Welk gezelschapsspel

Zaterdag gaan we op vakantie, twee weken kamperen.

Tijd, vind ik, om eens een nieuw gezelschapsspel aan te schaffen welke m’n man en ik 's avonds samen kunnen doen. Het hoeft dus geen spel te zijn wat de kinderen snappen.



Welk spel, dat ook geschikt is voor 2 personen, vinden jullie nou echt een aanrader?

Risk :thumbup:

lost cities, carcasonne (ool met meerdere spelers te spelen) babel, de beer is los.



mijn favo is babel.

phase 10 (=kaartspel)

rummikub

Koehandel! (kan dat met zn tweeën eigenlijk… ? :think: )



En hier hebben we Age of Empires. Dat speelden we altijd op de computer en toen zag ik het bordspel en heb ik dat gekocht, is ook leuk :thumbup:

Kaartspel kun je ook van alles mee, zoals klaverjassen (kan ook met zn tweeën). Carcasonne inderdaad ook leuk, en de nieuwe risk kan goed met zijn tweeën en natuurlijk Kolonisten van Catan!



Kolonisten kaartspel en pinguin party zijn leuke korte spelletjes voor tussendoor, of als je geen zin hebt in een groot / lang spel!

Boggle!

@Noor82 wrote:

Boggle!




hier sluit ik me helemaal bij aan!!

maar dan het liefst wel de ouderwetse versie met een zandloper :mrgreen:

@Noekie wrote:

Koehandel! (kan dat met zn tweeën eigenlijk… ? :think: )




nop. en risk kan wel met twee maar zou ik ook afraden.

en boggle :inlove: :inlove: is er een nieuwe versie zonder zandloper? :shock: :hand:

@fiep klophout wrote:

@Noekie wrote:
Koehandel! (kan dat met zn tweeën eigenlijk… ? :think: )




nop. en risk kan wel met twee maar zou ik ook afraden.

en boggle :inlove: :inlove: is er een nieuwe versie zonder zandloper? :shock: :hand:


ja dat vonden wij dus ook! bij die nieuwe versie zit er een tijdklok in die afgaat.*****

Edit beheer: commerciële link verwijderd

ticket to ride is ook ergg leuk (vooral de europa versie), maar is alleen online te krijgen.



Boggle is zeker een aanrader, rummicub blijft ook leuk en triominos, maar die is minder leuk met 2.



kaartspellen: ligretto, skipbo, boonanza, kakkerlakkensalade volgens mij allemaal met 2 te spelen, maar met meer is leuker (vind ik persoonlijk dan he)

@romata wrote:

Risk :thumbup:




Geweldig spel, maar niet met zijn tweeën, daar moet je minstens met 4 personen voor zijn vind ik.



ouderwets backgammon of tric-trac blijft leuk vind ik.

Scrabble, rummicub.



Oh en het kaartspel van kolonisten van Catan is ook erg leuk.

Zeeslag blijft hier favo! Maar ook onderuit is leuk.

Scrabble, rummikub, jokeren en set zijn mijn favorieten :thumbup:

Stratego.

yathzee

Kolonisten van Catan met stip op nummer 1. Ik vind de versie voor 2 personen zelfs leuker dan die voor 4. Verder Carcasonne, Cuba.



Enne…fijne vakantie! :thumbup:

Dank jullie wel allemaal!

Ik ga het allemaal eens nalezen en bekijken.

Zie er zeker leuke tips tussen staan.

@mama van Esmay wrote:

yathzee




Dat zijn jeugdherinneringen.

Waren we met m’n ouders op een camping, stonden er vlak naast ons mensen die elke avond yatzee deden en dan de dobbelstenen in zo’n plastic beker schudden: net een galloperend paard en dan bam…dobbelstenen op tafel. :lol:



Maar best irritant op den duur :shifty:

rummicub!!! :mrgreen:



en kolonisten van catan :slight_smile:

@romata wrote:

Risk :thumbup:




JA!! was ook het eerste waar ik meteen aan dacht.



Of…strippoker. hihihi :wink: