Welk gezelschapsspel

  • kaartspel van Catan (evt. met uitbreidingen)
  • Carcasonne - Jagers & Verzamelaars
  • Fluxx is ook erg geinig (vind ik dan, er zijn ook mensen die er allergisch voor zijn :lol: wij hebben EcoFluxx :mrgreen: )

    makkelijk meenemen, kleiner dan een stok kaarten

Hier staan ook nog wat leuke spelletjes tussen!

Tijdens een vakantie in Nieuw Zeeland hebben wij ons prima vermaakt met Tantrix.

@Tamma wrote:

@mama van Esmay wrote:
yathzee




Dat zijn jeugdherinneringen.

Waren we met m’n ouders op een camping, stonden er vlak naast ons mensen die elke avond yatzee deden en dan de dobbelstenen in zo’n plastic beker schudden: net een galloperend paard en dan bam…dobbelstenen op tafel. :lol:



Maar best irritant op den duur :shifty:




daarom moest er bij ons altijd een handdoek op tafel van mijn ouders als we gingen yahtzeen op de camping en na 8 uur ivm slapende kindjes dobbelstenen in de hand en dan gooien :lol:

Cuba ken ik niet, hoe gaat dat?

Het dobbelspel van Kolonisten van Catan vind ik ook leuk.

Net als Regenwormen.

Ja regenwormen is ook erg leuk met 2 personen. En het duurt niet heel erg lang :thumbup:

Skip bo! :smiley:

Ja skip bo wilde ik ook zeggen! Leuk.

En het kaartspel van kolonisten van catan.

Scrabble, yathzee, rummycub gaan bij ons ook altijd mee op vakantie.

Yathzee :thumbup: (ging bij ons vooral mee in de rugzak omdat het niet veel weegt en weinig ruimte inneemt :mrgreen: ). Wij speelden ook samen veel Carcassonne (met evt uitbreidingen) maar daar heb je wel wat ruimte voor nodig. Monopoly kaartspel doet het ook goed met z’n 2en en 2pers spel van Kolonisen :thumbup: (heb de dobbelversie nog niet geprobeerd).

Beverbende is ook erg leuk trouwens maar vooral met meer dan 2 pers.





PS: dat Ticket to Ride heb ik hier in Groningen wel in de winkel gezien :angel: :mrgreen: Leek me toen al leuk idd

Stapelwoord!