Welk dekbed?

Wij hebben een waterbed, dus daar zak je een beetje in, waardoor het dekbed beter benut wordt heb ik het idee…

We hebben een waterbed van 1m80 breed en een dekbed van 2m40 breed en ik kan me niet herinneren dat wij ooit om het dekbed gevochten hebben.

Helpt een dekmatras ook goed tegen zo’n geul? Ipv een topper erover?

als je met optie 2 eigenlijk 2 aparte matrassen bedoelt hebben wij dat. Verder ben ik sinds een jaar blij met 2,40 ipv 2.00 breed :mrgreen:scheelt mij een hoop gesjor en gedoe. Maar dat hij aan die 2.40 met jou samen nog niet genoeg heeft :shock:

Als ik het zo snel lees zou ik aparte dekbedden zeker overwegen, dan maar niet gezellig; nachtrust is ook wat waard!

2 bedden en 1 dekbed.

We hebben een verstelbare boxspring, dus dan 1 matras zou erg nutteloos zijn, want dan heb je niets aan het verstelbare. Ieder 90x220. Slaapt heerlijk. Ook geen last met knuffelen, dan hebben we aan een van beide bedden :wink:

Wel 1 matras. vonden we toch knusser. Hebben nooit gedoe over het dekbed. Blijven er beide goed onder liggen.

2 matrassen en 1 dekbed.

Soms hebben we 's nachts ‘ruzie’ om de deken, maar vaak lost het zich vanzelf wel weer op.

In jouw geval zou ik gewoon voor 2 dekbedden gaan. Hoe vond je man het op vakantie? Toch niet minder gezellig dan 1 dekbed thuis? Je past je dan gewoon

aan denk ik, en als je daardoor beter slaapt lijkt me dat toch het belangrijkste!

Ik vind 2 dekbedden (op vakantie ofzo) juist altijd heel erg irritant. Als je dan eens gezellig tegen elkaar aan wil liggen glijd mijn dekbed van mij af, moet ik zoeken naar de ingang bij het andere dekbed en als je alles dan goed hebt gelegd heb je zo’n koud tochtgad… :wink: Ik ben dus een groot voorstander van 1 dekbed, 2.40 breed op een bed van 1.80.

Maar als jij twee dekbedden fijner vindt en je man kan overtuigd worden, vooral doen hoor!

hier een waterbed van 180x200 cm verdeeld over 2 losse watermatrassen (hij heeft minder stabillisatie erin dan ik) eroverheen een topper van wol aan 1 stuk en 1 onderhoeslaken. We slapen onder een dekbed van 220 lang en 3 meter breed… ik heb namelijk 2 1 persoons dekbedden aan elkaar genaaid en de hoezen ook aangepast. Crime met opmaken, maar erggggg fijn :mrgreen:

Niet om het woelen of ruzie, we zijn beide rustige slapers, maar ik ben nogal een forse vrouw, dus met 1.40 om mij heen, bleef er maar een metertje over voor man.

Nu is er zat voor ons beiden.

Fleur, als ik jou was zou ik nu naar de winkel rennen en 2 aparte dekbedden halen. Als je al zo lang slecht slaapt dan is dat toch voor jou de oplossing lijkt me? Ongeacht hoe de rest hier slaapt :wink:

Wij slapen op 2 verschillende matrassen aangezien we zo verschillen in wat we nodig hebben qua ondersteuning (hij is 30 cm langer). Bed is 180 cm bij 220 cm. We slapen wel onder 1 dekbed van (ik geloof) 240 bij 220. Grootstse maat bij de ikea is het in ieder geval :mrgreen: Maar wij hebben geen problemen met afpakken, gelukkig.

1 matras en een dekbed van 2.40 bij 2… En heeeeeeerlijk dat we koesen, we hadden eerst 2 bij 2 maar dan lag een van ons ook altijd bloot.

Ik slaap onder 2 dekbedden, nooit anders gedaan. Ik heb 1 keer ergens een nacht met manlief onder 1 dekbed gelegen en dat was een drama.

Daarnaast krijg ik het vaak in de loop van de nacht warm en dan draai ik mijn dekbed een kwartslag zodat ik met mijn benen onder de deken uit lig.

Wij hebben wel 2 matrassen en daar bovenop een topper. Dus je voelt geen naad zitten. We hebben wel een 2 persoonsdekbed. Ik geloof dat ik ook lekker kan “inwokkelen”! Gelukkig is mijn man niet snel koud. Ik geloof dat ik het zou doen hoor die 2 dekbedden, als je daardoor beter slaapt lijkt het me dat wel waard!

Wij hebben een bed van 1.60 bij 2.00 en dekbed van 2.00 bij 2.00. Ik begin meestal op mijn eigen helft van het bed maar eindig altijd in het midden, zo dicht tegen mijn lief aan dat hij er nog net niet uit valt. Af en toe stapt hij aan zijn kant uit bed en dan gaat hij op mijn kant liggen omdat hij daar dan meer ruimte heeft. Over dekbed zelden ruzie, ik lig meestal tot mijn oren er onder, al is het op de slaapkamer 30 graden dat maakt me niets uit.En hij trekt wel een stuk van me af als hij koud ligt. :inlove: