welk cadeautje in jouw kraampakket??

Ik was gister echt aangenaam verrast!!

Kraampakket staat al een tijdje aan het voeteneinde en ik dacht, goh eens checken wat er allemaal in zit.

Heel leuk rugzakje en toilettasje van Nijntje, tandenborsteltje en tandpasta erbij. Vond het helemaal leuk voor onze baby Fred.



Vorige zwangerschap zat er een speelkleed / opbergbox in. Ook grappig maar minder baby-leuk zeg maar.

Nou was dit van Univé, ik ben zo benieuwd wat er in al die andere kraampakketten zit. Ook aangenaam verrast???

Bij Jasper zat er een luiertas bij, bij Robin een kraam-bezoek- boekje en deze keer een Timmy tub- je hoort mij dus niet klagen :mrgreen: (vgz :wink: )

Bij cz beide keren een knuffel, en nu een boekje " zetje krijgt een zusje" erbij.

Wat een leuke kadootjes zeg!

Bij de eerste keer zat er een badjasje in.

Nu bij de 2e een handdoek en een berenknuffel.

Mijn pakket komt van National Academic.



Als ik de 2 pakketten vergelijk dan zit er in totaal wel minder in deze 2e, minder steriele gaasjes, minder matjes en er zit (vorige keer ook) maar 1 pak kraamverband in.

De eerste keer een (walgelijk lelijke :mrgreen:) luiertas en nu een tummytub (Trias)

hier een badjas…vorige keer ook al…dus niet echt iets bijzonders

Bij de oudste 1 een badcape en het kraampakket zat in een hele leuke gevlochten mand met deksel. Die gebruiken we nog steeds :thumbup:



Bij de 2e zat er 1 of ander raar lelijk konijn uit de categorie ‘het is goed bedoeld en je mag een gegeven paard niet in de bek kijken’ :angel: in. Verpakt in een (plastic) bewaardoos met goed afsluitbare deksel, die we ook nog steeds gebruiken, maar dan voor opslag.



Bij de 3e? :think: Oh ja een aapje een een hittepit ding en een hele verzorgingslijn van Natalis en ook weer in zo’n handige plastic bewaarbak.



Deze keer hetzelfde setje van nijntje rugzakje en toilettas.

hier eerste keer bij iak een hele lijn verzorgingsproducten en knuffeltje en via vgz (kreeg van beide een pakket) de luiertas. Bij elin had ik een draagdoek (vgz) en deze keer is nog een verrassing, al heb ik al een aardig vermoeden na het lezen van dit topic :angel:

Niks. :mrgreen:



Ik krijg er geen een. Maar heb er 1 gekregen van iemand die in het zh is bevallen en niks nodig had.

Bij mijn dochter (ONVZ): verzorgingsproduccten (babyolie, - shampoo, -badschuim en -haarlotion en nog iets) van Natalis en een aapje

Bij mijn zoon (Ohra): luiertas

Vandaag pakket ontvangen. Extra zat erin:



een thermometer

een boekje over veiligheid (zat er de vorige keer ook bij)

een hondenknuffel die direct door zoonlief is ingepikt

sjonge wat een verschil in zorgverzekeraar! Bij de een mag het duidelijk wat meer kosten dan bij de ander…



bij volgende zwangerschap stap ik ff over naar VGZ :mrgreen: :mrgreen:

Wat leuk dat jullie uberhaupt een pakket krijgen :wink:



Ik niet dus, wist niet wat ik hoorde eigenlijk!

Ik heb eerder een luiertas gekregen, een badcape met verzorgingsproducten (dat vond ik echt heel netjes, kreeg toen de vraag of ik nog zo’n luiertas wilde die toen nog steeds standaard in het pakket zat) en bij de jongste een boxkleed. Nu dus niet eens een pakket.

Geen kraampakket :think: :think: Heb je geen aanvullende verzekering dan? Je moet zelf doorgeven dat je zwanger bent anders krijg je het sowieso niet. Daar kwam ik dus vorige week achter toen ik belde waarom ik het nog niet had. Dat ik me dus nooit aangemeld had :doh:

Nee, wij hebben alleen voor tandarts aanvullende verzekering, maar ‘vroeger’ kreeg ik dat pakket dus wel gewoon en nu niet (ik heb ze idd gebeld om het na te vragen).

eerste keer een muziek-knuffel, tweede keer een ‘normale’ knuffel met zo’n rammelaar erin en nu een zwangerschapsdagboek (meteen na aanvraag van het kraampakket) en in het kraampakket zelf het dagboek voor de baby. Vond het wel leuk.

@mayo28 wrote:

De eerste keer een (walgelijk lelijke :mrgreen:) luiertas en nu een tummytub (Trias)


Hier hetzelfde :mrgreen:

Hier een boek over de ontwikkeling, geloof ik.

Het was zo saai dat ik het niet eens goed heb doorgebladerd :oops:



(DSW)

ik heb zelf de basis jongeren verzekering met tandarts plus, maar weet iemand of ik daar een kwaampakket mee krijg , volgends mij zit dat allemaal net niet er in ?gelukkig heb ik een medishe indicatie anders kon ik nog niet in het ziekenhuis bevallen, ( als ik nog een keertje zwanger mag worden heet dat )

Pegje, een basis verzekering heeft het normaal gesproken er niet bij zitten, maar je kan even voor de zekerheid je verzekering bellen (en meteen doorgeven dat je zwanger bent als je dat nog niet hebt gedaan).

Sommige zaken uit je kraampakket heb je ook bij een zkh bevalling nodig zoals alcohol, watten, kraamverband.