Welk dieet gebruik jij en wat zijn je ervaringen?

Ik ben ook aan de snolja ( :mrgreen: ) en hoewel ik werkelijk een hekel aan haar heb (niets persoonlijks, maar ik mag geen ijs en taart enzo van Sonja… :wink: ) ben ik er al eens 9 kilo mee afgevallen en heb ik het op 1 januari weer opgepakt! Nu gaan we voor nog eens 15 kilo!

Toen ik een 3 jaar terug voor 't eerst echt serieus stopte met roken kwam ik iets van 6 kg aan. Ik ben toen aan de herbalife (shakes als maaltijdvervanger) gegaan maar dat was 't achteraf toch niet. In 't begin ging 't goed en vlogen de kilo’s eraf maar het is gewoon niet vol te houden. Ik raakte te snel gewend aan de shakes en kon er niet van leven (ik verging van de honger en financieel loop je er ook op leeg! :wink: ). En zodra ik weer normaal ging eten (dus niet eens buitensporig snoepen maar gewoon broodmaaltijd en 's-avonds warm eten), kwam ik binnen no time weer giga aan + nog een paar kg extra! :evil: :thumbdown: Nee, voor mij nooit meer herbalife! :hand:



Een half jaar na Ilja’s geboorte ben ik Sonja Bakker gaan doen. Ben er in totaal iets van 13 kg mee afgevallen! Helaas hou ik het nooit langer vol dan een week of zes…Een tip: Sonjamethode is goed te doen, maar dan wel boek 1 of 2! Doe niet zoals ik afgelopen zomer Sonja’s zomerslank (boek 3). Dat is nl. gewoon een crashdieet en zodra ik stopte kwam ik hetzelfde weer aan + nog 1 kg extra!



Ik ga me nu focussen op gezond (en genoeg) eten en vooral veel bewegen. En ik heb in de bieb het boek van Yneke Vockens gereserveerd (die coach van De Afvallers, boek heet Your personal health coach), ben wel benieuwd wat dat precies is. Ik wil namelijk absoluut geen honger lijden dus echt ‘op dieet gaan’ wil ik niet meer. Maar wel gewoon gezond eten en goed voor mezelf zorgen, en als ik er dan een paar kg mee verlies is dat meegenomen! En ik weet waar 't aan ligt hoor, ik snoep en snaai gewoon teveel! Als ik daarmee zou stoppen en meer water drink, dan heb ik al de helft gewonnen!

Ik merk ook dat ik door het sporten al een stuk slanker eruit zie. Veel mensen vragen ook of ik afgevallen ben. Nee dus, maar goed, het gaat om het oog en hoe je kleren zitten, niet om het getal op de weegschaal! :mrgreen:

Een beetje Sonja en iets van me zelf :slight_smile:

van dieten ga je meestal jojo-en :shifty: en als je pech hebt komt er meer bij dan dat er af is gegaan…



dus wat al eerder gezegd is: gewoon meer bewegen en bewuster, minder en gezonder eten :thumbup:

Bedankt voor alle reacties!

Ik beweeg wel redelijk wat per dag, maar dat ga ik sowieso wat meer doen.

Daarnaast ga ik natuurlijk alle lekkere extra’s links laten liggen.

Ik ga uitzoeken, met mijn ‘hernieuwde’ leefpatroon wat ik verbrand aan calorien en wat ik binnen krijg. En daar ga ik dan mijn eet=patroon/menu op afstemmen.

Dus bewegen, bewuster en gezonder eten.

Want als ik dat zo lees is een dieet niet echt wat voor mij. En sonja Bakker, daar schrok ik van hoe weinig je soms binnen krijgt. Als ik dan 10 km gefietst heb per dag, dan red ik dat toch niet met dat dieet? :?

Voor de dames die mij een pb gestuurd hebben. Ik ben nu aan het werk morgen stuur ik jullie ff het schema. Ik heb het thuis op de pc staan.



x

euhhm Coor zou jij mij dan ook een pb-tje willen sturen.

Ben nu aan het bekijken hoe ik het beste kan afvallen. Helaas is net mijn inductiekookplaat gecrasht en hebben dus Mac gegeten.

Daar baal ik echt van. :twisted:

Houd er rekening mee dat wanneer je te weinig eet, je lichaam in “starvation mode” raakt, en je dus niet af valt.

Daarom is het goed te weten hoeveel je eet en hoeveel je verbrandt. Dus als je heftig sport, moet je wat meer eten.

Je diner opscheppen op een lunchbord… Het lijkt dan heel wat, maar je eet een normale portie…



(1 keer opscheppen…) :wink: :mrgreen:

ik ben begonnen met weight care dat is shake’s en repen

omdat ik geen tijd vrij maak voor mezelf om te ontbijten en lunchen ben ik dat gaan doen dan krijg ik toch wat binnen ipv snoep :lol:

Hier ook Sonja met eigen interpretatie… maar dat ging vorig jaar heel goed. Een tijdje (4 maanden) pauze genomen om te kijken of het er zo weer aanzat, maar nee… ik blijf mooi op gewicht :dance: . Nu dus de volgende ronde… :thumbup:



Het voelt zo heerlijk die kleinere maten kleding! :smiley:

Gezond/mager eten. Veel sporten en bewegen en veel water drinken.



Hierdoor ben ik 43 kilo in 10 1/2 maand kwijt geraakt :thumbup:

ik heb toen ook een tijdje sonja gedaan. In 3 weken 5 kilo. Maar toen kwam er vanalles tussen op het persoonlijke vlak en dit was er niet bij te doen.



Ik ga nu weer meer skaten ennnn met de oktobermama’s ga ik lijnen en wel weer met sonja bakker



ik wil het zo makkelijk mogelijk, niet zelf vogelen met punten en calor. tellen. Ben heel slecht in het bedenken wat moeten we nu weer gaan eten.



Dinsdag ook weer beginnen met werken, dus dan leek het me makkelijk om daar die regelmaat weer in te krijgen.



dus sonja… ik doe me best

anders nl via een afval site waar je een eetdagboekje kan invullen en dan merk je vanzelf wel of je goed eet of niet, juist door het invullen zag ik hoevaak ik impulsief iets ongezonds at. Plus buddy’s die je in moeilijke momenten kunnen helpen.

Gewoon rond de 1700-1800 cal. eten en meer bewegen.



Liever langzaam maar blijvend afvallen dan snel en gaan jojo-en

vorig jaar ge-sonjabakkert… en 13 kilo kwijt in 9 weken en sindsdien zijn er maar weer een paar erbij aangekomen :thumbup:

Ik heb van alles al geprobeerd,had niet veel kilo’s te veel maar toch…

uiteindeljk ben ik gewoon minder gaan snoepen…iets meer gaan bewegen…en zo op mijn gewicht gekomen en gebleven…

met al die andere dingen kom je snel weer aan als je stopt…

Dieten zit echt tussen je oren,als ik dieet wil ik van alles,en als ik rekening houd met en af en toe wat pak val ik wel af,omdat het mag van mezelf…als ik niets mag van een dieet krijg ik er meer en meer zin in…

Ik heb 2 jaar geleden na de bevalling van Anouk Sonja Bakker gedaan (met eigen interpretatie) en daar ben ik 20 kilo mee afgevallen in ongeveer 7 maanden. Straks na de bevalling ga ik ook weer aan boek 1 beginnen.

En Manuela: als je veel beweging hebt (10 km fietsen bijv. :wink: ) neem je toch een extra (gezond!) tussendoortje.



Ik ben trouwens nog geen kilo aangekomen sinds ik in oktober 2006 gestopt ben, behalve door onderstaande reden… 8)

Ik ben vorig jaar januari begonnen met Sonja Bakker. We hebben 3x het boek gedaan en toen zijn we er mee gestopt. Het ging heel goed. In kilo’s ben ik niet super veel kwijt (6 kg.) maar qua omvang wel. Ik had maat 44 en had daarna 38/40, moest veel nieuwe kleren kopen (ERG!! :liar: ). Ik ben toen zelfs op vakantie waar we echt nergens om gedacht hebben niet aangekomen. Nu ben ik een kilo zwaarder (kan ook van de maandelijkse per. komen), maar ik ben wel al weer bezig met het nieuwe boek. Kijken of ik nog weer 60 kg. kan worden, ben nu 64 kg.

Ik ben in juli 2007 begonnen met Sonja Bakker, en in oktober/november was ik 12 kilo kwijt.



Ik ben erg tevreden over het dieet, als ik nog weer eens wat kilo’s kwijt moet dan ga ik weer Sonja Bakkeren. In het begin heb je wel eens wat trek, maar dat gaat over. Nu eet ik inmiddels weer alles en ik blijf goed op gewicht. Ik kijk alleen uit dat ik niet teveel van alles eet (dus 2 boterhammen tussen de middag ipv 4, op die manier).



Overigens deed ik overdag SB, maar bij het avondeten at ik gewoon wat wij lekker vinden, maar dan wel op de light-versie. Dus geen gewone crème fraiche maar light.

ik heb geen dieet gevolgd, gewoon na het avondeten niks meer eten en zo ben ik meer dan 20 kilo afgevallen. ik ben onlangs ook ziek geweest en nog 4 kilo afgevallen waardoor ik nu eigenlikjk te weinig weeg maar dat was ook niet echt de bedoeling en krijg het er niet meer bij nu.