welk autostoeltje? tobi versus kiddy

Omdat er nogal een lange levertijd (zon 2 maanden) op roze gekleurde autostoeltjes zit, vraag ik me af welke ik moet hebben.



dus voor de duidelijkheid: Cleo blijft zo lang mogelijk in de cosi,

maar je kan het maar vast in huis hebben :mrgreen:



de kiddy is best getest door anwb maar die heeft geen gordeltjes,

de tobi was vorig jaar best getest.



welke is beter? of is er iets nog beters?



ik vind zonder gordeltjes best wel eng, maar dat schijnt beter te zijn met een botsing omdat het hoofdje dan niet naar voren klapt :think:



ik heb er ff een poll van gemaakt :smiley:



alvast bedankt :-*

Wij hebben een Romer King TS en die bevalt ons prima. Lienke zit er stevig in en is goed verstelbaar en in verschillende standen te zetten. Kwam ook als goed door de test van de consumentenbond.



De kiddy ken ik eigenlijk niet, en de tobi leek ons op zich ook wel wat, maar die paste niet binnen ons budget. Leek me wel handig, die gordels die rechtop blijven staan. Maar dat was dan ook het enige grote verschil met de Romer en wij vonden dat het geld extra niet waard.



Groetjes Renate

Wij hebben ook de tobi…idd erg handig die gordels die blijven staan.

Die ander ken ik ook helemaal niet en lijkt me idd ook een raar iedee een autostoel zonder gordels



succes met een keuze maken



ps: ze zijn beide wel heel lief zo in t roze :mrgreen:

Ashes, ik weet niet waar je woont maar bij de babydump (eindhoven) hebben ze mij vertelt dat ze eigenlijk alle stoeltjes altijd op voorraad hebben. Ze hebben dagelijks levering. Tenzij je aan het eind van een zaterdagmiddag komt, dan is er natuurlijk de kans dat een bepaald type op is. De babydump zit verspreid door heel nederland dus misschien is er bij jullie in de buurt ook wel 1. Daar kost de tobi 219 euro.

ik heb de romer king nog van lucas, en is een prima autostoel… hier gaat daan dus ook nog een ronde in…

Wij hebben de tobi.

Ik ken die hele kiddy niet en geen gordeltjes? dat geeft mij geen prettig idee.

Dus ik zou zeggen de tobi al heb ik gehoord dat de romer kings ook prima stoelen zijn.

Ik ken de Kiddy ook niet. Wij hebben de tobi en die bevalt heel goed! Via internet zijn er vaak lange levertijden, maar bij de grote babywarenhuizen zijn ze vaak gewoon op voorraad.

Kiddy werd inderdaad het beste getest, maar was ook stukken goedkoper als ik het me goed herinner! We konden hem alleen nergens krijgen, en hebben toen uit ‘nood’ toch maar gewoon een Tobi gekocht (is dat die van 9-18 kilo? Ik raak steeds in de war!). Maar niet zo’n zuurstokje hoor! :lol: :inlove:

@Renate_Sch wrote:

… en de tobi leek ons op zich ook wel wat, maar die paste niet binnen ons budget. Leek me wel handig, die gordels die rechtop blijven staan. Maar dat was dan ook het enige grote verschil met de Romer en wij vonden dat het geld extra niet waard.

Groetjes Renate




Is dat echt maar het enige verschil?



En hoe verhoudt de Priori XP zich met deze 2 stoelen?

geen gordeltjes??? :shock: ik neem aan dat het qua veiligheid door en door getest is, dus dat zal wel goed zitten, maar uh, dan doet je kind (de mijne iig wel!) er toch alles aan er uit te kruipen/klimmen???

Geen gordeltjes doet me denken aan zo’n attractiepark-attractie met 1 zo’n stang voor je karretje… :eh:



Maar lijkt me idd ook niet zo handig…

Het wordt natuurlijk ook alleen getest met van die poppen en die kruipen er niet uit… :mrgreen:

oeps… ik heb dus een Priori en niet een Tobi. Bij mijn weten is het grootste verschil het gewicht van je kindje, de Priori is voor 9-18 kilo, de Tobi zal dan van 15-36 kilo zijn? :think:

@Elise wrote:



Maar lijkt me idd ook niet zo handig…

Het wordt natuurlijk ook alleen getest met van die poppen en die kruipen er niet uit… :mrgreen:




precies, ben dus ook bang dat ze zich eruit wurmt…



biebels de tobi is ook voor 9-18 kg, en niet alleen de zuurstok versie haha :lol:

Ik ben een romer king fan 8)

Ik vind die zuurstokversie trouwens helemaal geweldig :mrgreen:

We hebben ook een roze-gebloemde maxi cosi 8)



Maar zal misschien beter zijn iets neutraalers te nemen, dan kan het ook nog eens voor een jongetje gebruikt worden eventueel…

Hoeveeljaar zou zo’n stoeltje goed blijven?

@Elise wrote:

Ik vind die zuurstokversie trouwens helemaal geweldig :mrgreen:

We hebben ook een roze-gebloemde maxi cosi 8)



Maar zal misschien beter zijn iets neutraalers te nemen, dan kan het ook nog eens voor een jongetje gebruikt worden eventueel…

Hoeveeljaar zou zo’n stoeltje goed blijven?




Als er geen ongelukken mee krijgt, er zelf zuinig mee bent, dan lang…

@Kaar wrote:

@Elise wrote:
Ik vind die zuurstokversie trouwens helemaal geweldig :mrgreen:

We hebben ook een roze-gebloemde maxi cosi 8)



Maar zal misschien beter zijn iets neutraalers te nemen, dan kan het ook nog eens voor een jongetje gebruikt worden eventueel…

Hoeveeljaar zou zo’n stoeltje goed blijven?




Als er geen ongelukken mee krijgt, er zelf zuinig mee bent, dan lang…




je moet wel rekening ermee houden dat het kunststof waar de stoeltjes van gemaakt zijn na verloop van tijd uit gaat drogen… De stevigheid van de stoeltjes gaat dan wel achteruit… ik weet niet precies hoe lang daarvoor staat…

Nou die van Renzo gaat straks gewoon weer mee hoor voor Celiza :thumbup:

Hij was oranje met zwart…ik koop uiteraard een zuurstokrozehoes van de prenatal :mrgreen: (eigen merk is 15 euro :thumbup: ) en die leuk ik denk ik zelf op!

O… nou heb ik net gisteren de handleiding doorgelezen, en daarin stond hoe lang het kunststof mee kan gaan. Maar ik ben het vergeten :wall: . Even kijken of mijn vriend Google het antwoord weet…



Het is af te raden veiligheidsautozitjes langer dan 5 jaar na de aankoopdatum te gebruiken. Door veroudering

van kunststof o.a. door zonlicht kunnen de eigenschappen van het product onmerkbaar achteruit gaan.


gevonden!

Dat is nou ook toevallig. Zit sinds gisteren op internet te neuzen voor een leuke autostoel voor Simone, komt dit topci voorbij



Ik zou gaan voor die stoel met gordels. Mijn dochter kennende heeft zo door hoe ze eruit kan komen. :roll:



Wij gaan denk ik voor de Romer King. Volgens de ANWB en de consumentenbond is dat een hele goede stoel. Wel gaaf die kleur!

Misschien toch… :think:



Succes