de eerste 3 weken maatje 50 aan, daarna al snel maatje 56. En met 6 weken zijn we al overgestapt op maatje 62. Overigens is maatje 62 van de prenatal al te klein voor hem. Dat krijg ik met geen mogelijkheid meer over zijn hoofd. Maar Teus is vooral lang volgens mij. De broekjes zitten in de taille meest te ruim.

Pakjes met de voetjes eraan vast is zowiezo niet echt aan te raden vind ik. Ik persoonlijk vond ze niet prettig. Beter twee-delig met een paar sokjes eronder :think:

Sibel is begonnen met maatje 44 (47 cm, slechts 2070 gram), en na een paar weken groeide ze in maatje 50 (had ze eerder ook wel aan, want zo veel keus hadden we nu ook weer niet in 44, maar dat was nog wel erg ruim). Pas met 3 maanden zat ze in maat 56. Ze is nu 7 maanden, precies 7 kilo en 65,5cm (jaja, ze heeft best een inhaalslag geleverd) en past dus in maatje 68.

(Nog een kilo of wat en dan heeft ze haar geboortegewicht zowat ver viervoudigd!!)

hihihi

best leuk om te lezen dat ze echt allemaal anders zijn zeg !



Bryan had bij

  • de geboorte maat 56 (49 cm; 3560gr)
  • met 4 weken maat 62
  • met 4 maanden maat 68 (63cm;7170)
  • nu met 4,5 mnd zelfs enkele kleingstukken maat 74…



    dus ik ben benieuwd hoe het nu verdergaat met mn kleine knuffel kont :mrgreen:

3 maanden en meestal maatje 62. Dingetjes van maat 56 die groot uitvallen kunne ook nog. Ze weegt nu 5649 gram. 61 cm

@Kiz wrote:

Sibel is begonnen met maatje 44 (47 cm, slechts 2070 gram), en na een paar weken groeide ze in maatje 50




Ons kindje zal ook een heel kleintje zijn, tussen 2 en 2.5kg, maar vind geen maatjes kleiner dan 50… gaat dit veel te groot zijn?

@Vicky S wrote:

@Kiz wrote:
Sibel is begonnen met maatje 44 (47 cm, slechts 2070 gram), en na een paar weken groeide ze in maatje 50




Ons kindje zal ook een heel kleintje zijn, tussen 2 en 2.5kg, maar vind geen maatjes kleiner dan 50… gaat dit veel te groot zijn?




Vicky bij de C&A hebben ze prematurenkleding in maat 42 en 46… (bij Kaylee was maat 42 te groot, maar die was ook 6 weken te vroeg: 42 cm en 1910 gram). Bij de H&M op de babyafdeling hebben ze maat 44. En normaal gezien hebben ze bij de premaman ook 44.

Vicky, Bij c&a en premaman heb ik niks gevonden… maar bij H&m heb ik nog niet gezien… ik ga eerst ff afwachten tot ze er is… heb pyamatjes in 50 en als die echt te groot zijn, moet de papa maar eens een bezoekje gaan brengen bij H&M, bedankt voor de tip!

Nog ff een vraagje, je dochtertje woog 1.9kg, hoe deed die het? Bij mij zal ze wel 39w gedragen zijn, maar een lichtgewicht, als ze geen 2.5kg weegt, mag ze niet bij mij op de kamer :cry: , … maar als ze het nu echt goed doen…? Is een ks, tussen haakjes…

Ik pb je wel even :wink:

Hier hebben we dus echt heel lang maat 50 en maat 50/56 aangehad. Hij was 52 cm bij de geboorte en woog 3720. Nu draagt hij net 62 en hij is volgende week 6 maanden. Ik was zo blij dat ik veel in maat 50 had. Hij draagt zelfs nu nog 50/56. Shirtjes maat 62 passen wel, maar broeken zijn nu nog te groot en hij is nu 63 cm. Ik zou dus zeker wat aanschaffen.