Afgelopen week waren we op vakantie. Ik kan dan altijd erg genieten van een eigen bed en dan vooral van een eigen dekbed. Zo lang als wij samen zijn (al bijna 20 jaar) is er 's nachts “geruzie” om het dekbed. We hebben een dekbed van 2.40 breed maar nog lig ik bijna elke nacht zonder dekbed of lig ik de halve nacht het dekbed terug te sjorren om ook maar wat dekens te hebben. Wat vriendlief doet, ik snap het niet, maar hij heeft altijd alles! Als ik over 2 losse dekbedden begin wuift hij dat altijd weg als “ongezellig”. Ik snap dat niet want ik kom hem 's nachts toch niet tegen. Bovendien wil ik gewoon slapen 's nachts (Ik zoek hem wel op als we dat nodig vinden
). Vannacht sliepen we weer voor het eerst in ons eigen bed. Ik heb me tot 1:45 liggen ergeren aan het “inwokkelen” van vriendlief. Meteen weer geen dekbed dus! Ik overweeg dus steeds serieuzer om 2 losse dekbedden te gaan kopen (kan ik ook een winterdekbed erin doen als hij dat nog niet wil en kan hij onder een laken slapen in de zomer als ik dat eigenlijk te koud vind). We hebben wel 1 groot matras van 1.60, dat vind ik dan wel weer okee en gezellig. Maar mijn nachtrust is me ook zoveel waard. Ik heb de hele week als een blok geslapen in het vakantiehuisje en nu vannacht ben ik weer tig keer wakker geweest door dat stomme dekbed! Mijn vraag is dus, hoe slapen jullie? Hij gelooft namelijk niet dat er mensen zijn die in 1 bed onder 2 aparte dekbedden slapen :think:
Wij hebben 1 matras (1,80m breed) en 1 dekbed (2,40m breed). Heb af en toe last dat het dekbed ‘uit mijn kant’ gaat en ik dus alleen maar onder een laken lig…maar aan de andere kant vind ik twee dekbedden (bv. op vakantie) veel irritanter en onhandiger… Zelfde geldt voor twee matrassen…met één matras heb ik ‘last’ van de ‘kuil’ die hij maakt, maar met twee matrassen vind ik die naad in het midden ontzettend irritant (en we hadden zo’n T-stuk er tussen, maar dat werkte niet…). Dus gaan we nu voor het minst erge.
hoi,
erg herkenbaar alleen ben ik de gene die zich in dekens wikkelt haha.
we hebben het geprobeerd 2 dekbedden maar vond het niet fijn miste toch zijn warmte.
We zijn toen op een dekbed van 240 gegaan en sinds dien hebben we beide genoeg deken haha
2 matrassen (2x 80 cm) en een lits jumeaux dekbed extra lang :mrgreen:
Ik wikkel mijn voeten in, dus trek de hoek bij mijn eigen voeten los en draai daar in en soms een stuk onder mijn buik een stuk. Maar met 2.40 breed heeft mijn man daar geen last van.
We hebben in het begin onder 2 losse dekbedden geslapen en dat vond ik uiteindelijk kouder als dit… maar mijn ouders slapen altijd al onder 2 dekbedden en vinden dat erg fijn.
Ook om de reden die jij aangeeft: kan de 1 eerder als de ander het winterdeel er in stoppen etc. Mijn vader heeft dat er al heel snel op liggen, bij mijn moeder moet het dan echt goed vriezen (dus die heeft tot nog toe geen winterdeel op het bed). Voor hun is het ideaal en denk dat het voor veel mensen zo kan werken hoor.
wij hebben 2 matrassen en een dekbed, ik vind dat heerlijk, omdat ikhet altijd koud heb,
ik zou absoluut geen 2 lossen dekbedden willen hebben.
maar nu woelt mijn man ook niet zo.
wij gaan straks voor twee matrassen, twee enkele dekbedden met daarover een grote 2 persoons. We zijn beide koukleumen.
wij hebben 1 matras (1.40)
en 2 dekbedden
heerlijk moet ik zeggen!!! :mrgreen:
Wij hebben 2 matrassen van 2x 90 cm en 1 dekbed van 2.40. In het begin hadden nog 2 losse dekbedden maar dat vonden we minder gezellig.
Hier ben ik degene die me helemaal in het dekbed wikkelt maar mijn vriend hoor ik daar eigenlijk nooit over
2 bedden, 1 topdek van 180 breed en daardoor dus 1 matras.
1 dekbed van 240 wat echt breed genoeg blijkt, ik vind 2 dekbedden inderdaad een stuk kouder in de nachten
Wij hebben 2 lossen boxspings met daarop 1 groot matras van 1.80 bij 2.00
Daar boven op nog een grote topper
En 2 losse dekbedden
1 dekbed zou een ramp zijn geloof ik :mrgreen:
Wij hebben 1 groot bed (l 2m, b 2m20) met daarin 2 matrassen en 1 dekbed van 2m lang en 2m40 breed. Over de 2 matrassen gaat 1 groot laken. Als ik er echt last van zou hebben dat hij mijn dekbed inpikt, zou ik er 2 kopen maar meestal ben ik degene die het dekbed inpikt.
Wij hebben beide een eigen boxspring, 1 onderlaken en beiden een dekbed. Mijn A is een draaier en ik werd elke keer wakker van dat getrek aan het dekbed. Nu heb ik heerlijk mijn eigen dekbedje en verneem zijn draaierij bijna niet eens meer. Ik wil nooit meer anders!
Hier 2 aparte onderbedden (electrisch verstelbaar), 2 aparte matrassen (voor mijn rug een speciaal orthopedisch matras), 1 hoeslaken en 2 aparte dekbedden. Wij hielden elke nacht een gevecht om het dekbed ondanks dat dat 2.40 m breed was. Verschrikkelijk. Nu slapen we allebei heerlijk en zijn we overdag ook minder kribbig tegen elkaar omdat we beiden voldoende nachtrust hebben. En ondanks dat we alles apart hebben, sprankelt het echt nog wel in de slaapkamer
Allebei een eigen bed, boxspring, daarop 1 groot matras van 1.80 bij 2.00 en allebei ons eigen dekbed.
Twee aparte matrassen lijkt me niet fijn, altijd een richel of spleetje, zelfs als je er zo’n ding tussenstopt lijkt het me niet helemaal lekker liggen. En 1 groot dekbed zou niet gaan werken, wij rollen ons er altijd allebei helemaal in, dan heeft de 1 dus nooit een dekbed :mrgreen:
Absoluut 2 dekbedden.
Dat getrek en gesjor vind ik helemaal niets. Ik lig liever heerlijk in mijn eigen coconnetje…
Wel een matras, hoef niet in een geul te liggen mocht ik wel knuffelen.
@marloes vip wrote:
Wij hebben een bed van 1.60 bij 2.00 en dekbed van 2.00 bij 2.00. Ik begin meestal op mijn eigen helft van het bed maar eindig altijd in het midden, zo dicht tegen mijn lief aan dat hij er nog net niet uit valt. Af en toe stapt hij aan zijn kant uit bed en dan gaat hij op mijn kant liggen omdat hij daar dan meer ruimte heeft. Over dekbed zelden ruzie, ik lig meestal tot mijn oren er onder, al is het op de slaapkamer 30 graden dat maakt me niets uit.En hij trekt wel een stuk van me af als hij koud ligt. :inlove:
Haha, ik doe dat ook. Kruip altijd helemaal naar manlief toe
Bed is 140 x 200 en een dekbed van 200 x 200.
Lekker warm en knus.
Maar ik ken wel mensen die 2 matrassen en 2 dekbedden hebben. De 1 wil een zacht matras en de andere een harde. En dan kan je in de winter en in de zomer inderdaad zelf bepalen hoe dik je, je dekbed wil hebben :-).
Ons bed is 1.60 m. We hebben beide een eigen matras, dus in het midden een naad. We slapen wel onder één dekbed. We hebben het wel eens met aparte dekbedden geprobeerd, maar dat beviel toch ook niet. Het glijdt constant op de grond en je kunt je lang zo lekker niet inrollen.
@Madre wrote:
Absoluut 2 dekbedden.
Dat getrek en gesjor vind ik helemaal niets. Ik lig liever heerlijk in mijn eigen coconnetje…
Wel een matras, hoef niet in een geul te liggen mocht ik wel knuffelen.
Same dan wel eigen matras maar met een dekding dat de geul er niet is.
Oh ons bed is 1.60b 2.10l
Wij hebben beide een thempur matras. 1 matras is voor ons niet handig want ik weeg veel meer als hub. En dan lag hij telkens in mijn kuil.
En 1 dekbed. Bevalt ons prima. :thumbup:
wij hebben 2 losse matrassen in een strakke hoes, dus geen geul en 1 dekbed.
over het algemeen gaat het goed, maar soms word ik ook 's nachts wakker met nog maar een klein stukje dekbed over me heen.