Welk dieet gebruik jij en wat zijn je ervaringen?

Overal op KOK staan diverse onderweropen over afvallen etc.

Ik wil zelf ook een aantal kilo’s kwijt en ben eens aan het kijken naar een bij mij passend dieet (voor zover dat kan :mrgreen: )

Nu ben ik heel benieuwd naar wat voor dieet jullie eventueel gebruiken en wat jullie ervaringen zijn!

Ik heb anders ingevuld.

Ik gebruik namelijk het voedingsschema wat mijn moeder samen heeft gesteld en daarmee 30 kg is afgevallen.

Ik ben zelf nu 13.80kg afgevallen.

Als je het schema wil om te zien of het wat voor je is stuur me maar ff een pb.



x

anders nl…



Gezond eten …

Veel bewegen …

Veel water drinken …

niet snoepen …



en 4x per dag eten :slight_smile:



08:00- 12:00- 15:00- 18:00



en daarna niets meer … nog lekker even een half uurtje wandelen met kind en hubby :mrgreen:



verder hou ik een schema bij dat is destijds heb gekregen van coor … Ik gebruik het niet helemaal maar zitten wel dingen in verwerkt :lol:

Ik heb WW gekozen, maar ik ging alleen om me te wegen op een betrouwbare schaal. Ik hou bij hoeveel calorien ik in neem en hoeveel ik verbrand. En dat beviel me prima. Ik had niet zo het gevoel dat ik op een dieet was, en ik voelde helemaal niet dat ik iets niet mocht. Dus als ik een keertje iets vettigs of gesuikerd wilde eten, zorgde ik ervoor dat het binnen het calorie getal bleef voor die dag, of ik maakte een wandeling om binnen mijn calorie getal te blijven.

Ik hield alles bij op een website, en het werd een spelletje om zoveel mogelijk goed maar lekker eten in mijn calorie getal te krijgen.



Mijn grootste verandering was toch wel mijn love/hate relatie met eten. Zodra ik wist wat mijn schrans-triggers waren, kon ik het beter opvangen. Dus ik werd minder gestressed over wat ik wel of niet kon eten.

4o punten dieet. Werkte bij mij goed.

Anders helemaal geen dieet meer, wat ik eraf had gelijnd kreeg ik er dubbel zo hard weer bij aan. Ik krijg nu eind jan/ begin feb een maagverkleining dit is de oplossing voor mij. Maar hier zijn echt heel veel dieeten en nadenken aan vooraf gegaan.



Maar in ieder geval veel succes bij wat voor dieet je ook gaat volgen.

@marielle wrote:

Anders helemaal geen dieet meer, wat ik eraf had gelijnd kreeg ik er dubbel zo hard weer bij aan. Ik krijg nu eind jan/ begin feb een maagverkleining dit is de oplossing voor mij. Maar hier zijn echt heel veel dieeten en nadenken aan vooraf gegaan.



Maar in ieder geval veel succes bij wat voor dieet je ook gaat volgen.




Wat rot dat al die dieeten etc niet geholpen hebben, maar fijn dat de voor jou fijne oplossing zo dicht bij is nu! :thumbup: :-*



Dank je wel!

Anders, nl geen :mrgreen:



Ik eet gewoon verantwoord en gezond en probeer zo weinig mogelijk te snoepen.

Ben va vandaag wel begonnen met veel water drinken om het hongergevoel te stillen en zosoende minder te snaaien… :oops:

Sonja Bakker.



Ik ben nu in iets meer dan een half jaar 20 kilo afgevallen en dat bevalt me prima.

Ik wil er nog wel iets meer af hebben dus vanaf volgende week (we waren even gestopt ivm de feestdagen) gaan we hier weer verder met sonja.



Ik heb ook heel erg het gevoel dat dit het eerste is dat ik makkelijk kan volhouden en waar ik ook echt resultaat zie, ondanks medicijngebruik.

En ook het volhouden van je gewicht als je stopt gaat me goed af gelukkig!

Anders nl;

veel water drinken

geen suiker/zoetstoffen

weinig koolhydraten

veel fruit en verse groenten.

gezonde tussendoortjes(appel)

en meer keer per dag kleine porties eten.

dus 7.30u 10.30u.14.30u en 17.30u. evt.voor 20.00u iets gezonds(fruit ofzo).

Daarnaast ga ik weer 3x per week fitnessen en 1 x per week zwemmen.

Ik fiets elke dag,dus dan moet het wel lukken lijkt me.



@Coor,je hebt pb :wink:

Ik wil straks ook weer gaan lijnen, ben 23 kilo aangekomen totaal, en wil wel weer terug, of wat minder dan waarmee ik begon, namelijk 74 kilo.



Ben nu al 10 kilo kwijt :dance: Door bevallen en vochrverlies.



Ik weeg nu 86 kilo, nog 12 te gaan…



Ik heb Coor ge -pbt, maar hoor ook uit mijn omgeving dat Sonja Bakker een fijn dieet is!

Ik heb Coor ook gepbt, gewoon uit nieuwsgierigheid en voor later :mrgreen:

Ben niet voor speciale dieëten, geloof daar niet in dus Anders:



gewoon je voedingspatroon eens veranderen



drie keer per dag eten, snoep, koek en chips e.d. laten staat

Veel water drinken (min.2 liter)

en BEWEGEN



wedden dat je afvalt !? :wink: :wink:

dieet en marijke is geen combi. Al zou het wel mogen hahaha.



Sporten, letten op je snoepgedrag en veel water vind ik wel de beste methode.

Sonja bakker kan ik echt niet van leven.

Geen, gewoon een goed eetpatroon en genoeg water is voldoende.

Ik heb nog nooit een dieet gevolgd. Op momenten dat ik vind dat er teveel rolletjes komen let ik gewoon meer op wat ik eet en ga wat vaker sporten.

Ik ga straks weer het dieet volgen waar ik een paar jaar geleden 16 kilo mee afgevallen ben: het EGA-dieet. Het is heel simpel en eigenlijk meer een manier om een gezond eetpatroon aan te leren. Het liep bij mij als een trein. Waar het op neer kwam was de volgende maaltijden:



Ontbijt:

250 cc melk of yoghurt met muesli/brinta/cornflakes/havermout (een graanproduct zonder suiker ofzo)

1 stuks fruit (verplicht bij ontbijt)



Lunch:

2 boterhammen (3 als je bij de avondmaaltijd geen aardappelen/rijst/pasta neemt) met keuze in beleg uit oa: 100 gr vis (is veel, erg lekker), 50 gr vleeswaren, 15 gr pindakaas of 25 gr kaas (niet veel in plakken, wel als je smeerkaas neemt, alle kazen tot 50% vetgehalte mocht, dus ook sommige varianten brie jammie)



Avondeten:

100 gr aardappelen/pasta/rijst

100gr vlees/vis

onbeperkt groenten



Dingen waar je je daarbij aan moest houden waren:

Naast het stuk fruit dat je bij het ontbijt neemt nog 2 andere stukken fruit, zelf beslissen wanneer. Als je aardbeien nam mocht je wel 150 gr (dat is veel dus ik at in de aardbeientijd veeeeeeel aardbeien) Daarbij moest je minstens 1 stuk uit een bepaald lijstje nemen waarin oa sinaasappel, mandarijn, aardbeien en mango stonden.

Ook moest je verplicht 125 gr van een groente uit een bepaald lijstje, hierin stonden oa peulen, erwten, uien, sugarsnaps enz. Die verplichte groenten en fruit was omdat je dan een natuurlijk soort zoet binnen krijgt waardoor je zin in suiker afneemt.

Je mocht ook nog op een ander moment van de dag 250 cc zuivel (halfvolle melk of magere yoghurt) dit combineerde ik dan met een stuk fruit om 's avonds lekker op te eten.

Daarnaast moest je eens in de week lever eten, was niet mijn favoriet dus ben ik op een gegeven moment mee gestopt (al merkte ik wel na het een tijdje wel gedaan te hebben dat het inderdaad goed was voor je huid en haar, zag er veel beter uit).

Ook moest je sommige dingen ‘tellen’. Max 4 x in de week kaas, max. 5 x in de week vis, max. 3 x in de week varkens-lams-rundvlees (das balen, maar ik heb in die tijd dan ook veel met kip leren koken). Als je het bij de lunch at telde het voor 1 keer en bij het avondeten weer telde het ook voor 1 keer.

Kip mocht dus onbeperkt.

Daarnaast wat altijd mijn hoogtepunt van de dag was: 25 gr vetten, dit moest in de vorm van mayo, roomboter, margarine of olijfolie. 25 gr roomboter op je brood is echt veel en maakt het echt lekker! Ook mocht je trouwens op je brood 3 x in de week een ei, dus in combi met de mayo en wat kruiden had ik dan lekkere salade.



Nou, het is een heel verhaal geworden. Na dit een tijd gedaan te hebben had ik een goed eetritme onder de knie, je weet na een tijdje wel hoeveel wat weegt en leert meer groenten te eten ipv aardappelen of vlees.

Helaas is mijn eetritme nu helemaal verstoord door mijn hormonen, maar ik trek me er niets vanaan, ik weet dat het er wel weer vanaf kan straks, en hubbie heeft beloofd solidair met mij mee te gaan doen.

O ja, wat ik niet kan ontkennen is dat sporten inderdaad goed werkt, hoe meer je beweegt hoe meer je natuurlijk verbrand.

sonja bakker vorig jaar 13 kg ermee afgevallen en ga as maandag weer beginnen

Ik ben nu pas bezig met dag 3 van Sonja, maar tot nu toe denk ik dat het goed te doen is. Ik heb nml geen honger en krijg van alles wat binnen.



Ik heb ww gedaan, maar daar werd ik gek van het wegen en afmeten van dingen en daarnaast was ik niet zo blij met daar telkens op de weegschaal staan.



Shakes ben ik nooit aan begonnen aangezien ik van mening ben dat je ‘gewoon’ een goed eetpatroon moet aanleren en als je van de shakes af bent weet je nog niet wat een normaal eetpatroon is.



Succes met het vinden van een dieet.